Gå til innhold

Passer disse delene sammen? (p4)

Anbefalte innlegg

Cpu P4 1,6 northwood boxed pc400

Abit SD7 533-DDR

DDR-Dimm PC2100 256 DDR CL 2,5

Passer dette ? Kan jeg bruke denne rammen til denne cpuen, og...denne til det HK, kort sakt passer det sammen ?Blir det i så fall en OK PC? Stabil ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for pc2700 ram.. Beire for overklokking. Regna med at du tenker på og overklokke til 2.4 ghz sida du skal kjøpe det utstyret. Har sett vannvittig mange tråder no, med folk som skal kjøpe northwood, pga overklokking. AMD better komme med mot angrep snart. Virker som alle vil ha northwood. hehe.. (so do i)

Lenke til kommentar

Stabilitet kommer mye an på kvaliteten på de respektive komponenter. 2. rangs RAM f.eks er ikke til å stole på - alltid. Så har du også uhellsfaktoren. En kamerat av meg ødela sitt nye hovedkort fordi han "ikke trodde på statisk elektrisitet". Ah, well... Glad det ikke var meg. :wink: En annen bygde en maskin (for en kunde, han har eget firma) hvor skrutrekkeren glapp, og bøyde en av pin-ene til en chip på HKet. Resultatet var ustabilitet. Han måtte til med barberblad og lupe for å skille de to beina igjen. Når det var gjort ble maskina stabil.

Lenke til kommentar

Ville nå har revurdert både valg av hovedkort og minne jeg da, men .....

Ville ha gått for Asus sitt nye hovedkort, P4S533. Koster riktignok rundt 200 kroner mere, men spesifikasjonsmessig så gir Asus deg en del mere igjen for pengen (blant annet LAN, ATA133).

Når det gjelder minne ville jeg helt klart ha valgt PC2700 i og med at hovedkortet støtter det. Dette koster også riktignok vel 200 kroner mere for en 256 mb brikke, men ....

Litt synd at det ikke foreligger noe tester på de forskjellige hovedkortene (basert på SIS 645DX brikkesett), men det kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...