eab Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Dessuten mener jeg å huske at nyere Mustang levertes med rekkefirer, og det er jo ihvertfall bak mål. Standard mustang har blitt levert med rekkesekser siden starten. Mustang er ikke synonymt med V8. Mustang er en ponycar, en sprek og lett liten bil som har sporty design. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Dessuten mener jeg å huske at nyere Mustang levertes med rekkefirer, og det er jo ihvertfall bak mål. Standard mustang har blitt levert med rekkesekser siden starten. Mustang er ikke synonymt med V8. Mustang er en ponycar, en sprek og lett liten bil som har sporty design. Vet veldig godt at de levertes med R-6, men jeg skrev R-4!!! http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=19877&tid=55 Endret 9. juni 2004 av Jan-E. Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hvis du tror jeg prøvde å korrigere deg, har jeg nok ikke uttrykt meg korrekt nok. Vet at nyere mustang er å få med rekkefirer, men du sier jo at det er bak mål. Bilen har jo helt siden fødselen hatt rekkemotor. Fikk bare inntykk av at du mente at mustang var ensbetydende med V8 og følgelig at mustanger med rekkemotor ikke er "fullverdige" mustanger. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hvis du tror jeg prøvde å korrigere deg, har jeg nok ikke uttrykt meg korrekt nok. Vet at nyere mustang er å få med rekkefirer, men du sier jo at det er bak mål. Bilen har jo helt siden fødselen hatt rekkemotor. Fikk bare inntykk av at du mente at mustang var ensbetydende med V8 og følgelig at mustanger med rekkemotor ikke er "fullverdige" mustanger. Da er det vel jeg som ikke har uttalt meg klart nok. Mener nok ikke at Mustang er ensbetydende med V8 (V8 får du jo i dagens Mustang og). Gamle R6'ere med stort volum er jo heftige saker det og, selv om det nå er V8'erne som har gromlyden. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 For de som er interessert: Mustangen ble levert med 2.3l rekke 4'er fra 1974 til 1993. I 1979 kom 2.3 liter'n i en turbovariant, samt de leverte også 2.8L V6 fra 1974, og den veldig gamle 3.3l R6 (200cid). I 1980 kom det en 4.2l V8'er. I 1983 forsvant 4,2l V8 og 5.0 V8 overtok. 200cid R6 forsvant og ble erstattet av 3.8l V6'er. I 1987 igjen forsvant 3.8L V6 og motortypene man kunne få Mustang i var 2.3L R4 og 5.0l V8. I 1991 kom forøvrig 2.3 R4'en med to tennplugger per sylinder.. så det er ikke bare Alfa Romeo som har dette. I 1994 ble SN94 lansert og 2.3l R4 forsvant og ble erstattet med en modernisert 3.8l V6. 5.0l V8 ble beholdt frem till 1996 hvor 4.6l V8 kom. Alle motorene har hatt forskjellig antall HK de forskjellige årene etterhvert som ting har blitt oppgradert/forbedret.. har ikke giddi å skrevet dette. Og det kule med Mustang er: Det er den siste gjenlevende ponybilen fra -60 tallet som fortsatt er i produksjon! DERFOR er det bra at de ikke kuttet ut navnet på -70 tallet. Lenke til kommentar
Narmacil Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Syns nå bare det er Rustang fra før -70 som er "ekte" Rustang V-8 er obligatorisk for en amerikaner :D Men det er bare meg... Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 hei bare lute mener å huska at den første Mustang kom i 1964 og kosta 3000/4000$ er ikke sikker pris da Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 En liten side opplysing: Doble tennplugger er også å finne tidligere på HEMI - motorer ( D5 hodet ) som ble utviklet i 1970. Lenke til kommentar
baRs Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Slik skal en Mustang se ut: Alt annet kan bare gå å legge seg. Endret 15. juli 2004 av baRs Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Leste innlegget og så bildet tidligere i dag, men hold meg for god til å kommentere det Men det kom jo fram i lyset likevel. Likevel en flott bil, selv om jeg ikke kan fordra tbird baklyktene. Originale tredelte mustanglykter er mye stiligere i forhold til resten av bilens design. Lenke til kommentar
kamus Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 En eller annen nevnte på at nyere mustanger ikke er så "in". Jeg synes nå Mustang Concept ser ganske bra ut jeg da: Men det er jo en smakssak..... Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Helt enig, nye 2005 modellen er rå. Så den i levende live på SEMA messen i Las Vegas og en ting er sikkert: en slik skal jeg ha! Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 En eller annen nevnte på at nyere mustanger ikke er så "in".Jeg synes nå Mustang Concept ser ganske bra ut jeg da: Men det er jo en smakssak..... Man skal være bra tverr i øynene for ikke å se hvor de linjene stammer fra. Pent spør du meg. MEN, diskusjonen startet med 80-modellen og den er IKKE pen. At Mustangen nå får tilbake de opprinnelige linjene er jo bare fantastisk, og så kan jo verden glemme arbeidsuhellet som Ford hadde. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Noen liker det, andre liker det ikke.. selv synes jeg 80-90 talls Foxbody er tøffe biler. 86-92 modell 5.0 SEFI motoren er dessuten veldig fin å trimme. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Mustangene fra 80-tallet ser stygge ut, hvertfall i forhold med 70-tallet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå