Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har flere ganger sett her på at folk bruker en ganske tykk form av plexi, men jeg har aldri funnet ut hvor man får tak i det.. glassmestre skal ha så sinnsyk mye peng får det... har planer om å lage crt foten(mulig en lcd fot også hvis jeg får kjøpt meg det)min i plexi, med et par dioder i..

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

akryl glass (plexi glass) er ganske dyrt, men ett tips kan være å høre om dem har no kapp liggende. Sånt får du for en slik og ingenting.

 

Selv kjøpte jeg meg 6mm policarbonat (plexi glass men brenner ikke og mye sterkere). betalte ca 200 spenn for ei plate på 50x60cm. Dette går da ikke under kategorien kapp :)

Lenke til kommentar

det minste rabat jeg har fått hos glassmesteren er 50% siden det jeg handler alltid er lite og pappa kjenner galssmesteren godt,

 

litt off-topic: weeee, FIKK en 5mm 8X20,5 tommer aluminiumsplate på det lokale sipsverftet, nå startet bestefraren min det og nesten hele slekta jobber det men han jeg fikk det av kjente jeg ikke!

 

EDIT:5mm er det tynneste som er der!!!!

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Skiltfabrikker eller reklamebyråer som kjøper tjenester hos skiltfabrikker

kan skaffe eller formidle plexiplater med i allefall opp til 10 mm tykkelse.

Som base for lyskilder er det helt greit.

 

Ser at folk bruker det til topp på vannblokker, men dette er et hardt (sprøtt)

materiale som jeg ikke ville brukt til slikt. Bruker du en ekspanderende lim

til rørmontasje kan det gå riktig ille. Så en slik plate sprekke mellom fingrene

på en kompis.

 

Vet at vannblokker du kjøper hos f.eks. Microplex har slikt, og de bruker nok

riktig lim, men hardt og sprøtt er det okkesom.

 

Så mine hjemmelagde CPU-vannblokker av alu får alu lokk! :yes:

Lav Harry-faktor her. Det viktigste er at det fungerer. :thumbup:

Lenke til kommentar

4cm? Ta frem en linjal eller hva du har foran deg og lag en linje på 4cm så ser du hvor tykt det er, rene mursteinen. Tviler på at du finner så tykk plexi, selv 6mm er svært tykt. Du trenger ikke mye tykkelse om du skal ha et led inni. Du kan file ned leddet, og hele leddet trenger heller ikke være helt inni platen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...