pæra Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Lager meg en IRC klient for tiden. Jeg får koblet opp til serveren og alt, men når jeg kommer til det å motta beskjeder fra IRC serveren samtidig som en skal kunne skrive til serveren skurrer det litt. Det går nemlig ikke med non blocking socket, og da sliter jeg med å få det til. Kan noen hjelpe? Skriver klienten i C og bruker WinSock. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Lager meg en IRC klient for tiden. Jeg får koblet opp til serveren og alt, men når jeg kommer til det å motta beskjeder fra IRC serveren samtidig som en skal kunne skrive til serveren skurrer det litt. Det går nemlig ikke med non blocking socket, og da sliter jeg med å få det til. Kan noen hjelpe? Skriver klienten i C og bruker WinSock. Threads? Lenke til kommentar
smegpot Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Heisann Programmer du grafisk? For hvis du lager et vindu eller en dialog box kan jeg vise deg hvordan du får trigget en hendelse når data ankommer klienten. Smeg out... Lenke til kommentar
søppel Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Bruk threads ja. #include <iostream> #include <windows.h> using namespace std; DWORD WINAPI myThread(void* param) { while(1) { cout << "myThread()" << endl; Sleep(1000); } } // myThread int main() { CreateThread(0, 0, myThread, 0, 0, 0); while(1) { cout << "main()" << endl; Sleep(2000); } return(0); } // main MSDN: http://msdn.microsoft.com/library/default....reatethread.asp Endret 2. juni 2004 av søppel Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Threads eller non blocking sockets som polles jevnlig(med en timer). Hvorfor sier du at non-blocking sockets ikke fungerer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå