Gå til innhold

Trøbbel med 3D spill...

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører 3DMark 2001 kræsjer programmet etter 2-3 tester, og returnerer til windows (xp). Grafikken flyter og alt ser helt bra ut helt til det kræsjer. Også spill som Medal of Honor og Return to castle wolfenstein bare henger seg etter en liten stund.

Kjører VIA4in1 4.38 drivere,

Nvidia Detonator 28.32

Windows Xp pro

AMD Athlon XP 1800+

MSI K7T266a Pro2 RU

256 (PC2100) RAM

Point-of-view GeForce 3

Noen som har noen forslag på hva dette kan komme av?

På forhånd takk! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan være varme som lager ustabilitet. virker på meg som om det kan være dette etter som maskinen stopper i krevende operasjoner.

Har du sterk nok strømforsyning?

sjekk om viften på skjermkortet er i orden, støv og dritt kan gi feil, ledninger osm er delvis løse, oppdateringer fra windows og spillprodusenten kan hjelpe. fjern driver for skjermkort totalt og så reinstaller.

du får bare begynne i en ene og se hva som hjelper

Lenke til kommentar

har også dette problemet, kjører asus x7100 combo deluxe, P-iii 500 655 mb ram ++. maskinen henger seg opp når jeg spiller, og jeg må restarte hele greia

er en liten hardware-kræsj et eller anet sted i systemet, mistenker hovedkortet for ikke å kunne takle båndbredden eller lignende på det nye skjermkortet....

Lenke til kommentar

Nå har jeg den siste versionen av BIOS også (3.5) uten at dette har hjulpet noe. Vifta på skjemkortet går helt normalt, så alt ser tilsynelatende helt bra ut. Alle ledninger og kort ser ut til å sitte bra.

Kan ikke se noe som skurrer...

Har brukt Point of view Geforce 3 kortet på et annet hovedkort og prosessor, og da funka det helt greit, så jeg tror ikke det er det som kødder.

Kan det være at noen av komponentene er inkompatible?

Eller er det noen andre drivere jeg har gått glipp av?

Lenke til kommentar

Strømforsyningen skulle være grei. 340W...

Har fjernet og lagt inn alle drivere på nytt..

Ingen resultater

AMD Ath 1800+

Point Of View GeForce 3

256 (PC2100) DDR RAM

MSI K7T266 Pro2 RU (bios 3.5)

Windows XP Pro

VIA 4in1 4.38

Detonator 28.32

Hjelp!

Lenke til kommentar

Virker som du har problemer med minne. Har du endret på minneinnstillingene i bios? Hvis du skrur dem for høyt (f.eks cl2-2-2 og T1) og minne ditt er av den billige typen vil du få problemer. Hvilke minne er det og hvor kjøpte du det?

MSI kan etter min erfaring være litt kresen på minne! (spesielt på M-tec minne som Komplett selger som noname ddr).

Går ut fra at du ikke overklokker noe i maskinene din heller?

Lenke til kommentar

Det var nok minne mitt ja. Har lånt en orginal minnebrikke av en kamerat, og da funka ting som det skulle. Ingen problemer overhodet.

Tror dere det er noen mulighet for å få bytta dette det uorginale minnet med en orginal (betale mellomlegg eventuelt?) ?

Kjøpte det på komplett

Lenke til kommentar

Skulle sikkert går greit, bare forklar problemet på en saklig måte og at det fungerte med original minne.

Komplett er sikkert glade for at kjøper original minne da disse brikkene har mindre feilprosent og det er mindre sjanse for at du klager/returnere på produktene deres.

Om du har kjøpt på web må du sende den i retur og vente 2-3 uker.. litt kipt. Men om du er innenfor angrefristen så ville jeg brukt den og heller bestilt en ny en med en gang! :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...