Gå til innhold

XBox VS. PS2


Anbefalte innlegg

PS2 fordi:

- GTA 3 og VC (Føles best på PS2!)

Føles det bedre med dårligere grafikk, lengre loading tid, og ikke ha muligheten til å høre på din egen musikk? Dette må du utdype for meg!

Er grafikken dårligere på PS2 ? :wow:

Har spillet på begge konsoller og jeg mener grafikken er utrolig like.

Loading tiden lenger ? Tja. 2,3,4 sekunder ? Det er ikke snakk om mye ihvertfall, og for å være ærlig bryr jeg meg ikke om et par. sekund ekstra for en så god opplevelse. Hvor uttålmodig du er skal jeg ikke uttale meg om. :roll:

Syns VC sine lydspor er geniale.

Det finnes noe der omtrent for en hver smak.

Hvis du er så "stiv" og "redd" for "anderledes" musikk at du ikke kan høre på musikken til spillet virker du som en rimelig statisk person. Hvertfall når spillet har så god musikk.

Desuten gir det meg en vannvittig god følelse å spille spillet på PS2.

Vet ikke om det er kontrollen eller hva. Godt er det ihvertfall.

Første jeg tenke når jeg satt meg ned med xbox versjonen var; "Japp. Dette er egentlig ganske likt. Ingen synlige forandringer bortsett fra at kontrollen var verre en f*** og du da kan legge til egen musikk".

Du kan umulig mene at PS2 versjonen er bedre når alt taller imot? Det er jo samme spill bare med bedre grafikk og lengre sikt er det også om jeg ikke tar helt feil? (og egen musikk - hvis du vil). Mener jeg har lest at det er bedre FPS på xboxen også... Jeg ser tydelig forskjell mellom PS2 versjonen og Xbox versjon så du må ha dårlig syn. Men i det minste så får dere San Andreas før oss... men når det kommer til Xbox så skjer det samme igjen... bedre grafikk, egen musikk osv... hvorfor? fordi xboxen er bedre.

Endret av MorenDin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til og me Far Cry som er et glimrende spill måtte bli ødelagt av at de skulle ha med

noen FORBANNA MONSTRE!!

Ninja Gaiden - Forbanna tarm-slynge som eter ei dame og lager slurpelyder ffs!

 

Så jeg synes spillene for tida blir litt skumle :/

Ikke det at jeg er redd ..

Men mener nå at det holder med monstre/aliens/grisedyr/zombier osv :D

 

Spillene er som regel bra, men er litt gufne da :|

:yes: :yes:

 

Far Cry hadde så bra utgangspunkt, men så måtte dei j**** monstra komme og ødelegge all moroa....:(

Lenke til kommentar
Du kan umulig mene at PS2 versjonen er bedre når alt taller imot? Det er jo samme spill bare med bedre grafikk og lengre sikt er det også om jeg ikke tar helt feil? (og egen musikk - hvis du vil). Mener jeg har lest at det er bedre FPS på xboxen også... Jeg ser tydelig forskjell mellom PS2 versjonen og Xbox versjon så du må ha dårlig syn. Men i det minste så får dere San Andreas før oss... men når det kommer til Xbox så skjer det samme igjen... bedre grafikk, egen musikk osv... hvorfor? fordi xboxen er bedre.

Dette med grafikken; dere får kanskje bedre "frames / sec." Do you know what? I dont care!

Dette du sier med grafikken er ikke merkbart i den forstand jeg ser det.

I bunn og grunn er GTA 3 / VC uttviklet for PS2 (etter deg jeg vet; jada kanselert xbox versjon) og etter PS2en sine forutsettninger noe som deretter tyder på liten forskjell i grafikk.

Med untak av ekstrem tweaking ?

 

En ting jeg ikke liker med xbox i forhold til PS2 og GC: PS2 og GC kan videreføre klassikere de har hatt fra "gammelt" av; Kvalitet. Xbox er nødt til "å kjøpe" klassikere og/eller prøve å skape sine egne. Sistnevnte syns jeg de har lykkes dårlig med.

Sier bare R.I.P. Rare. :cry:

Lenke til kommentar

Eneste folkene som syns PS2 er best er de som har de selv og ikke vil innrømme at de har tabbet seg ut.

 

Argumentet om at PS2 har flest spill er på jordet også. Selvsagt har de flest spill da den har vært på markedet 2 år lengre. Men hvem driver å kjøper de gamle PS2 spillene nå?

 

XBOX utgir flere og bedre spill i 2004 enn PS2. Det er det som gjelder. Ikke hva som skjedde i 2001.

 

 

Rallisport Challenge 2 er langt bedre bilspill enn noe annet til PS2.

 

Så de kommenterte på NERD (spillprogrammet på NRK2) at PS2 hakker på de nyeste fotball spillene grunnet alt for dårlig cpu.

Lenke til kommentar

Vil nå påstå at X-box med chip er Vannvitig mye mere en en "spille boks".

 

 

DVd-spiller + alt av codec`er(avi, mp3 o.s.v)

 

Extern hardisk hvis du setter i en 200 disk eller noe sånt.

 

Emulerer mye godt klassiske spill

(nitendo, bombjack, outrun... 1000`n vis av spill)

 

Har knapt nok brukt boksen til spill selv.

spiller av backup filene mine. Filmer og sånt.

Lenke til kommentar
Eneste folkene som syns PS2 er best er de som har de selv og ikke vil innrømme at de har tabbet seg ut.

De eneste som bastant tramper rundt og hevder at Xbox er best er de som velger å være blind for alle de gode eksklusive spillene på PS2 som aldri har dukket opp på Xbox.

 

Argumentet om at PS2 har flest spill er på jordet også. Selvsagt har de flest spill da den har vært på markedet 2 år lengre. Men hvem driver å kjøper de gamle PS2 spillene nå?

 

XBOX utgir flere og bedre spill i 2004 enn PS2. Det er det som gjelder. Ikke hva som skjedde i 2001.

 

Ifølge www.tothegame.com er det flere spill registrert som upcoming på PS2 enn Xbox, så dette er bare sprøyt.

 

Rallisport Challenge 2 er langt bedre bilspill enn noe annet til PS2.

 

Meget mulig. Amplitude er et langt bedre musikkspill enn noe annet til Xbox. Og slik kan vi fortsette i månedsvis. Ditt poeng er?

 

Så de kommenterte på NERD (spillprogrammet på NRK2) at PS2 hakker på de nyeste fotball spillene grunnet alt for dårlig cpu.

 

Grunnet slurvete multiplattformprogrammering, med andre ord.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig bestemt meg for å aldri diskutere kampen mellom PS2 og Xbox her igjen, men nå gjør jeg det allikevel.

Xbox er ingen konsoll i det hele tatt! Den har hovedkort, online-forbindelse, harddisk og alt det der. Det er ingen konsoll. Det er en PC. Og det er i tillegg en sabla dårlig en.

 

Jeg har valgt PS2, og det er et valg jeg aldri har angret på. Jeg kommer til å kjøpe PS3 når den kommer, og kommer aldri til å ha en Xbox i hus. Mulig jeg kjøper en Gamecube med tiden, men Xbox? Aldri. Jeg er så piss lei hele Xbox-maset. Best grafikk, best spill, best online-forbindelse. Hele tida. Har dere virkelig ikke bedre ting å finne på enn å rakke ned på PS2? Er det M-U-L-I-G?!?!?

 

Rallisport Challenge 2 er langt bedre bilspill enn noe annet til PS2.

Kunne vi kanskje fått en litt bedre begrunnelse på denne her? Hvis ikke så foreslår jeg at du bare holder kjeft.

Kanskje det er best for øyeblikket, JA, men når GT4 kommer så tviler jeg på at Rallisport Challenge 2 har noen særlig sjanse. Bare så det er sagt.

 

Eneste grunnen til at dere med Xbox rakker ned på PS2 er at dere ikke vil innrømme at PS2 har best spill. Gran Turismo, Metal Gear Solid, Final Fantasy, Killzone(snart) og mange andre, er spill som dere bare kan drømme om. Spill dere aldri vil få muligheten til å spille på den "fantastiske" "konsollen" deres.

Og det eneste dere har å stille opp med mot PS2 er "bedre grafikk" (VIRKELIG, den forskjellen er det faen meg ikke mange som ser. Greier noen av dere å se vesentlig grafisk forskjell på PS2-spill og Xbox-spill så vil jeg gjerne høre fra dere.) og en utrolig online-forbindelse. Møkkapreik sier jeg bare. Vil jeg online så bruker jeg PC'en, og ikke en Xbox. Dessuten er PS2 på vei online for fullt, så det er ikke lenge dere er alene om det.

I tillegg så skryter Xbox av å kunne emulere andre konsoller. HVA SÅ? Dere synes jo tydeligvis at spillene til PS2 er så ræva, så hvorfor emulere dem da? Og når det gjelder å emulere gamle konsoller som SNES og NES....Det har jeg gjort på PC i lang tid, så det er ingenting nytt.

 

Nå foreslår jeg at dere Xbox-nerdene slutter å rakke ned på PS2 og heller har det moro med den ultimate "konsollen" deres, Xbox. Om det er mulig da!

 

Nå sier jeg bare takk for meg, for nå skal jeg spille Final Fantasy :w00t:

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Hvis du ikke klarer å se forskjell på 1080 linjer og 576 linjer så er det ikke mye håp.

Eh, tror du surrer litt her. Så og si ingen Xbox-spill kjører 1080 linjer ut. Kan du nevne noen spill som gjør dette og dokumentere påstanden din. Gjerne PAL-spill og, siden vi er i Europa.

 

Rallisport Challenge 2 er best grunet, best fysikk, best spillbarehet og best fartsfølelse.

 

Rart at det beste bilspillet i verden endte opp med karakteren 6/10 i det anerkjente spillbladet Edge.

Lenke til kommentar
Xbox sin Controller S er den desidert beste kontrollen som noen gang er laget til en konsoll, samtidig som den første Xbox-kontrollen kanskje er den værste..

Så det har kommet en ny? Det er år og dag siden jeg tetet XBOX og den kontrolleren jeg testet meg dugde p*kk! Det har faktisk vært et av mine hovedargumenter for IKKE å kjøpe PS2....

 

Når det gjelder PS2 så har jo CAPCOM sinnsykt mange bra actionspill som man får for en billig penge da. Devil May Cry og Onimusha2 :thumbs:

 

Battlefield Vietnam eller lignende spill kunne det aldri falle meg inn å spille på konsoll. Jeg MÅ ha tastatur og mus for å spille FPS.

 

Ser jo ikke bort fra at neste generasjons konsoller endrer på dette. Dessuten er det jo mindre og mindre atraktivt å utvikle spill for PC framfor konsoll. Ligger mye mer penger i konsollspill salg. Det kan jo kanskje alle PC brukerne som piratkopierer over en lav sko takke seg selv for?

 

MazeKing

Action og Racing på konsoll

FPS på PC!

Lenke til kommentar
PS2 fordi:

- GTA 3 og VC (Føles best på PS2!)

Føles det bedre med dårligere grafikk, lengre loading tid, og ikke ha muligheten til å høre på din egen musikk? Dette må du utdype for meg!

Er grafikken dårligere på PS2 ? :wow:

Har spillet på begge konsoller og jeg mener grafikken er utrolig like.

Loading tiden lenger ? Tja. 2,3,4 sekunder ? Det er ikke snakk om mye ihvertfall, og for å være ærlig bryr jeg meg ikke om et par. sekund ekstra for en så god opplevelse. Hvor uttålmodig du er skal jeg ikke uttale meg om. :roll:

Syns VC sine lydspor er geniale.

Det finnes noe der omtrent for en hver smak.

Hvis du er så "stiv" og "redd" for "anderledes" musikk at du ikke kan høre på musikken til spillet virker du som en rimelig statisk person. Hvertfall når spillet har så god musikk.

Desuten gir det meg en vannvittig god følelse å spille spillet på PS2.

Vet ikke om det er kontrollen eller hva. Godt er det ihvertfall.

Første jeg tenke når jeg satt meg ned med xbox versjonen var; "Japp. Dette er egentlig ganske likt. Ingen synlige forandringer bortsett fra at kontrollen var verre en f*** og du da kan legge til egen musikk".

Du kan umulig mene at PS2 versjonen er bedre når alt taller imot? Det er jo samme spill bare med bedre grafikk og lengre sikt er det også om jeg ikke tar helt feil? (og egen musikk - hvis du vil). Mener jeg har lest at det er bedre FPS på xboxen også... Jeg ser tydelig forskjell mellom PS2 versjonen og Xbox versjon så du må ha dårlig syn. Men i det minste så får dere San Andreas før oss... men når det kommer til Xbox så skjer det samme igjen... bedre grafikk, egen musikk osv... hvorfor? fordi xboxen er bedre.

For å si det på en annen måte: Er hip hop bedre en Metal?

 

No Fuckin' Way! Hip hop er for homoer og apetryner. Metal er musikk for menn med hår på brøstet! (Noen som ser ironien her)

 

MazeKing

Lenke til kommentar
For å si det på en annen måte: Er hip hop bedre en Metal?

 

No Fuckin' Way! Hip hop er for homoer og apetryner. Metal er musikk for menn med hår på brøstet! (Noen som ser ironien her)

 

Jeg er enig i at det er tåpelig å diskutere hvilken konsoll som har best spill av Xbox og PS2, noe som helt og holdent kommer an på smak og preferanser. I tilfellet du siterer, dvs hvilken versjon av GTA som er best, er situasjonen dog noe annerledes.

Den korrekte analogien vil her være: Lyder hip hop best på cd-spilleren i hifi anlegget eller på en mp3-spiller?

 

Xbox utgaven inneholder alt PS2 utgaven har, pluss en god del forbedringer, inkludert opptil 68% kortere lastetid, Dolby Digital Surround Lyd, forbedrede kontroller som bruker de analoge stickene til xbox gamepaden, bedre framerate, skarpere teksturer, mindre 'pop ups' og lengre utsikt. for å nevne bare noe.

 

Jeg refererer blant annet til denne anmeldelsen av GTA Double pack hvor forskjellene i forhold til PS2 utgaven er beskrevet i detalj. Å si at man foretrekker PS2 utgaven har ikke noe med smak og behag å gjøre, det er å lukke øynene og nekte å innse realiteten.

Lenke til kommentar
[Jeg refererer blant annet til denne anmeldelsen av GTA Double pack hvor forskjellene i forhold til PS2 utgaven er beskrevet i detalj.

Regner med at hardcore-fansen ikke kommer til å lese noe som antyder at deres kjære PS2 er teknisk dårligere så jeg lister noen høydepunkter her:

 

'' upgraded visuals, better sound, custom soundtrack functionality and better controls ''

 

'' The cutscenes in both GTA3 and Vice City now feature full lip-synching throughout''

 

''The loading times are drastically improved in the Xbox version of both games... waiting for a new GTA area to load is a thing of the past on Xbox...''

 

''The characters, vehicles and buildings have all been re-done with improved textures and lighting effects so Vice City and GTA3 look noticeably better than what you might remember from the PS2 days''

 

Om lyden: ''It's leaps and bounds better than the limited DTS sound processing we saw on PS2''

 

Konklusjonen: ''for the 76 grabillion people who own both or either game on PS2, and aren't sick of them, and who own an Xbox, and who want to see how pretty this game could've been if Rockstar and Microsoft had made nice to begin with, you all should pick up the Grand Theft Auto Double Pack too.''

Lenke til kommentar

kjøp ps2 vist du liker final fantasy, metal gear, omnimusha3, jak2, gt

kjøp gc vist du liker mario, viewtiful joe, metroid prime, zelda

kjøp x-box vist du liker ninja gaiden, rallisport challange, Project Gotham Racing 2

 

 

poenget mitt er at du ska kjøpe konsoll etter hvilke spill du liker best

 

har selv ps2 å gc, men skal kjøpe meg x-box au.... pga ninja gaiden :love:

Lenke til kommentar
[Jeg refererer blant annet til denne anmeldelsen av GTA Double pack hvor forskjellene i forhold til PS2 utgaven er beskrevet i detalj.

Regner med at hardcore-fansen ikke kommer til å lese noe som antyder at deres kjære PS2 er teknisk dårligere så jeg lister noen høydepunkter her:

 

'' upgraded visuals, better sound, custom soundtrack functionality and better controls ''

 

'' The cutscenes in both GTA3 and Vice City now feature full lip-synching throughout''

 

''The loading times are drastically improved in the Xbox version of both games... waiting for a new GTA area to load is a thing of the past on Xbox...''

 

''The characters, vehicles and buildings have all been re-done with improved textures and lighting effects so Vice City and GTA3 look noticeably better than what you might remember from the PS2 days''

 

Om lyden: ''It's leaps and bounds better than the limited DTS sound processing we saw on PS2''

 

Konklusjonen: ''for the 76 grabillion people who own both or either game on PS2, and aren't sick of them, and who own an Xbox, and who want to see how pretty this game could've been if Rockstar and Microsoft had made nice to begin with, you all should pick up the Grand Theft Auto Double Pack too.''

For å være ærlig bryr jeg meg ikke det grann.

Spillet føles for meg absolutt best på PS2.

Si meg stopper noen av dere noen gang opp for å titte på en bygning med en ting i tankene; "her er det brukt 16 x 16 texturer i stedenfor 14 x 14." :roll:

Dette er noe jeg merker lite til.

VC har som jeg sa tideligere et stort soundtrack og det skal finnes noe der for en hver smak. Hvis du hater alt radioen har å by på, ja da har du ikke smak for musikk.

Eneste tingen jeg kan tenke meg som faktisk kan påvirke gameplayet det granne er loadtiden, men en som ikke klarer å ta seg 5 sekunder for å vente på et slikt knallspill; jaja. :angry:

Uansett hvor mye GTA spillene optimeres med samme kode for xbox vil det ikke se 100 x bedre ut.

Desuten er bedre grafikk som nesten ikke er merkbar det eneste dere bryr dere om ?

(Vær så snill å ikke si at jeg skal gå å spille på den gammle SNESen min, dog den har mange fete spill. :p )

Lenke til kommentar
Hvis du ikke klarer å se forskjell på 1080 linjer og 576 linjer så er det ikke mye håp.

Eh, tror du surrer litt her. Så og si ingen Xbox-spill kjører 1080 linjer ut. Kan du nevne noen spill som gjør dette og dokumentere påstanden din. Gjerne PAL-spill og, siden vi er i Europa.

http://www.hdtvpub.com/productdb/games/ind...0p=yes&r480p=no

 

Så lenge den er modifisert så skal 1080i funke. (det blir bare tull å snakke om PAL når det handler om HD kvalitet)

Lenke til kommentar
kjøp ps2 vist du liker final fantasy, metal gear, omnimusha3, jak2, gt

kjøp gc vist du liker mario, viewtiful joe, metroid prime, zelda

kjøp x-box vist du liker ninja gaiden, rallisport challange, Project Gotham Racing 2

 

 

poenget mitt er at du ska kjøpe konsoll etter hvilke spill du liker best

 

har selv ps2 å gc, men skal kjøpe meg x-box au.... pga ninja gaiden :love:

for å summere... kjøp alle tre konsollene. Har du ikke råd. Kjøp Xbox

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...