Gå til innhold

XBox VS. PS2


Anbefalte innlegg

A si at man ikke kan avvæpne PS2 fordi den har et par gode gamle klassikere er jo latterlig! Hadde alle tenkt slik ville det jo ikke vært noe utvikling i det hele tatt!

Personlig gir jeg blaffen i om en person velger PS2 eller xbox, det går ikke utover meg om den personen velger PS2 eller xbox. I mine øyne er PS2 en noe utdatert konsoll som har en god del klassikere som som er bra!

Dere sier at man ikke må se på FPS, og at det er uvesentlig ettersom PC uansett alltid vil være bedre der??? :scared: Javel sier jeg da, hvorfor kjøpte dere PS2 da, når dere har den fantastiske PS1??? FPS spiller jo INGEN rolle sier dere, men allikevel sitter dere med en PS2 og ikke PS1. Og det er av samme grunn dere kommer til å kjøpe PS3 når den kommer! Så kom ikke her å si at Fps ikke spiller noen rolle for det er BULLSHIT! Om dere vil leve i den illusjonen er det totalt greit for meg, jeg gir blaffen...

 

Ok, så har kanskje ikke xbox flere "only for" enn det PS2 har men når de spillene som kommer til xbox er bedre grafisk enn de som kommer til PS2 er ikke det et argument i seg selv?

 

Hvorfor kjøper dere egentlig konsoll når dere har den fantastiske PC-en deres?? Antar at 32" widescreen ikke har noe overhodet med saken å gjøre?? For å spille online på 19" og på 32" er EN OG SAMME ting ikke sant???

 

Bortsett fra det så kan jeg ikke skjønne hvorfor slike poster som dette dukker opp hele tiden! Det fins ikke noen klar fasit for hva man bør velge, man velger det man har lyst til! Hater man designet til xbox, velger man PS2. Eller hvis man foretrekker litt bedre grafikk og liker spillene som kommer til xbox så velger man det! Hvis man ikke klarer å velge kjøper man begge og selger den man ender opp med å ikke bruke!

 

Edit: Nevnarion, har du NOEN gang sett julegudstjenesten på NRK??? ;) (tenker det svarer for seg selv...)

Endret av b_cybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
A si at man ikke kan avvæpne PS2 fordi den har et par gode gamle klassikere er jo latterlig! Hadde alle tenkt slik ville det jo ikke vært noe utvikling i det hele tatt!

Personlig gir jeg blaffen i om en person velger PS2 eller xbox, det går ikke utover meg om den personen velger PS2 eller xbox. I mine øyne er PS2 en noe utdatert konsoll som har en god del klassikere som som er bra!

Dere sier at man ikke må se på FPS, og at det er uvesentlig ettersom PC uansett alltid vil være bedre der???  :scared:  Javel sier jeg da, hvorfor kjøpte dere PS2 da, når dere har den fantastiske PS1??? FPS spiller jo INGEN rolle sier dere, men allikevel sitter dere med en PS2 og ikke PS1. Og det er av samme grunn dere kommer til å kjøpe PS3 når den kommer! Så kom ikke her å si at Fps ikke spiller noen rolle for det er BULLSHIT! Om dere vil leve i den illusjonen er det totalt greit for meg, jeg gir blaffen...

Ikke jeg som dreide inn på "avvæpningen". Jeg nevnte bare at han "avvæpnet" spillene med en "imponerende" xbox spill liste.

Også det du sier om fpser = Ingen logikk. :roll:

De fpsene jeg snakket om er fpser som for det meste blir/ble utviklet for pc og derfor er/vil bli best der.

 

Ok, så har kanskje ikke xbox flere "only for" enn det PS2 har men når de spillene som kommer til xbox er bedre grafisk enn de som kommer til PS2 er ikke det et argument i seg selv?

Grafikk er bare ment som et virkemiddel for å formidle det hele bedre.

 

Hvorfor kjøper dere egentlig konsoll når dere har den fantastiske PC-en deres?? Antar at 32" widescreen ikke har noe overhodet med saken å gjøre?? For å spille online på 19" og på 32" er EN OG SAMME ting ikke sant???

Fordi bildet på PC skjermen generelt sett er en del bedre enn pcen. (Høyere oppløsning, skarpere og bedre frame rate. :p ) Ved pc sitter du 30 cm fra og det gir en god mer intens effekt i seg selv.

 

Bortsett fra det så kan jeg ikke skjønne hvorfor slike poster som dette dukker opp hele tiden! Det fins ikke noen klar fasit for hva man bør velge, man velger det man har lyst til! Hater man designet til xbox, velger man PS2. Eller hvis man foretrekker litt bedre grafikk og liker spillene som kommer til xbox så velger man det! Hvis man ikke klarer å velge kjøper man begge og selger den man ender opp med å ikke bruke!

Nettopp. Jeg begynner selv å gå ganske lei det.

 

Edit: Nevnarion, har du NOEN gang sett julegudstjenesten  på NRK??? ;) (tenker det svarer for seg selv...)

Kjedelig....... ;)

Lenke til kommentar

Tror du kanskje tolket posten min litt feil (ikke at jeg tar det så farlig..)

For å gjøre denne posten litt kortere enn min andre svarer jeg litt kjapt ;)

mange finner det mer behagelig å sitte i sofaen forran TV-en enn å sitte forran ÅC-en og spille!

Når du sier at spil som finnes både til PC og xbox, så gjør vel ikke det spillene dårligere av denn grunn??

Angående julegudstjenesten tok jeg bare den med for å vise at man her snakker om ting man antageligvis ikke har sett på en gang! Hvordan kan man da konkludere med at det ene er dårligere enn det andre?

Lenke til kommentar
Tror du kanskje tolket posten min litt feil (ikke at jeg tar det så farlig..)

For å gjøre denne posten litt kortere enn min andre svarer jeg litt kjapt ;)

mange finner det mer behagelig å sitte i sofaen forran TV-en enn å sitte forran ÅC-en og spille!

Når du sier at spil som finnes både til PC og xbox, så gjør vel ikke det spillene dårligere av denn grunn??

Angående julegudstjenesten tok jeg bare den med for å vise at man her snakker om ting man antageligvis ikke har sett på en gang! Hvordan kan man da konkludere med at det ene er dårligere enn det andre?

Hehe. Ok.

Nei. Personlig syns jeg ikke at det nødvendigvis gjør spillet noe dårligere med visse untak. Her er for det meste PC versjonen hovedsaklig utviklet for Pc noe som kan gå på bekostning av xbox versjonen, grafikken blir ikke helt den samme og fpser føles best ut på pc indeed. (Dog jeg vet mange liker å slæfen på sofaen med et behagelig konsoll-spill ;) )

Smaken er som baken; Delt. :) (Noe vi skal være glade for!)

Lenke til kommentar

Kan vi ikke bare ta å kille denne tråden da? det kommer ikke akkurat til å komme noen ny og forbedret informasjon om evnet her.

 

For han som startet tråden så bruk søk funksjonen, eneste disse trådene gjør er å provosere xbox og ps2 siden av dette forumet her.

Lenke til kommentar
PS2 begynner jo å bli.. vel - UTDATERT!

Så kjøp heller en Xbox og spill:

  • Halo 2
  • Half-life 2
  • bc
  • Fable
  • Doom 3

Og mange andre spill som f. eks. neste RainbowSix, som vi får se på E3 2004.

Shit ass! Vi har helt lik smak ;)

Men du glemte Ninja Gaiden :mad:

 

KJøp deg en xbox... Kommer en hel del bra spill i framtiden :love:

Lenke til kommentar

hallo alle barn, tror nok vi skal legge lokk på denne tråden ja. Beklager at jeg startet den, men skulle bare sjekke om det var noen store mangler ved en av konsollene, noe det tydligvis ikke er. For alle som er interrisert kjøper jeg en xbox, men ikke før til høsten, gidder jo ikke sitte inne i det nydelige været :cool:

Lenke til kommentar
PS2 begynner jo å bli.. vel - UTDATERT!

Så kjøp heller en Xbox og spill:


  •  
  • Halo 2
     
  • Half-life 2
     
  • bc
     
  • Fable
     
  • Doom 3
     

Og mange andre spill som f. eks. neste RainbowSix, som vi får se på E3 2004.

Shit ass! Vi har helt lik smak ;)

Men du glemte Ninja Gaiden :mad:

 

KJøp deg en xbox... Kommer en hel del bra spill i framtiden :love:

Men en ting jeg vil si til slutt: Spillene Xbox har å skryte av er jo nesten bare spill som "kommer i framtiden". Det hjelper ikke. Når de spillene har kommet så har det kommet enda flere til PS2, og dessuten er PS3 på trappene så.....

Lenke til kommentar

Skal prøve å være saklig her. Har en PS2 selv bare så det er sagt.

 

1. Det første du avgjør er om det er noen spesielle spill du vil spille (sorry, men da utelater jeg "PC-spill" som HL2, Doom3 og Halo 1 og 2 - disse skal nytes på en PC av nyere dato, ikke på en P3 700Mhz med en GF3), husk at de fleste spillene kommer på de fleste konsoller nå om dagen. Selv er jeg bilspill-gal og Gran Turismo er et "must", andre har det liknende med Final Fantasy (som er et langt gjesp for min del, he he ikke flame-bait - bare en subjektiv mening). GTA San Andreas kommer sikkert til Xbox et halvt år (eller noe i den duren) senere enn på PS2. Ellers er som noen andre nevnte Ratchet & Clank - dette er det beste "platform" spillet noensinne laget! Uansett ta en titt på nettet/butikker og finn ut hvilke spill du har lyst på uavhenging av konsoll først og så summerer du det opp. Finner du at det er en konsoll som stikker seg frem så tar du den.

 

2. Er det likegyldig, eller finnes de fleste spillene på begge konsoller så kommer ekstra funksjonalitet inn. Begge kan brukes online så den er grei. Ønsker du å bruke den som mediacenter så er Xbox et klart valg - det lar seg gjøre på en PS2 også men det er enklere på Xbox. Av andre tillegg så kan jeg jo nevne at PS2 har det beste rattet (igjen det med bilspill-gal he he) i Logitech Driving Force, og når Driving Force 2 kommer sammen med GT4 med mulighet for 720 (mener jeg å huske) graders dreining på rattet - ja da! Det er dessuten billigere å chippe Xbox (ihvertfall med chipper av nyere dato).

 

3. Pris. Her vinner igjen Xbox'en knepent, som det ble nevnt tidligere så slipper du å måtte kjøpe minnekort for å lagre og nettadapter for å spille online. Minnekort _må_ du ha så legg likegreit inn 400 spenn ekstra, nettadapter koster 300. Spill på PS2 er marginalt billigere men her finner du også flere klassikere til en god pris. Utenom dette koster ekstrautstyr omtrent det samme.

 

4. Prestasjoner. Xbox er marginalt bedre på dette punktet og spiller du uansett de samme spillene på begge konsoller kan du jo likegreit ta den som gir best bilde.

 

5. Design. Nå begynner vi å komme til det virkelig tynne grunnlaget for valg av konsoll men likevel. Her mener jeg saken er grei: PS2'en er rett og slett mye tøffere å se på enn Xbox. Det gir også en høyere WAF hvis det spiller noen rolle...

 

Noen siste ord: Du kommer jo ikke akkurat tidlig inn i konsollmarkedet og sånn jeg ser det så blir det jo bare noe å kose seg med til PS3 (evt Xbox 2...) kommer om ikke så altfor lenge. Hadde faktisk vurdert GCube også jeg til latterlige 800 spenn... (med mindre punkt 1. veier for tungt). Uansett som det også ble sagt her tidligere: Det er bare en underholdningsmaskin så du blir nok mer eller mindre superfornøyd uansett! Lykke til med valget.

 

PS! Kommentarer til et par innlegg som trekker frem at PS2 er utdatert osv: Dette blir for dumt. Gameplay blir ikke utdatert! Før noen slenger noe om at jeg da kan like gjerne spille PS1 så er poenget at Xbox er bare litt bedre enn PS2 på det grafiske (og det gjenspeiler seg heller ikke i alle titler). Er du _så_ opptatt av grafikken at du klager på PS2'en så setter du deg bak en PC ikke en Xbox.

Lenke til kommentar

Dette blir min aller siste post her (uansett hva... ;))

Jeg klager ikke direkte på grafikken på PS2, men når ps2 fans kommer og sier at grafikken ikke spiller noen rolle what so ever blir jeg litt oppgitt, og så sier dere etterpå at hvis man skal spille spill med bra grafikk kan man like spille PC! Var derfor jeg begynte å kommentere dette med ps1!

At dere kaller spill som HL3, og halo som pc spill er nå en ting, men dere må innrømme at det gir en helt annen følelse og sitte forran tv-en i en sofa med kontrollen mellom henda og spille mot tre kompisser enn å sitte forran PC-en med mus og tastatur! Noen vil kanskje foretrekke mus og tastatur, personlig syntes jeg begge delene er like greit hvis gameplayen er lagt opp bra til kontrolleren!

Finns jo mange andre typer bra spill til xbox da! Rallisport challenge 2 som kommer ut for tiuden er bare nydelig! Muligens at ps2 har bedre ratt men da er jeg en av de som vil hevde at ratt tilhører PC-en ;)

Angående design har jo xbox kommet med blant annet crystal edition nåda som etter min mening ser mye finere ut en ps2, men dette vil jeg uansett si ikke er så veldig avgjørende... syntes den sorte xbox-en har et fint design jeg :)

Lenke til kommentar
sorry, men da utelater jeg "PC-spill" som HL2, Doom3 og Halo 1 og 2 - disse skal nytes på en PC av nyere dato, ikke på en P3 700Mhz med en GF3

 

det er jo bare piss "superdigg", du kan ikke sammenligne xbox medog en pc med samme hardware innhold. Xbox spillene er skreddersydd for dette oppsettet, mens pc spil må være kompatible med alle mulige hardwareoppsett, dette gjør at xbox er vel så grafisk bra som en pc

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Half Life 2 og Doom 3 blir sikkert sabla bra..

MEN!

 

Alle de nye fete spillene som kommer for tida blir så "skumle og gufne."

HL2 handler jo om noen romvesener og noe shit som eter mennesker osv.

STALKER blir også et monsterspill.. Griser som prøver å ete deg ..

Doom 3 er zombier og andre rare dyr.. (?)

Til og me Far Cry som er et glimrende spill måtte bli ødelagt av at de skulle ha med

noen FORBANNA MONSTRE!!

Ninja Gaiden - Forbanna tarm-slynge som eter ei dame og lager slurpelyder ffs!

 

Så jeg synes spillene for tida blir litt skumle :/

Ikke det at jeg er redd ..

Men mener nå at det holder med monstre/aliens/grisedyr/zombier osv :D

 

Spillene er som regel bra, men er litt gufne da :|

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle valgt for deg hadde det nok blitt PS2!

 

Hvorfor? Jo fordi jeg liker PS kontrollene mye bedre enn på x-box!

 

Så har vi jo selvfølgelig Tekken spillene som jeg er veldig forelsket i :love:

 

En grunn til å velge X-box er at du kan laste ned og brenne spillene (mulig at det går på PS2 også men..)! Dette har jeg selvfølgelig ikke sagt for slikt strider mot retningslinjene ;)

Lenke til kommentar
PS2 fordi:

- GTA 3 og VC (Føles best på PS2!)

Føles det bedre med dårligere grafikk, lengre loading tid, og ikke ha muligheten til å høre på din egen musikk? Dette må du utdype for meg!

Er grafikken dårligere på PS2 ? :wow:

Har spillet på begge konsoller og jeg mener grafikken er utrolig like.

Loading tiden lenger ? Tja. 2,3,4 sekunder ? Det er ikke snakk om mye ihvertfall, og for å være ærlig bryr jeg meg ikke om et par. sekund ekstra for en så god opplevelse. Hvor uttålmodig du er skal jeg ikke uttale meg om. :roll:

Syns VC sine lydspor er geniale.

Det finnes noe der omtrent for en hver smak.

Hvis du er så "stiv" og "redd" for "anderledes" musikk at du ikke kan høre på musikken til spillet virker du som en rimelig statisk person. Hvertfall når spillet har så god musikk.

Desuten gir det meg en vannvittig god følelse å spille spillet på PS2.

Vet ikke om det er kontrollen eller hva. Godt er det ihvertfall.

Første jeg tenke når jeg satt meg ned med xbox versjonen var; "Japp. Dette er egentlig ganske likt. Ingen synlige forandringer bortsett fra at kontrollen var verre en f*** og du da kan legge til egen musikk".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...