Gå til innhold

XBox VS. PS2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, tråden er ikke 100% usaklig.

Ordet best er subjektivt, inneholder følelser, og kan ikke basere seg utelukkende på fakta.

 

Jo, man kan være saklig.

 

Objektivt:

XboX har bedre hardware.

PS2 har flere spill.

XboX har online muligheter.

PS2 har også online muligheter.

XboX kan spille av sanger og brukes som mediasenter.

 

Der, man kan være saklig.

 

Det går når man prøver ;)

 

Ok, la meg prøve meg og.

 

Hva er best av Big Mac og Whopper?

 

Whopper har tomat, det har ikke Big Mac.

Big Mac er 10 kroner billigere.

Big Mac har to små burgere, mens Whopper har en stor.

Whopper har majones.

Big Mac har Thousand Island.

 

Slik, nå har jeg analysert burgerne saklig. Kan man utfra dette trekke en saklig konklusjon om hvilken burger som er best? Nei.

 

Fordi denne konklusjonen kan kun trekkes ut fra egne preferanser. Synes du Amplitude, Ico og Gran Turismo er de feteste spillene i verden, så blir PS2 best. Synes du Project Gotham Racing, Halo og Ninja Gaiden er de feteste spillene i verden så blir Xbox best.

 

Ergo er det meningsløst å diskutere, fordi i grunnen er det bare smak og behag det går på.

Du gjorde en bra analysering :yes:

 

Nei, du kan ikke trekke en saklig konklusjon. Enda en rett

 

Men det HJELPER deg godt på veien, du kan danne deg en mening av det.

 

Se det, et poeng til meg ;)

Lenke til kommentar
Ja.

Hvorfor kjøpe xbox bare for å legg inn musikken sin..... :ermm:

Er det ikke bedre med PC for musikken da.

Xbox er en SPILLkonsoll og ikke stereoanlegg........

Derfor er PS2 bedre.

Du, leste du hele posten min?

 

La oss nå si at du har dataen din på et annet rom.

 

Du har ikke stereo.

 

Blir det ikke en fordel da?

 

Jeg sier ikke at jeg kjøpte Xbox bare for å legge inn musikken min.

Men det er helt klart en fordel.

Lenke til kommentar
Bruker faktisk ps2'en som DVD-spiller eg :thumbs:

Og å si at ekstrafunksjonalitet er noe dritt er bare dumt. Skulle ønske eg kunne legge inn sanger på ps2'en eg..

Tar seg litt bedre ut en denne stygge boksa.....

 

 

Er ikke det smak og behag da?

 

Jeg som trodde det, kanskje jeg bare er rar som trodde det var en smakssak du.

 

Edit: Dobbel quote

Endret av Zindre-
Lenke til kommentar
Ja.

Hvorfor kjøpe xbox bare for å legg inn musikken sin..... :ermm:

Er det ikke bedre med PC for musikken da.

Xbox er en SPILLkonsoll og ikke stereoanlegg........

Derfor er PS2 bedre.

Du, leste du hele posten min?

 

La oss nå si at du har dataen din på et annet rom.

 

Du har ikke stereo.

 

Blir det ikke en fordel da?

 

Jeg sier ikke at jeg kjøpte Xbox bare for å legge inn musikken min.

Men det er helt klart en fordel.

Las ikke din.

Om du ikke har PC på samme rom som Xbox har du vel en eller ennen cd spiller du kan sette på.

Hva er vits i å bruke plass til musikk på xbox da?

Lenke til kommentar

Min første post i denne "helt enorme" tråden. Men klarer ikke å la være å si noe.

 

For å få sagt det først som sist, jeg er FOR xbox, men IKKE imot PS2!

Derfor sier jeg bare positive ting om xbox, men slenger ikke dritt om ps2 hvis jeg ikke har grunnlag for det.

 

Men hvorfor foretrekker jeg xbox framfor ps? jeg hadde nesten ikke rørt en xbox før jeg kjøpte den sist fredag. PS2 er jeg "oppfostret" med, av naboer og kompisser, samt jeg "administrerer" ps2 konsollene m/spill der jeg er i militæret, å har spilt det meste som er utgitt det siste året.

 

Jeg kjøpte xbox'en i første omgang for å bruke den som en multimedia maskin, men det går med noen timer spilling allikevel, til tross for at jeg har bare 2 spill enda, da jeg ikke har fått chippet den enda.

 

*Å si at at xbox kontrolleren suger, er så sinnsykt feil som det går ann å få det. Den nye "Controller S" er helt suveren.

 

*Å argumentere med at metal gear solid er en grunn for å velge ps2 fremfor xbox er feil, da det også er utgitt for xbox.

 

*Å si at xbox er dårlig fordi det ikke er en spillkonsoll men en pc?! hallooo!! problemet er?

 

*Som noen sa, "dere skryter over mange framtidige titler, men det er 'nå' som gjelder, å dessuten så er ps3 på trappene" hvem er det da som plutselig er inn i fremtiden igjen? å begynne å trekke fram andre konsoller i en ps2 xbox tråd er helt borti natta.

 

*legg merke til at det er ps3 det er nevnt mest ganger her, "når ps3 kommer, DA!" xbox2 er ikke nevnt en eneste gang for å skryte opp xbox....! hva sier det mon tro...

 

Den argumentasjonen som går igjen og igjen, og den enste grunnen ps2 eierne/forsvarerne har er "ps2 har flere og bedre spill"

-Halvt rett, halvt feil. Flere spill, ja, bedre spill nei. hva mener jeg ida med bedre? grafikk, gameplay, populæritet, ettertraktet.

Jeg tør å påstå at de fleste titlene kommer ut på begge konsollene, om ikke alle gjør det, så gjør de aller fleste det nå tildags, noe som det var lite av for en tid tilbake. uansett så finner mann spill i så å si alle sjangre hos begge konsollene.

 

 

*edit skrivefeil

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar
Ja.

Hvorfor kjøpe xbox bare for å legg inn musikken sin..... :ermm:

Er det ikke bedre med PC for musikken da.

Xbox er en SPILLkonsoll og ikke stereoanlegg........

Derfor er PS2 bedre.

Du, leste du hele posten min?

 

La oss nå si at du har dataen din på et annet rom.

 

Du har ikke stereo.

 

Blir det ikke en fordel da?

 

Jeg sier ikke at jeg kjøpte Xbox bare for å legge inn musikken min.

Men det er helt klart en fordel.

Las ikke din.

Om du ikke har PC på samme rom som Xbox har du vel en eller ennen cd spiller du kan sette på.

Hva er vits i å bruke plass til musikk på xbox da?

Det er mer praktisk.

Man trenger ikke å brude andre apparater en boksen selv.

 

 

By the way:

Er enig i det meste i Joa Joas store post.

Lenke til kommentar
*Å argumentere  med at metal gear solid er en grunn for å velge ps2 fremfor xbox er feil, da det også er utgitt for xbox.

Metal Gear Solid på Xbox? Jah! Substance ja. Men utenom det? Null. Ingenting. Har du flere MGS spill til Xbox så vis dem gjerne til meg.

 

Og forresten så er ikke MGS eneste grunn til å kjøpe PS2. Jeg kan nevne en haug med gode spill, men jeg ser på det som unødvendig siden jeg har gjort det mange ganger før på dette forumet.

Men hva har Xbox å skryte av som spill? Okey, "alle" sier at Halo er fantastisk. Og så Rallisport Challenge. Og selvsagt Ninja Gaiden. Hver gang jeg ber noen om å si hvorfor det er grunn til å kjøpe Xbox, så får jeg høre de tre spillene der. Og BARE de.

Beklager, men tre spill er ikke nok til å få meg til å kjøpe en konsoll. Og utifra det jeg har hørt så er mesteparten av de andre spillene til Xbox bare dritt stort sett.

 

Og for å kommentere det du sier ang. PS3. Ja, den kommer. Og jeg gleder meg villt. Jeg tror den kommer til å overraske mange av oss veldig positivt.

Det kommer vel en Xbox2 også? Eller hva skal den hete? Ybox? Men du sier at nesten ingen har nevnt den. Kanskje det bare viser litt av hvordan populariteten til Xbox er i forhold til PS2.

 

For å avslutte det hele: Jeg kunne diskutere PS2 VS. Xbox i timevis. Dagevis. Men jeg har aldri nektet for at Xbox har bedre grafikk en PS2. Alle vet det. Men hva så? Grafikken er ikke så stor forskjell at du merker den mye uansett. Og hvis litt bedre grafikk, et par gode spilltitler, og litt ekstra multimediamuligheter som jeg likevel har på PC'en min fra før er det eneste Xbox har å skryte av og stille opp med mot PS2, da er det jammen dårlige greier.

Mange av dere vil kanskje si at "Hva så? Det eneste PS2 skryter med er et bredt utvalg av spill og en lang karriere i bransjen. OK! Greit, så kan dere få lov til å mene det. Men sett ut ifra mitt ståsted da, så vil diskusjonen om PS2 VS Xbox ende likt uansett. Dødt.

 

Edit: Skriveleif

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Ja.

Hvorfor kjøpe xbox bare for å legg inn musikken sin..... :ermm:

Er det ikke bedre med PC for musikken da.

Xbox er en SPILLkonsoll og ikke stereoanlegg........

Derfor er PS2 bedre.

Xbox kna brukes VELDIG bra til stereoanlegg... Du

slipper til og med å bruke cd'er... Kan jo bare lagre

et par hundre sange innpå xbox'en så slipper du det

stresset med stereoanlegg.. :dontgetit:

 

Er forresten bedre med xbox, enn pc når det gjelder

musikk... Ville sagt at et bra sorround anlegg slår et

par usle pc høyttalere :yes:

 

Derfor ville jeg sagt xbox er bedre på denne siden :wow:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...