Feanor Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Hei Jeg kjøpte nettopp et ASUS A7V133-RAID hovedkort. Installerte det, og ver greit. Men da jeg skulle se en film, ble det bare skurrelyd, og bildet gikk kjempetreigt. Dette skjer bare på enkelte filmer.... All windowslyd er skurrete, og enkelte lyder i spill. Jeg har reinstallert lyddrivere, skjermkortdrivere, VIA4-In-1.... Ingenting hjelper Hvis jeg tar tak i vinduet der jeg spiller filmen og rister det, så slutter det å skurre....? Skjønner ingenting... Har SB PCI 128. Hjelp Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Du kjører vel ikke tilfeldigvis et program som aktiverer "halt" komandoen på prosessoren, f.eks. vcool eller lignendet? Hvis ja, så har du funnet feilen. Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 Skiftet nettopp. Lyden var gri i to minutter, så slo den seg vrang igjen.. Like ille som før.... HJELP!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 hmmmm. Jo jeg har vcool.... Jeg må prøve og se... Jeg har nå satt alt til å kjøre default, dvs Cpu kjører standard og BIOS er satt til default på alt. Nå ble problemet mindre, men det er der litt enda. Skal ta livet av Vcool og se hva som skjer.. Takk!! Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hmmmm, såg du ikke svaret mitt tidligere? :?: Det ER Vcool som er årsaken til lydproblemet ditt. Det er enklere å disable dette, enn å flytte lydkortet rund omkring :smile: _________________ Byggeren slapps.com [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-08 14:52 ] Lenke til kommentar
d_jay Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Quote: On 2002-04-08 10:13, Feanor skrev:hmmmm. Jo jeg har vcool.... Jeg må prøve og se... Jeg har nå satt alt til å kjøre default, dvs Cpu kjører standard og BIOS er satt til default på alt. Nå ble problemet mindre, men det er der litt enda.Skal ta livet av Vcool og se hva som skjer.. Takk!! Både Vcool og CpuIdle ødelegger lyden, dette står vel i readme-filer og sånt. Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 Sorry jeg så svart ditt litt sent... Har justert litt i Vcool (PCI-options) og nå er alt greit igjen.. Takk for all hjelp!! :grin: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå