Gå til innhold

Speilrefleks for nybegynnere

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe meg et spilrefleks kamera. valget for øyeblikket står mellom Nikon F75 og Canon 300V.

Er det noen som har erfaringer med disse, event om det ene er bedre enn det andre.. Eller er det noen andre speilrefeks kamraer som er bedre i samme prisklasse?

MVH:

Robin Hansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med verken Nikon F75 eller Canon 300V,

men jeg har hatt et minolta dynax 5 i snart et år nå og er veldig fornøyd med det, det er kanskje litt dyrere enn de du sikter til, men det sies å være et av de letteste og raskeste kameraene i sin prisklasse.

Har ikke noe kjempe erfaring med speilreflekskameraer, før jeg kjøpte dynax'en har jeg kun brukt et gammelt manuelt nikon(em) kamera. Men jeg kan likevel anbefale dynax 5 som et godt nybegyner kamera!!

Jeg var heldig og kom over et tilbud med dynax'en og en Tamron 28-300mm på tilbud til 4000kr.

Hilsen

MEI

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har hatt Eos300 (ikke V) et par år nå, og har vært/er veldig fornøyd med det. Ingenting å utsette på det i det heletatt. Søster fikk et Nikon til jul (tror det var F55) men må si at Canon er mye mer brukervennlig enn Nikon.

Nå kan man gjøre mange gode kupp på analoge kameraer, da digitalspeilreflekskameraprisene (du og du så langt ord jeg fant på) har vippet under den magiske 10 000 kr grensen. Jeg har tenkt til å kjøpe meg digital versjonen av eos300, og sitter da med et analogt kamera som jeg kan tenke meg å bli kvitt.

Og det er mange som gjør det etterhvert, tro meg!!

Mvh Anders

Hvor mye koster de forskjellige kameraene??

Lenke til kommentar

Det eneste jeg vet om nikon F75 er at det ble kåret til årets kamera av EISA. Det er kun de aller beste kameraene som kommer med der, det sier jo litt. Har prøvd noen nikon spelrefleks, og synes de er kjempegode å ta bilder med. Skjønner ikke hva du mener når du sier at canon er mer brukervenlig enn nikon, men det kommer vel på hva du er vant med.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har hatt F70 og EOS500. Tok ca 10 ruller med EOS500 før jeg ble lei og solgte det.

Har sikkert tatt 1500! bilder med F70. Ta et F70 i hånda så kjenner du at det er laget for å ta bilder med, samt tåler å bli drasset med overalt. Tror byggekvaliteten har endel å si for bildekvaliteten pga mekanisk stabilt. F70 virker i -30 grader! Husk da sakte fremtrekk av film pga statisk elektrisitet kan lage striper på filmen.(to hastigheter på fremtrekk)

Lenke til kommentar
det ble kåret til årets kamera av EISA. Det er kun de aller beste kameraene som kommer med der, det sier jo litt.

Det er bare tull.

Det er mye politikk i disse awardene, og det hender ofte at det er bedre produkter som ikke vinner. Av og til vinner til og med produkter som ingen av fotojournalistene har prøvd.

Såvidt jeg vet må også produsenten betale for å kunne smykke seg med slike awards.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...