Nilsen Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) jeg har flere ganger sett her på at folk bruker en ganske tykk form av plexi, men jeg har aldri funnet ut hvor man får tak i det.. glassmestre skal ha så sinnsyk mye peng får det... har planer om å lage crt foten(mulig en lcd fot også hvis jeg får kjøpt meg det)min i plexi, med et par dioder i.. Endret 8. mai 2004 av Natrium Lenke til kommentar
MrGame Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 akryl glass (plexi glass) er ganske dyrt, men ett tips kan være å høre om dem har no kapp liggende. Sånt får du for en slik og ingenting. Selv kjøpte jeg meg 6mm policarbonat (plexi glass men brenner ikke og mye sterkere). betalte ca 200 spenn for ei plate på 50x60cm. Dette går da ikke under kategorien kapp Lenke til kommentar
insider Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 jeg kjøpte 4mm plexyglass på byggmaker for en stund tilbake tror prisen for mm3 var litt over 1000 kr - knalldyrt Lenke til kommentar
MagE Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) det minste rabat jeg har fått hos glassmesteren er 50% siden det jeg handler alltid er lite og pappa kjenner galssmesteren godt, litt off-topic: weeee, FIKK en 5mm 8X20,5 tommer aluminiumsplate på det lokale sipsverftet, nå startet bestefraren min det og nesten hele slekta jobber det men han jeg fikk det av kjente jeg ikke! EDIT:5mm er det tynneste som er der!!!! Endret 8. mai 2004 av MagE Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 pappa skaffer plexi til meg på jobben Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Jeg fikk 70x70mm 5mm tykk plexi. Er noen riper, men what the heck. Kommer ikke til å bruke det til vindu allikevel. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Skiltfabrikker eller reklamebyråer som kjøper tjenester hos skiltfabrikker kan skaffe eller formidle plexiplater med i allefall opp til 10 mm tykkelse. Som base for lyskilder er det helt greit. Ser at folk bruker det til topp på vannblokker, men dette er et hardt (sprøtt) materiale som jeg ikke ville brukt til slikt. Bruker du en ekspanderende lim til rørmontasje kan det gå riktig ille. Så en slik plate sprekke mellom fingrene på en kompis. Vet at vannblokker du kjøper hos f.eks. Microplex har slikt, og de bruker nok riktig lim, men hardt og sprøtt er det okkesom. Så mine hjemmelagde CPU-vannblokker av alu får alu lokk! Lav Harry-faktor her. Det viktigste er at det fungerer. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Kjenner en dud på hjelpemiddel sentralen i trondheim, så fikk 2 stk. 100cm2 plater helt gratis.. (5mm) Har ikke brukt alt enda. men tror jeg skal bruke det til og lakenye "foter" på chieftecen min Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 finnes det noen plater på ca 4cm.. eller blir dette får tykt hvis jeg skal ha en led inni der Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) det er ikke for tykkt, men tviler på at det finnes Endret 9. mai 2004 av Zipp0 Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 4cm? Ta frem en linjal eller hva du har foran deg og lag en linje på 4cm så ser du hvor tykt det er, rene mursteinen. Tviler på at du finner så tykk plexi, selv 6mm er svært tykt. Du trenger ikke mye tykkelse om du skal ha et led inni. Du kan file ned leddet, og hele leddet trenger heller ikke være helt inni platen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå