Gå til innhold

XBox VS. PS2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:roll: Kan ikke folk innrømme sannheten som den er?

 

Jeg tar ingen sider, jeg er helt nøytral og jeg sier det jeg mener.

 

PS2 har jo mye mer utvalg av spill, men jeg synes mesteparten av det de har er ikke så mye å skryte av. Xbox har jo masse spill som ikke PS2 ikke har i det heletatt. Jeg tror at PS2 solgte så mye fordi at spillet Grand Theft Auto var bare på den konsollen den tiden, men det er det ikke lenger, fordi når er GTA på begge konsoller. Jeg mener at XBox sin håndkontroll er mye bedre, den har mye bedre vibrasjons-muligheter o.l. Jeg liker ikke PS2 sin håndkontroll fordi at hvis man spiller en stund, kan man få litt vond i håndleddet. Hvis du vil finne ut forskjellen på grafikken på PS2 og XBox er det bare å sammenligne på samme spill, det har jeg gjort med PS2 - Nintendo GameCube - Xbox -på spillet Matrix

 

Xbox hadde best grafikk

NG hadde nest best

PS2 fikk tredjeplassen

 

Men PS2 er slett ingen dårlig konsoll, den har massevis av orginale og uorginale tilbehør, billige spill og har DVD mulighet.

Lenke til kommentar

Faen, hør på deg selv da. Til og med du LiaLoco vet godt at GTA ikke var eneste grunnen til at PS2 solgte så bra.

Og dette med de "MYE BEDRE VIBRASJONS-MULIGHETENE" til Xbox. Hva skal du ha så mye vibrasjon for da? Jeg vil helst slippe å tenke tanken engang. :hmm:

 

Og når du sier at

Hvis du vil finne ut forskjellen på grafikken på PS2 og XBox er det bare å sammenligne på samme spill, det har jeg gjort med PS2 - Nintendo GameCube - Xbox -på spillet Matrix

 

For siste gang: Du kan ikke sammenligne grafikkforskjellen på de tre konsollene utifra ETT eneste spill. Alle spill har forskjellig grafikk og forskjellig kvalitet.

 

Xbox hadde best grafikk

NG hadde nest best

PS2 fikk tredjeplassen

I følge hvem? DEG. Men deg er det ingen som gidder å høre på og bry seg om skjønner du lille venn.

 

Men PS2 er slett ingen dårlig konsoll, den har massevis av orginale og uorginale tilbehør, billige spill og har DVD mulighet.

Nå fikk du det nesten til å høres ut som Xbox ikke hadde DVD :p

 

men det er det ikke lenger, fordi når er GTA på begge konsoller.

Eh...ja helt til San Andreas kommer ja.....

:w00t:

 

Hilsen en som ser på mer enn god grafikk

 

Edit: Samma for deg hva jeg edita vel...

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Nå har jeg forsket på spillkonsoller i et fag på NTNU (markedsførings fag)

 

Da gjorde vi en undersøkelse om hvorfor folk kjøpte de maskinene ble kjøpt.

 

Det viste seg fort at hovedgrunnen til at PS2 solgte mest til Jul 2003 var ganske enkelt.

 

Svært mange hadde ikke hørt om XBOX (foreldre, tanter, onkler, besteforeldre osv)

De som hadde hørt om XBOX valgte PS2 grunnet at XBOX ikke kunne spille DVD. (feilinformasjon)

De som hadde mest kunnskap om maskinene (det ble spurt om egenskaper på alle 3 maskinene) kjøpte XBOX.

 

Så konkluksjonen er at de som ikke har peiling kjøper PS2. (undersøkelsen vår ble blant annet omtalt i en Norges største aviser)

Lenke til kommentar
men det er det ikke lenger, fordi når er GTA på begge konsoller.

Eh...ja helt til San Andreas kommer ja.....

:w00t:

:thumbdown:

 

Bare en liten stund før det også kommer på Xbox.

Er ikke alle steder det står, men det kommer dit også, faktisk.

 

"The next edition in the Grand Theft Auto series. The game is currently a PlayStation 2 console exclusive, but as with previous editions of the series, an Xbox edition is expected sometime down the line once the exclusivity period expires."

Endret av AFireInside
Lenke til kommentar
Nå har jeg forsket på spillkonsoller i et fag på NTNU (markedsførings fag)

 

Da gjorde vi en undersøkelse om hvorfor folk kjøpte de maskinene ble kjøpt.

 

Det viste seg fort at hovedgrunnen til at PS2 solgte mest til Jul 2003 var ganske enkelt.

 

Svært mange hadde ikke hørt om XBOX (foreldre, tanter, onkler, besteforeldre osv)

De som hadde hørt om XBOX valgte PS2 grunnet at XBOX ikke kunne spille DVD. (feilinformasjon)

De som hadde mest kunnskap om maskinene (det ble spurt om egenskaper på alle 3 maskinene) kjøpte XBOX.

 

Så konkluksjonen er at de som ikke har peiling kjøper PS2. (undersøkelsen vår ble blant annet omtalt i en Norges største aviser)

Det hørtes veldig riktig ut, selvagt er det untak.

Men det virket veldig riktig.

Lenke til kommentar
Svært mange hadde ikke hørt om XBOX (foreldre, tanter, onkler, besteforeldre osv)

Dette er det nok mye i. Sony har gjort en enorm jobb med merkevarebygging - for mange er PS2 - eller 'Playstation' synonymt med 'TV-spill'. På samme måte som 'Walkman' var synonymt med lommestereo for en del år siden.

 

I tillegg jobbes det i kulissene selvsagt - flere blader - blant annet gratisavisen Plan B som utgis i en del større byer med jevne mellomrom - har jo faktisk KUN spillanmeldelser for PS2. Andre konsoller nevnes ikke med et ord. Og det til tross for at det anmeldes 8-10 titler i hver eneste utgave.

 

Hadde de bare anmeldt 1-2 spill pr. avis så hadde det kanskje vært naturlig å begrense seg til en plattform, men man kan jo bare spekulere i hvor mye de får betalt for å utelate andre spillformater (og mange virkelig populære spill) fra sine reviews.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Xbox har vært undervurdert helt siden den kom ut, mener nå jeg.. "microsoft Bill Gates Tøft å hate etc."

 

Artig å høre om Overload sin undersøkelse på NTNU..

 

Selv om Xbox er over dobbelt så kraftig, og har harddisk er fortsatt Playstation 2 absolutt mest solgt..

 

Grunnen til suksessen er rein markedsføring, tror nå jeg..

Lenke til kommentar

Altså, grunnen til at Playstation2 selger så bra, er fordi det er en oppfølger til en av verdens mest solgte spillkonsoller. Det trengs med andre ord ingen markedsføring.

 

Microsoft har jo brukt enorme summer på markedsføring av xbox, men det hjelper ikke så alt for mye når ALLE i verden vet hva Playstation er.

 

Hadde Playstation vært nykommer når PS2 kom, tror jeg det er godt mulig at xbox ville vært vinneren.

Lenke til kommentar

Har fortsatt en Playstation I, jeg.. pakket bort nå, men.. Brukte masse penger på den = masse spill..!.

 

En teori:

 

Hadde de første Xboxhåndkontrollene vært mer like PS2 ville salget økt betraktelig..

 

Hørt masse forskjellig rart bla: Ser ut som "batmanstikke" etc..

 

Blir omtrent det samme som videokappløpet i begynnelsen av åttitallet, hvor "VHS" vant over "BETA" og "2000" som begge var bedre systemer rent teknisk. VHS vant stort sett bare på grunn av markedsføring og tilgjengelig materiale..

Lenke til kommentar
Faen, hør på deg selv da. Til og med du LiaLoco vet godt at GTA ikke var eneste grunnen til at PS2 solgte så bra.

Og dette med de "MYE BEDRE VIBRASJONS-MULIGHETENE" til Xbox. Hva skal du ha så mye vibrasjon for da? Jeg vil helst slippe å tenke tanken engang. :hmm:

 

Og når du sier at

Hvis du vil finne ut forskjellen på grafikken på PS2 og XBox er det bare å sammenligne på samme spill, det har jeg gjort med PS2 - Nintendo GameCube - Xbox -på spillet Matrix

 

For siste gang: Du kan ikke sammenligne grafikkforskjellen på de tre konsollene utifra ETT eneste spill. Alle spill har forskjellig grafikk og forskjellig kvalitet.

 

Xbox hadde best grafikk

NG hadde nest best

PS2 fikk tredjeplassen

I følge hvem? DEG. Men deg er det ingen som gidder å høre på og bry seg om skjønner du lille venn.

 

Men PS2 er slett ingen dårlig konsoll, den har massevis av orginale og uorginale tilbehør, billige spill og har DVD mulighet.

Nå fikk du det nesten til å høres ut som Xbox ikke hadde DVD :p

 

men det er det ikke lenger, fordi når er GTA på begge konsoller.

Eh...ja helt til San Andreas kommer ja.....

:w00t:

 

Hilsen en som ser på mer enn god grafikk

 

Edit: Samma for deg hva jeg edita vel...

Du, liker du ikke mer vibrasjon når det blir mer spennende.

 

Som et oppløp på NFSU for eksempel.

 

Når dere er på den siste rettstrekningen, kjenner du vibreringen veldig godt.

 

Der er herlig, da føler du presset.

 

 

 

Du vet XboX kan ha bedre grafikk da, så det burde du ikke prøve og diskutere en gang.

 

 

Du burde også være litt forsiktig med meningene dine, for det er ikke bare dine som teller her lille venn.

 

Vi bryr oss om alles meninger her, så ikke bare tro at du er kongen og bestemmer hvem vi skal høre på.

 

 

Sant det om DVD

 

 

Bra at du ser mer enn bare bra grafikk da.

 

Men du må inrømme at grafikk teller en god del

Lenke til kommentar

For det første:

OverLoad

Svært mange hadde ikke hørt om XBOX (foreldre, tanter, onkler, besteforeldre osv)

De som hadde hørt om XBOX valgte PS2 grunnet at XBOX ikke kunne spille DVD. (feilinformasjon)

De som hadde mest kunnskap om maskinene (det ble spurt om egenskaper på alle 3 maskinene) kjøpte XBOX.

 

Så konkluksjonen er at de som ikke har peiling kjøper PS2. (undersøkelsen vår ble blant annet omtalt i en Norges største aviser)

 

Hvis det er fakta at Xbox var SÅ ukjent til jul 2003, så er det jammen meg Microsoft sin egen feil.

 

Og ikke kom er og fortell meg at jeg ikke har peiling bare fordi jeg har PS2. Det der må være den mest sinnsvake konklusjonen jeg har sett.

 

Og Zindre-:

Vi bryr oss om alles meninger her, så ikke bare tro at du er kongen og bestemmer hvem vi skal høre på.

Jeg tror ikke det. Men det er veldig mange her inne (uten å nevne navn) som bare sier "(Sett inn konsoll her) er best!!" uten å gi noen argumenter eller begrunnelser på det.

Jeg sier at dersom du synes at Xbox er best, så vær så god. Men jeg kommer aldri til å bli enig med deg. Men sånn er verden. Vi vil aldri være enige. Og egentlig er det vel helt greit.

 

Og ja, jeg innrømmer at grafikk teller en god del. Men de som argumenterer for Xbox får det til å høres ut som at grafikken teller ALT. Glem historie, spillbarhet, holdbarhet, kvalitet, originalitet og alt det der, så lenge grafikken er bra.

 

Du burde også være litt forsiktig med meningene dine, for det er ikke bare dine som teller her lille venn.

Heh, ja. Om meningene mine teller eller ikke. Uansett hva folk synes om dem, så står jeg iallfall fast ved dem. Jeg ytrer meningene mine. Det er bare sånn jeg er. Jeg sier alltid nøyaktig hva jeg mener.

Lenke til kommentar
 

Svært mange hadde ikke hørt om XBOX (foreldre, tanter, onkler, besteforeldre osv)

De som hadde hørt om XBOX valgte PS2 grunnet at XBOX ikke kunne spille DVD. (feilinformasjon)

De som hadde mest kunnskap om maskinene (det ble spurt om egenskaper på alle 3 maskinene) kjøpte XBOX.

 

Så konkluksjonen er at de som ikke har peiling kjøper PS2. (undersøkelsen vår ble blant annet omtalt i en Norges største aviser)

 

 

 

Hvis det er fakta at Xbox var SÅ ukjent til jul 2003, så er det jammen meg Microsoft sin egen feil.

 

Og ikke kom er og fortell meg at jeg ikke har peiling bare fordi jeg har PS2. Det der må være den mest sinnsvake konklusjonen jeg har sett.

 

Jeg støtter Nevnarion 100% her, faktisk :ermm:

Lenke til kommentar
 

Svært mange hadde ikke hørt om XBOX (foreldre, tanter, onkler, besteforeldre osv)

De som hadde hørt om XBOX valgte PS2 grunnet at XBOX ikke kunne spille DVD. (feilinformasjon)

De som hadde mest kunnskap om maskinene (det ble spurt om egenskaper på alle 3 maskinene) kjøpte XBOX.

 

Så konkluksjonen er at de som ikke har peiling kjøper PS2. (undersøkelsen vår ble blant annet omtalt i en Norges største aviser)

 

 

 

Hvis det er fakta at Xbox var SÅ ukjent til jul 2003, så er det jammen meg Microsoft sin egen feil.

 

Og ikke kom er og fortell meg at jeg ikke har peiling bare fordi jeg har PS2. Det der må være den mest sinnsvake konklusjonen jeg har sett.

 

Jeg støtter Nevnarion 100% her, faktisk :ermm:

:yes::thumbup:

 

Og grafikken mellom ps2 og xbox er det ikke store forskjellen mellom. det kommer som oftest helt an på spillutviklerne, og kor god de er til å bruke den ytelsen konsollen har. PS2 sine grenser har vært flyttet flere ganger, med splinter cell og GT4, så den konsollen er ikke utdatert enda....

Lenke til kommentar
PS2 sine grenser har vært flyttet flere ganger, med splinter cell og GT4, så den konsollen er ikke utdatert enda....

Det er sant, men jeg så GT4 Prologue (eller hva det heter) på EB games i dag, og må bare si at det så crap ut i forhold til Rallisport Challenge 2 eller Project Gotham Racing 2 på Xbox.

 

Bilene var fine, men omgivelsene hadde veldig 'tegneseriepreg'. Var også veldig hakkete kanter på mye - altså lite AntiAliasing.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Svært mange hadde ikke hørt om XBOX (foreldre, tanter, onkler, besteforeldre osv)

De som hadde hørt om XBOX valgte PS2 grunnet at XBOX ikke kunne spille DVD. (feilinformasjon)

De som hadde mest kunnskap om maskinene (det ble spurt om egenskaper på alle 3 maskinene) kjøpte XBOX.

 

Så konkluksjonen er at de som ikke har peiling kjøper PS2. (undersøkelsen vår ble blant annet omtalt i en Norges største aviser)

 

Hvis det er fakta at Xbox var SÅ ukjent til jul 2003, så er det jammen meg Microsoft sin egen feil.

 

Og ikke kom er og fortell meg at jeg ikke har peiling bare fordi jeg har PS2. Det der må være den mest sinnsvake konklusjonen jeg har sett.

Det er faktisk mange av de gruppene (onkler, tanter o.s.v) som er nesten umulig å nå ut til (man kan ikke kjøre reklame på alle tv kanalene i verden rundt nyhetstid). La meg si det sånn: Når barna blir spurt om hva de ønsket seg til jul sa de ps2 fordet det var det som var, og det folk viste om. når Xbox endelig kom hadde nesten alle kjøpt ps2 og nesten ingen ventet på Xbox....de aller fleste kjøper ikke ny konsoll når de netopp har kjøpt.

Poenget mitt er, at til neste generasjon konsoller har alle et ganske likt utgangspunkt og da velger folk ofte utifra hva som var på forige konsoll (eks.GT eller Halo) og da kan det nok hende at PS må si fra seg tittelen "verdens mest solgte dvd-spiller"

Lenke til kommentar
PS2 sine grenser har vært flyttet flere ganger, med splinter cell og GT4, så den konsollen er ikke utdatert enda....

Det er sant, men jeg så GT4 Prologue (eller hva det heter) på EB games i dag, og må bare si at det så crap ut i forhold til Rallisport Challenge 2 eller Project Gotham Racing 2 på Xbox.

 

Bilene var fine, men omgivelsene hadde veldig 'tegneseriepreg'. Var også veldig hakkete kanter på mye - altså lite AntiAliasing.

ja GT hadde ikke så mye å stille opp med på grafikk biten i forskjell til RSC2, mye var bilder (ikke animasjon).

Men det virket veldig bra ellers. Veldig nice touch det med at folkene var i veien og skulle ta bilder. Men det går jo ikke ann å kjøre på de...jeg kjørte i grøften i flere av forsøkende. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...