Gå til innhold

XBox VS. PS2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X-Box er en bedre konsoll en PS2, MEN!! jeg hater og har ikke muligheten til å takkle kontrollen på x-box, den er så jævlig vond å spille med.

Det er jo en diger klump å holde i.

 

X-box har en del bedre spill og har bedre framsteg når det gjelder spill.

 

Men Ninja Gaiden er et bra spill JA. Men det betyr jo ikke at X-box er verdens beste konsoll. LANGT DER IFRA!

 

For meg så har kontrollen og styremåten på spill ALT og si.

Lenke til kommentar
Og forresten så er ikke MGS eneste grunn til å kjøpe Xbox. Jeg kan nevne en haug med gode spill, men jeg ser på det som unødvendig siden jeg har gjort det mange ganger før på dette forumet.

Men hva har Xbox å skryte av som spill? Okey, "alle" sier at Halo er fantastisk. Og så Rallisport Challenge. Og selvsagt Ninja Gaiden. Hver gang jeg ber noen om å si hvorfor det er grunn til å kjøpe Xbox, så får jeg høre de tre spillene der. Og BARE de.

Beklager, men tre spill er ikke nok til å få meg til å kjøpe en konsoll. Og utifra det jeg har hørt så er mesteparten av de andre spillene til Xbox bare dritt stort sett.

MGS på xbox? Tenke før man skriver? :hmm:

 

Halo, Rallisport Challange og Ninja Gaiden er ikke bare de spillene folk nevner.. Hva med PGR2? Er forresten en grunn til at folk nevner Halo... Vi som spiller xbox har nye nydelig, dyrebart og vidunderlig som ikke PS2 har! ;)

Har dere PS2'ere noe mer å skryte av da? Hører bare at dere nevner spill som FF og MGS.. Og det er bare 2 spill... :dontgetit:

 

Hadde du bare giddet å nevne en haug med gode spill til PS2 for min skyld?

 

Siste ting: Xbox har en veeeeeeeeeeldig mye lysere framtid enn PS2 :w00t:

Lenke til kommentar

Hehe. Den quoten var meg. Jeg mente

Og forresten så er ikke MGS eneste grunn til å kjøpe PS2

 

Uansett, jeg kan godt nevne flere spill til deg om det er det du vil

Final Fantasy (som du sa)

Metal Gear Solid ( som du sa)

Tekken

Gran Turismo

Dark Cloud

Dark Chronicle

Singstar

Killzone (kommer snart)

Har dere IKKE på Xbox

 

Og hvem tror du egentlig har lysest fremtid av Xbox og PS2 Master D? Helt ærlig?

En PlayStation som har mange år i bransjen, som har opparbeidet seg et kjent navn og varemerke, eller en helt ny, diger, stygg klump som kommer fra Microsoft som kun er ute etter å tjene penger?

 

Edit: Skriveleif

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Hehe. Den quoten var meg. Jeg mente
Og forresten så er ikke MGS eneste grunn til å kjøpe PS2

 

Uansett, jeg kan godt nevne flere spill til deg om det er det du vil

Final Fantasy (som du sa)

Metal Gear Solid ( som du sa)

Tekken

Gran Turismo

Dark Cloud

Dark Chronicle

Singstar

Killzone (kommer snart)

Har dere IKKE på Xbox

 

Og hvem tror du egentlig har lysest fremtid av Xbox og PS2 Master D? Helt ærlig?

En PlayStation som har mange år i bransjen, som har opparbeidet seg et kjent navn og varemerke, eller en helt ny, diger, stygg klump som kommer fra Microsoft som kun er ute etter å tjene penger?

 

Edit: Skriveleif

Tenker lysest framtid på spillfronten her...

  • Halo 2
  • Doom 3
  • Half Life 2
  • BC
  • Fable

PS2 har Killzone og GT4... Det er vel alt.. :dontgetit:

 

 

Tror Xbox har opparbeidet seg et nokså bra navn og varemerke nå etter hvert.. :dontgetit: Er foresten ikke utsiden som teller, men hva som er inni :yes:

 

Synes også noen av spillene du nevte var litt tvilsomme :wow:

Singstar?

Tekken?

Er flau på dine vegne.. :blush:

Lenke til kommentar

men uansett hvis man modder/chipper xboxen så vinner den soleklart ingen tvil::

for da kan den gjøre følgende:

 

-Spille orginaler, importerte orginaler og backuper.

-Fungerer med CD-RW, DVD-R, DVD-RW medium (og CD-R hvis du har Samsung DVD spiller).

- kan spille Atari 2600, Atari Lynx, Atari ST, Gameboy Advanced, Gameboy Color, Nintendo, Super Nintendo, Nintendo 64, Sega Master System, Sega Genesis, C64, Amiga, Playstation 1, Spectrum pluss Mame-X som emulerer gamle spilleautomater.

-Kjører "hjemmelagd" programvare. Dvs. Divx/Xvid/SVCD/VCD playerne fungerer utmerket.

-Kjører også debug versjoner av "hjemmelagd" programvare.

-Regionfri DVD! (Du trenger ikke lenger et DVD kit)

-Mulighet for å flashe biosen i xboxen på nytt, bare ved hjelp av programvare.

-Mulighet for å bytte harddisken til en større disk (Alt fra 20-300GB)

-Du trenger ikke lenger å ha koblet til DvD-Spilleren. Xboxen starter likevel.

-Du trenger ikke lenger å ha AV kabelen koblet til. Xboxen starter likevel.

-ingame reset! (Du kan restarte xboxen din bare ved hjelp av håndkontrolleren)

-FTP Server; Nå kan du koble til Xboxen ved hjelp av en standard ftp klient, og kopiere filer til og fra xboxen. og rett ned fra internett, (he he!! vi vinner)

-Kopiere spill og applikasjoner direkte til Xboxens harddisk og kjør de derifra.

-Lage backuper av alle dine orginalspill.

-Integrert konfigurerbart meny system, slik at du kan kjøre alle dine spill og programmer direkte fra harddisken.

-90% av spilla er koda i dolby digital noe som det ikke finnes på ps2 eller gamcube

- surfe på internett på tv`en i stua med et program som heter linksbox

- innebygd irc(mirc)

-laste ned save games rett på hardisk innstaler seg selv inn i det spillet du har valgt

- sist men ikke minst "sreame alt av bilder filmer musikk rett fra pc`en over netverket slik at vi får det på tv`en i god stua

 

 

vi vinner

Endret av redflame
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke starte en tråd om syltetøy vs. nugatti?

 

Det er (som flere har påpekt) rimelig nytteløst å diskutere hvilken konsoll som er best, fordi det ikke er mulig å trekke en konklusjon om det. Hva som er best for en person er ikke det for en annen. Jeg har Xbox, PS2 og GC her. Jeg er sterkest "knyttet" til min PS2, og det er den som er min "favorittkonsoll". Det betyr ikke at jeg ser det som min oppgave å fortelle alle andre at PS2 er "tH3 üb3r-1337-konsoll", og at Xbox suger.

 

Er det Gran Turismo 4 jeg venter på kan ikke det veies opp av Halo 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 7 til sammen, og selvsagt gjelder det samme motsatt vei. "Eksklusive" titler som også kommer til PC kan også være lite relevant for mange, være seg det dreier seg om Doom 3 (Xbox/PC) eller Final Fantasy XI (PS2/PC), ettersom mange faktisk vil foretrekke å ha disse på PC uansett.

 

Det er ikke mulig å rangere konsollene etter hvilken som er best. Begge kommer til å klare seg utmerket godt til neste generasjon tar over, og selvsagt kommer begge til å ha eksklusive spill. Jeg klarer rett og slett ikke å se poenget i å forsøke å rakke ned på "fiendekonsollens" eksklusive titler. Det kan virke som noen har et behov for å overbevise seg selv om at de kjøpte riktig ved å fortelle de som er uenige at de tar feil. Vel, her er ikke noe valg feil. Objektivt sett er syltetøy verken bedre eller dårligere enn nugatti.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke starte en tråd om syltetøy vs. nugatti?

 

Det er (som flere har påpekt) rimelig nytteløst å diskutere hvilken konsoll som er best, fordi det ikke er mulig å trekke en konklusjon om det. Hva som er best for en person er ikke det for en annen. Jeg har Xbox, PS2 og GC her. Jeg er sterkest "knyttet" til min PS2, og det er den som er min "favorittkonsoll". Det betyr ikke at jeg ser det som min oppgave å fortelle alle andre at PS2 er "tH3 üb3r-1337-konsoll", og at Xbox suger.

 

Er det Gran Turismo 4 jeg venter på kan ikke det veies opp av Halo 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 7 til sammen, og selvsagt gjelder det samme motsatt vei. "Eksklusive" titler som også kommer til PC kan også være lite relevant for mange, være seg det dreier seg om Doom 3 (Xbox/PC) eller Final Fantasy XI (PS2/PC), ettersom mange faktisk vil foretrekke å ha disse på PC uansett.

 

Det er ikke mulig å rangere konsollene etter hvilken som er best. Begge kommer til å klare seg utmerket godt til neste generasjon tar over, og selvsagt kommer begge til å ha eksklusive spill. Jeg klarer rett og slett ikke å se poenget i å forsøke å rakke ned på "fiendekonsollens" eksklusive titler. Det kan virke som noen har et behov for å overbevise seg selv om at de kjøpte riktig ved å fortelle de som er uenige at de tar feil. Vel, her er ikke noe valg feil. Objektivt sett er syltetøy verken bedre eller dårligere enn nugatti.

 

 

 

 

husk at jeg ikke har nevnt hvem type spill med 1 ord, jeg snakka om alt det andre xboxen kan , og i tilegg så kommer jo selfølgelig spilla som man inntereserer seg for , og der så er det nok og velge i fra begge konsoler slik at man burdte være fornøyd , det eneste med xboxen der er vel at det er få gode rolle spill(kun kotor og morrowind/ja jeg veit fable kommer men vi veit ikke åssen det blir ennå) og så mangler den et skikkelig Grand turissimo spill, eller så er det "plenty"

Endret av redflame
Lenke til kommentar
og  så mangler den et skikkelig Grand turissimo spill, eller så er det "plenty"

Ja, men får håpe det blir årdnings på dette nå da.

 

Noen av bilspillene som er på vei til xbox, rart om ikke noen kan hevde seg i toppen med gt på ps2.

 

Street Racing Syndicate

Midnight Club 3: DUB Edition

Crash 'N' Burn

The Fast and the Furious

Burnout 3

Need for Speed Underground 2

Forza Motorsport

Juiced

 

 

åååååh! er det mulig?! JA, ps2 har msg, men det har xbox også!! er det så inni granskauen vanskelig å forstå?! nei, du finner ikke msg1 til xbox, men framtidige msg titler kommer også til xbox, så jeg driter i msg1 da man kan emulere ps1 og spille msg1 på xbox også.

 

singstar, ja greit for alle jenter og småfeminine guttehomser, men det er ærlig talt ikke noen stor tittel.

 

ps redflame: trenger ikke ha samsung dvd spiller i xbox for å takle cd-r, jeg har philips å det funker fett :)

 

 

Nevnarion: Helt ærlig om fremtiden til disse to konsollene? jeg tror xbox får en stor fordel til ps2. Spesielt når xbox bare øker og øker markedsandelen på konsollmarkedet i usa. Xbox har nå 51% av markedet, med ps2, gc m.fl på markedet. Hva skjer når en konsoll har større marked, og utsiktende viser det går bare en vei? hva skjer med spillkontrakter og slikt da? hvem vil spillaktørene lage spill til for å tjene mest penger? jo, der markedet er størst, og mulighet for å tjene mest.

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar
-Spille orginaler, importerte orginaler og backuper.

-Fungerer med CD-RW, DVD-R, DVD-RW medium (og CD-R hvis du har Samsung DVD spiller).

- kan spille Atari 2600, Atari Lynx, Atari ST, Gameboy Advanced, Gameboy Color, Nintendo, Super Nintendo, Nintendo 64, Sega Master System, Sega Genesis, C64, Amiga, Playstation 1, Spectrum pluss Mame-X som emulerer gamle spilleautomater.

-Kjører "hjemmelagd" programvare. Dvs. Divx/Xvid/SVCD/VCD playerne fungerer utmerket.

-Kjører også debug versjoner av "hjemmelagd" programvare.

-Regionfri DVD! (Du trenger ikke lenger et DVD kit)

-Mulighet for å flashe biosen i xboxen på nytt, bare ved hjelp av programvare.

-Mulighet for å bytte harddisken til en større disk (Alt fra 20-300GB)

-Du trenger ikke lenger å ha koblet til DvD-Spilleren. Xboxen starter likevel.

-Du trenger ikke lenger å ha AV kabelen koblet til. Xboxen starter likevel.

-ingame reset! (Du kan restarte xboxen din bare ved hjelp av håndkontrolleren)

-FTP Server; Nå kan du koble til Xboxen ved hjelp av en standard ftp klient, og kopiere filer til og fra xboxen. og rett ned fra internett, (he he!! vi vinner)

-Kopiere spill og applikasjoner direkte til Xboxens harddisk og kjør de derifra.

-Lage backuper av alle dine orginalspill.

-Integrert konfigurerbart meny system, slik at du kan kjøre alle dine spill og programmer direkte fra harddisken.

-90% av spilla er koda i dolby digital noe som det ikke finnes på ps2 eller gamcube

- surfe på internett på tv`en i stua med et program som heter linksbox

- innebygd irc(mirc)

-laste ned save games rett på hardisk innstaler seg selv inn i det spillet du har valgt

- sist men ikke minst "sreame alt av bilder filmer musikk rett fra pc`en over netverket slik at vi får det på tv`en i god stua

Her folkens: I denne quoten, greide redflame helt selv å bevise det jeg har sagt hele tiden. Xbox er ikke en konsoll lenger. Det er en DATAMASKIN! Og i tillegg en jævla dårlig en også.

Den jeg er mest enig med her akkurat nå er vel Aasgaard.

Og du redflame. Se på dette her:

- kan spille Atari 2600, Atari Lynx, Atari ST, Gameboy Advanced, Gameboy Color, Nintendo, Super Nintendo, Nintendo 64, Sega Master System, Sega Genesis, C64, Amiga, Playstation 1, Spectrum pluss Mame-X som emulerer gamle spilleautomater.

Dette beviser bare nok en gang at Xbox er nødt til å ty til å emulere andre konsoller for å få kvalitetsspill. Dere har ikke nok gode spill på Xboxen. Bare innrøm det. Så skal jeg godt innrømme at Xbox er kraftigere og har mer teknologiske finesser enn PS2 har.

 

Og videre redflame:

-Du trenger ikke lenger å ha AV kabelen koblet til. Xboxen starter likevel.

Hva faen er poenget med det? Kan du fortelle meg hva det skal være godt for?

 

-Du trenger ikke lenger å ha koblet til DvD-Spilleren. Xboxen starter likevel.

Koble til DvD-spilleren? WTF?

 

- surfe på internett på tv`en i stua med et program som heter linksbox

Og det skal være godt for? Jeg trives mer enn godt nok på internett på PC'en jeg.

 

-laste ned save games rett på hardisk innstaler seg selv inn i det spillet du har valgt

Jepp. Morsomt med Save games. Juks i spill er jo alltid gøy.

 

- innebygd irc(mirc)

Jeg kommer meg raskere inn på mirc fra PC'en min enn du gjør med xklumpen din.

 

-Kopiere spill og applikasjoner direkte til Xboxens harddisk og kjør de derifra.

Denne er meget interessant. Kopiere spill. Så lykkelig du er.

 

-Fungerer med CD-RW, DVD-R, DVD-RW medium (og CD-R hvis du har Samsung DVD spiller).

Og det gjør ikke PlayStation2?

 

-ingame reset! (Du kan restarte xboxen din bare ved hjelp av håndkontrolleren)

Nei, tuller du? Fy faen for en fordel. Jeg og synes det er et enormt slit å bevege seg litt for å trykke på reset-knappen på konsollen. Om du er over 70 og gammel og støl ja. :roll:

 

-90% av spilla er koda i dolby digital noe som det ikke finnes på ps2 eller gamcube

Finnes det ikke dolby digital på PS2 sier du? :hmm:

 

- sist men ikke minst "sreame alt av bilder filmer musikk rett fra pc`en over netverket slik at vi får det på tv`en i god stua

Og hvilken tv spiller du ellers på om jeg tør spørre? :hmm:

 

-------------------------------------------------------------------

 

Mye av dette gikk mer i PC'ens favør enn PS2. Men jeg vil bare vise dere at selv om Xbox kan "masse" som PS2 ikke kan, så kan PC'en alt uansett. Og i tillegg mye bedre.

Alle de greiene som Xbox skryter av kan også en PC gjøre. Og da trenger jeg det ikke på konsollen min. På en konsoll vil jeg spille spill, og det som er viktig da er mange gode spill, og ikke minst en god og behagelig kontroller. Og Xbox-kontrolleren SUGER. Den er klompete og stor. Og som ProxymuZ sa tidligere i denne diskusjonen så har kontrolleren veldig mye å si.

Og når det gjelder denne "Live-funksjonen" til Xbox og online-ting: Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Spiller jeg online så bruker jeg PC'en.

 

Og til slutt i denne lange posten, en liten sak til Master D:

Synes også noen av spillene du nevte var litt tvilsomme 

Singstar?

Tekken?

Er flau på dine vegne.. 

Tekken er enormt bra. Finn et bedre spill innen sjangeren på Xbox til meg da vel.

Når det gjelder Singstar så nevnte jeg det mest for å vise hvilke bredder PS2 har. Xbox har mest Action-spill. Men det har vi da også på PS2. Men så vidt jeg vet så har dere ikke noe lignende Singstar på "konsollen" deres???

og flau på mine vegne trenger du ikke være. Det klarer jeg selv om det skulle bli nødvendig. :yes:

 

Edit:

Nevnarion: Helt ærlig om fremtiden til disse to konsollene? jeg tror xbox får en stor fordel til ps2. Spesielt når xbox bare øker og øker markedsandelen på konsollmarkedet i usa. Xbox har nå 51% av markedet, med ps2, gc m.fl på markedet. Hva skjer når en konsoll har større marked, og utsiktende viser det går bare en vei? hva skjer med spillkontrakter og slikt da? hvem vil spillaktørene lage spill til for å tjene mest penger? jo, der markedet er størst, og mulighet for å tjene mest.

 

I USA ja. Men vi har et stort marked som heter Japan. Og det er der mange av spillene kommer fra.

Når det gjelder spillaktørene så vil de i framtiden i større og større grad gi ut spillene sine til samtlige konsoller. Så det er ikke et godt argument.

Og Master D: Jeg spiser ikke skjermer.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Til opplysning så er også PS2 en datamaskin.

 

Det er så latterlig å hevde at PS2 blir bedre pga av at den ikke kan like mye som XBOX. At XBOX har mange egenskaper som gjør at den ligner på en PC er ikke noe ulempe. Tross alt så er PC best å spille på.

 

Mange har ikke råd til å ha en avansert spill PC (alle er ikke som oss nerder på hw.no) Dermed tilbyr XBOX det beste fra begge verdener i en heftig boks.

Endret av overLoad
Lenke til kommentar
Tekken er enormt bra. Finn et bedre spill innen sjangeren på Xbox til meg da vel.

Når det gjelder Singstar så nevnte jeg det mest for å vise hvilke bredder PS2 har. Xbox har mest Action-spill. Men det har vi da også på PS2. Men så vidt jeg vet så har dere ikke noe lignende Singstar på "konsollen" deres???

og flau på mine vegne trenger du ikke være. Det klarer jeg selv om det skulle bli nødvendig.

Jeg vil ikke finne, eller ha et bedre spill på xbox! Singstar?? Spiller du det seriøst??

Ser ut som du har litt peiling her, men du eier F*** ikke spillsmak!

Mortal Combat 2 kommer forresten til å knekke Tekken.. Noe som Soul Calibur også allerede har gjort ;)

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke prøvd Singstar enda. Men det viser bare hvordan bredden innen PS2-spill er.

Og overload, jeg mener ikke at Xbox er dårlig fordi den kan så mye mer. Jeg mener bare at JEG trenger det ikke. Mulig du gjør det, men ikke jeg.

Det som er sannheten er jo at jeg egentlig ikke har noe imot Xbox i det hele tatt. Jeg liker alle de tre store konsollene, og synes det er bra de eksisterer. Jeg håper også at alle vil overleve i fremtiden.

Og hvilken konsoll som er best er uansett (som sagt så mange ganger før) avhengig av hva du vil ha. Og smaken er jo som kjent som baken.

Men jeg er også veldig glad i å diskutere, og når et par frekke Xbox fans kommer og rakker ned på PS2 så elsker jeg å slå tilbake.

 

Edit: Og dette med at Soul Calibur og Mortal Combat er bedre enn Tekken i dine øyne, har jo også med smak å gjøre.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Dette er den mest underholdende tråden på år og dag :D

 

Fanboysene på hver side går dypt i skyttergravene - skulle tro det var noe viktig eller dyrt som virkelig påvirket livet - eller personlig økonomi i lang tid fremover - og ikke leketøy til under 2000,- kroner.

 

Lighten up people! Det er ikke snakk om en bil til en halv mill. eller et hus til tre millioner akkurat...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...