Gå til innhold

Diskettstasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du _må_ ikke ha diskettstasjon for å få starta PCen, nei (hvis det er det du spør om).

 

Har du diskettstasjon? Står det en diskett i den når du booter? Sikker på at IDE kabelen står riktig vei (diskettstasjon-lampa lyser hvis ikke)? Skrives 'diskett' med én eller to 't'er? Spørsmålene er mange :p

Lenke til kommentar
Må alle maskiner diskketstasjon for å fungere?

Når jeg skrur på maskinen så kommer det "floppy disk(s) failure (40) og

"boot disk failure, please insert system disk" eller noe i den duren!

Hva er problemet? :hmm:

Du kan gå i BIOSen og be maskina om å disable floppyn. Den er egentlig ikke nødvendig. Bare husk å fjerne floppy'n fra boot-sekvensen også da

Lenke til kommentar
Må alle maskiner diskketstasjon for å fungere?

Når jeg skrur på maskinen så kommer det "floppy disk(s) failure (40) og

"boot disk failure, please insert system disk" eller noe i den duren!

Hva er problemet? :hmm:

Du kan gå i BIOSen og be maskina om å disable floppyn. Den er egentlig ikke nødvendig. Bare husk å fjerne floppy'n fra boot-sekvensen også da

Når jeg går inn i BIOSen så disabler jeg floppyen, vil maskinen funka da?

Lenke til kommentar

det er ikke sikkert, disable floppy som andre sier og sjekk bootrekkefølgen at harddisken står der.

 

Er greit å ha cdrom og så floppy synes jeg når det ikke er diskettstasjon. Finner den fortsatt ikke os er windows installert?

 

Funker ikke dette så kan du fjerne halt on all errors i bios og se om det hjelper

Lenke til kommentar
tipper feilen ligger i at BIOS tror du har floppy uten at du har det ja. Pleier å bli krøll av sånt - rart :ermm:

nja pleier ikke bli det nemlig, men det er sikkert et unntak siden det er en floppy som du sier, men man pleier å løse det med å fjerne halt on all errors

Lenke til kommentar
det er ikke sikkert, disable floppy som andre sier og sjekk bootrekkefølgen at harddisken står der.

 

Er greit å ha cdrom og så floppy synes jeg når det ikke er diskettstasjon. Finner den fortsatt ikke os er windows installert?

 

Funker ikke dette så kan du fjerne halt on all errors i bios og se om det hjelper

problemet er at jeg kommer ikke så langt som å innstallere windows.... :cry:

skal jeg fjerne floppy fra boot rekkefølgen?

Lenke til kommentar

har du prøvd alt det jeg har skrevet?

 

1. disable floppy

2. sette floppy nederst i bootrekkefølgen hvis den er der, eller disable den

3. fjerne halt on all errors til continue on all errors eller noe slikt?

4. Sjekket at det er os på harddisken?

5. sjekket at bios oppdager harddisken og den er satt opp riktig (master og slave)

 

 

Sjekk at cdromen står før harddisk i bootrekkefølge, sjekk at cdrom støtter autoboot (du må sansynligvis trykke på en knapp når "det står boot from cd...")

 

Er det en s-ata disk du tuller med trenger du en floppy tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...