bj0rnar Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Har bygd sammen en Shuttle SN85G4 med følgende utstyr: AMD Athlon XP 64 3000+ Seagate 160 GB Radeon 9800 Pro Corsair 512 DDR Sony DVD/CD-RW Alt gikk greit under byggingen av hardware (tror jeg da), og begynte å installere OS. Etter at man har opprettet partisjoner, formatert (NTFS) og begynt å installere filene, da skjer det noe som ikke skal skje. Den begynner å stoppe på div. filer, altså den klarer ikke å kopiere de over til harddisken. Har prøvd mange forskjellige OS-cd'r, byttet ut CD-ROMen, men den stopper (tilsynelatende også på de samme filene mange ganger). Hva er galt? Er dette noe som er utbredt innen Shuttle? Noen som vet råd? Veldig kipt å ikke få installert operativsystem på den flunkende nye PC'n sin.. Vær vennlig å svare fort! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Kan fortelle at jeg har opplevd samme problemet (ikke Shuttle). Fant egentlig ikke ut av det, Win2000 kunne installere OK, mens XP installerte OK da jeg byttet fra CD/RW til en vanlig CD ROM. Så for meg så det ut som en kombinasjon av XP og CD spiller. Ellers så er mulighetene at det er et RAM problem (prøv Memtest86), eller disk problem (prøv SeaTools Diagnostic ). Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Eller så er det bare XP cden din som mangler filer. Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Nei, har prøvd den samme CD'n på en annen maskin, og den installerte feilfritt, så det er ingen feil med CD'n iallefall. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hvilken IDE kontakt har du satt CD-Rom'en på? Har du satt den på IDE2, prøv å sett den som slave på IDE1. Har selv vært borti en PC som hadde problemer med den ene IDE porten. Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Shuttle leverer ferdig montert hovedkort med de fleste kabler koblet i, IDE'n til CD-ROMen sto i fra før, mens IDE'n til HD måtte man sette inn selv. Kan det være noe forskjell hvis man endrer på IDE-kablene (altså bytter om CD mot HD) ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Kikk på disse : http://www.theeldergeek.com/bare_bones_tro...nstallation.htm http://www.theeldergeek.com/clean_installa..._windows_xp.htm Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Kunne kanske pusse cd-en(en gang til?) hvis den er *lånt*. Har 4 *Lånte* windowser(2Kx2 Xpx2) som ALLTID trenger en puss før jeg installerer. Lenke til kommentar
AsOsiaL Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hadde akkurat det samme problemet med en Shuttle SS51G! Installasjon av WinXP stoppet med en bluescreen bl.a. midt under overføring av systemfiler osv. Etter fire-fem seks forsøk fant jeg ut at minneinnstillinger i BIOS var feil i forhold til minnebrikken.. voila! Aner ikke om dette gjelder for ditt tilfellet, men det er vel verdt å sjekke ut Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 fant ut at det er noe problem med RAMen får vel kanskje bytte den Lenke til kommentar
doffpett Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg hadde samme problemet på en vanlig pc. Da var det rammen som var i stykker. Ta å kjør en memtest du.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå