stian123 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hei!! Er så utrolig keen på Iste for tiden... Noen som har en bra oppskrift som smaker GODT? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Her er det jeg gjør! Godt, billig, forfriskende. her er min oppskrift: Kok opp 1+ liter vann, hell i en mugge, ha oppi 3 poser med den te-typen du syns passer best. (kjøp gjerne twings lemon tea) Så lar du dette stå i ca 10 min. Og så tar du en skje og rører litt om og pælmer posene i søppla. Etter dette tar du 1 dl sukker oppi (jeg bruker gjerne litt mere). Og så rører du godt om, Dersom du vil ha teen din fort: Stapp en god del isbiter oppi, ta plastfolie over toppen av kanna, sett den i kjøleskapet DONE! Endret 23. juni 2005 av pc^2004 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Etter dette tar du 1 dl sukker oppi Eller sukker-erstatning, hvis du ikke vil ende opp som en tykk tykksak. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Etter dette tar du 1 dl sukker oppi Eller sukker-erstatning, hvis du ikke vil ende opp som en tykk tykksak. SWEET TANNPASTA Blir man virkelig feit når man har 1 dl sukker i 1 l annet tull? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) I følge tester blir man fet av sukkererstaninger også . .. Endret 8. mai 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Jepp, fakta faen. Det kommer selvfølgelig an på hvor mange mugger man drikker per dag, da. Uansett, forskjellen i smak er minimal. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Da tror jeg man kan drikke et par is te glass MED sukker uten dårlig samvittighet . btw: Jeg har diabetes og vet at søtstoff erstatninger ikke kan måle seg med EKTE sukker i smak og velvære. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 1 DL sukker på 1 liter det da vel ikke så mye, tenk på den brusen dere drikker, du kan bruke mindre sukker og, da får du men mere bitter iste, godt nok det og da.. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Tror det er mindre sukker i iste enn i brus. Så er nok ikke sååå ille. Synes egentlig meierienes iste er best. LIpton osv blir litt for søt. Synd jeg ikke har klart noe særlig vellykket hjemmelaget iste hittil. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Jepp, dette gjør ALLTID jeg.. og det er billig, skal du har kanne, eller et glass`? her er min oppskrift: Kok opp 1+ liter vann, hell i en mugge, ha oppi 3 poser med den te-typen du syns passer best. (kjøp gjerne twings lemon tea) Så lar du dette stå i ca 10 min. Og så tar du en skje og rører litt om og pælmer posene i søppla. Etter dette tar du 1 dl sukker oppi (jeg bruker gjerne litt mere). Og så rører du godt om, Dersom du vil ha teen din fort: Stapp en god del isbiter oppi, ta plastfolie over toppen av kanna, sett den i kjøleskapet DONE! liker ikke te så godt. men dette hørtes NYDELIG ut Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Kan dere ikke kjøpe en "søt" te type? Søstera mi kjøpte en te som det ble ALT for søt vis du hadde ei te-skje sukker i(koppen var på ca 4dl mot vanlige kopper på 2) Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Det meste av isteen som selges i butikkene nå er brus uten kullsyre.. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Kjøp Iste selv-gjort er vel-gjort Så lenge det smaker godt Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Det meste av isteen som selges i butikkene nå er brus uten kullsyre.. Eller tynn husholdningssaft Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Det meste av isteen som selges i butikkene nå er brus uten kullsyre.. Eller tynn husholdningssaft men det er STOR forskjel på produsentene og om du kjøper på kartong eller flaske, 05l eller 1,5l Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Altså... En jeg kjenner har fam i USA som ofte sender pakker til han (til Norge altså). da sender han f.eks. amerikansk saft... Om noen av dere har smakt det, skjønner dere hva jeg mener, DET ER SØTT! bruker enormt mye sukker! Det verste av alt er at saft-produsentene reklamerer for at det er sunt, og at det er vit. C i den og sånn... for før du blander dette pulveret med vann og sukker, er det jo sunt! jaja... ISTE RULER IHVERTFALL! Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 iste eier cola lett! (IMO) iste er digg! Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Is-te er godt når du er tørst, men cola er bedre til pizza og mat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå