egd1 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Har G.SHDSL fra Agderlink og fikk en ZyXEL Prestige 700 med der. Der er ikke noe Firewall i den? Jeg kjører med Sygate Personal Firewall, men har jo noe problemer med filoverføringer. Jeg har overhodet ingen teknisk viten om dette, og spør derfor om jeg MÅ ha brannmur? Blir man angrepet fort uten? Evt., hvor/hvilke porter kan man åpne for for å bruke MSN og P2P? Har Win XP Pro Nor. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Ja du bør absolutt bruke en eller annen firewall. Hvis du har kontroll på hva du installerer på maskinen din er den innebygde firewallen i XP et godt alternativ - den sperrer trafikk utenfra men legger ingen begrensninger på trafikk fra maskinen og ut (slik de fleste andre firewaller gjør), og lager dermed mindre kluss for programmer. Ulempen er selvfølgelig at eventuelle 'skumle' programmer som du med (eller uten) vilje har installert vil kunne kommunisere ut fra maskinen din. Den kan skrues på under nettverksinnstillinger i kontrollpanelet - jeg har kun brukt den det siste året og det holder for meg. Endret 8. mai 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 du kan åpne port 6891 til 6900 det er til msn da går fil overføring på fulguffe forutsatt at den du sender/mottar fra har gjort det samme da. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 ZyXEL Prestige 700 er ett ADSL modem og ja, du bør ha Firewall. Brukte selv Sygate til jeg la inn nettverk med en ruter mellom Zyxel'en og pcene. Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Om det betyr noe, så har jeg mellom ZyXel'en og PC'en en D-Link DI-514 trådløs router. Men der er ikke firewall i den...? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Kjøp en dedikert brannmur-boks eller eventuellt skaff en gammel pc, sett 2 nettverkskort i den, og sleng inn smoothwall (selv bestemora mi kunne fått det der til å gå) Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 ja/nei ingen holder en pistol mot hodet ditt. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 The quick'n'dirty answer: Ja, du må ha en brannmur. Live with it. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) Om det betyr noe, så har jeg mellom ZyXel'en og PC'en en D-Link DI-514 trådløs router. Men der er ikke firewall i den...? Jo! Det er innebygd FW på den! Har den selv, men har ikke giddet å lære hvordan jeg settert den opp... les manualen. Ellers anb. jeg Zone Alarm.... funker fint med fildeling der! EDIT: Se her: http://www.dlink.co.uk/pages/products/di514.asp Advanced Built-in Firewall Filters can be set based on MAC address, IP address, URL and/or Domain Name. Additional advanced features include pass-through of multiple concurrent IPSec and PPTP VPN sessions for telecommuters or for anyone who needs to transmit sensitive information more securely. Endret 9. mai 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) Jeg har levd lenge uten firewall og klarte meg kjempefint. Nå sitte jeg bak en clarkcconnect boks og klager heller ikke. Man bør ha, men man MÅ ikke ha firewall. Men for guds skyld, ha antivirus software og kjør oppdatering en gang om dagen minst, u never know! edit: Leif var innom. Endret 9. mai 2004 av Sub-Lock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå