Civix Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hei, Har satt sammen en pc, og nå skal jeg sette i cd spiller nr 2. (Rester fra forrige pc ) Når denne kobles til får jeg problemer.. pc'en booter ikke.Jeg har en S-ata hd, og en dvd brenner koblet til allerede. (Begge som master) Spørsmålet mitt blir derfor om cd spiller nr 2 kan stå som master? Det er jo en ledig IDE Channel. Kabelen er ikke lang nok hvis jeg skal ha den som slave. Er det noe som må konfigureres på IC7 max hk? Takknemlig for svar. Civix Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 CD-spilleren skal stå som Slave. Lenke til kommentar
Civix Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 hmm, det var det jeg var redd for... Antar at det finnes ide kabel i forskjellige lenger..egentlig litt idiotisk at kabelen som følger med ikke er lang nok når man bruker brønn nr.2. (Lang nok når den er master, men ikke slave) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Her tror jeg du har misforstått noe. Master\Slave\Single Master\Cable Select avgjøres av en jumper på baksiden av harddisken\CD-ROMen. Men om du mener bare det at du fikk med en litt kort IDE-kabel med to stikk så er løsningen å kjøpe en lengre kabel, alle databutikker med respekt for seg selv har det, tilogmed biltema Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 CD-spilleren skal stå som Slave. cd spilleren MÅ ikke stå som slave.. Den kan like gjerne være master. I tilfellet til trådstarter ville jeg satt den som master siden han kjører harddisk på sata likevel. Selv har jeg 2 disker på ide1, og 2 cdromer på ide2 (selvsagt er da den ene master) Lenke til kommentar
Civix Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Ok, tror problemet mitt ligger i bios innstillingene. Uansett om jeg setter cd-rom spilleren må master eller slave, så blir booter ikke pc'en når cd rom spiller nr 2 er koblet til. Når jeg går inn i bios uten at cd spiller nr 2 er koblet til, står hd som ide-2 master. Når jeg kobler til cd spilleren, blir den plutsetlig ide-3 (eller 4, husker ikke helt). PC'en finner da ikke hd, og booter følgelig ikke. Hva gjør jeg galt? Er det noen som vet hva/hvilken bios innstilling jeg må foreta for å kunne ha, 2 IDE cd rom'er som master og en s-ata disk koblet til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå