Gå til innhold

XBox VS. PS2


Anbefalte innlegg

Xbox

+ Xbox har en hardisk på 8 gig! Som du kan bruke, til å legge inn f.eks musikk,laste ned brett,biler o.l.

+ Xbox har best grafikk av alle spillekonsoller

+ Xbox har best online-muligheter

 

 

 

Playstation 2

+ Playstation 2 har stilig design

+ Playstation 2 har usb-port foran

- Sugen grafikk

- Sugen online mulighet

- Lang loading på mange spill

- Dårlig hånd-kontroll

- Du MÅ kjøpe minnekort på BARE 8 MB! imens XBox har innebygget minne på 8 gig, det er en stor forksjell mellom 8 mb og 8 gig og de 8 mb må du kjøpe i tillegg ;)

For E`nte gang, grafikk er ikke alt!!!!! :mad::mad:

Nei.

Det er ikkje mye å gjøre om det ikke finnes så mange spill til Xbox....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
 

Nei.

Det er ikkje mye å gjøre om det ikke finnes så mange spill til Xbox....

Javel...har du noe fakta som kan bevise dette??? Er mange spill til xbox, og det kommer flere! Ok, PS2 har flere spill men tipper på at du ikke sitter og spiller de spilla som kom ut for over et år siden heller!

 

La forresten merke til at det er nå flere xbox solgte per måned en ps2 solgte i USA nå!

 

Edit: ble litt lang quote så fjernet litt :)

Endret av b_cybe
Lenke til kommentar
 

Nei.

Det er ikkje mye å gjøre om det ikke finnes så mange spill til Xbox....

Javel...har du noe fakta som kan bevise dette??? Er mange spill til xbox, og det kommer flere! Ok, PS2 har flere spill men tipper på at du ikke sitter og spiller de spilla som kom ut for over et år siden heller!

 

La forresten merke til at det er nå flere xbox solgte per måned en ps2 solgte i USA nå!

 

Edit: ble litt lang quote så fjernet litt :)

Det er over 500 titler til PS2 og mye mindre til Xbox.

 

Du vet at de kan ikke lage for mange spill innen Xbox 2 kommer heller så det vil alltid være mindre titler til Xbox.

 

At det er flere solgte Xboxer nå er at de fleste har en PS2 og vil prøve Xbox.

Endret av Killerzevs
Lenke til kommentar

Hehe, ja men som jeg har sagt tidligere, sier det igjen, USA er ikke alt. Vi har et stort marked som heter Japan også. Og Europa da?

 

Og så må jeg si meg enig med Killerzevs og Fanta Boy at grafikk ikke er alt. Men det er tydelig at en del Xbox-fans har vanskelig for å forstå det.

 

Edit:

La forresten merke til at det er nå flere xbox solgte per måned en ps2 solgte i USA nå!

Og har du noe fakta som kan bevise dette?

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Hehe, ja men som jeg har sagt tidligere, sier det igjen, USA er ikke alt. Vi har et stort marked som heter Japan også. Og Europa da?

 

Og så må jeg si meg enig med Killerzevs og Fanta Boy at grafikk ikke er alt. Men det er tydelig at en del Xbox-fans har vanskelig for å forstå det.

:thumbup:

Det er så dumt at alle henger seg opp i grafikken hele tiden og ikke selve spillet.

Lenke til kommentar

Henger meg ikke opp i grafikken, men hvis det er bra grafikk er det et klart pluss!

 

Før xbox 2 kommer ut, vil det nok komme et par god titler til ;) Dessuten tviler jeg på at man vil stoppe produksjonen av xbox spill med engang xbox 2 kommer ut!

 

Xbox officially outsells PS2 in USA and share growing in Europe

>> From gamespot.com:

In the time before E3, many analysts were saying that, as a result of its $149 price drop, the Xbox had begun to outsell the PlayStation 2 in the US American Technology Research analyst P.J. McNealy told CBS Marketwatch that Microsoft's console sold 270,000 units during the month, compared to 200,000 PS2s and 100,000 Nintendo GameCubes.

Today, Microsoft echoed McNealy's assertion, announcing that the Xbox was indeed America's top-selling console in April. In a press release, Microsoft claimed the Xbox captured 51 percent of the US console market in the month following the March 30 price drop, with sales up 135 percent by volume compared to 2003. Comparatively, PlayStation 2 sales declined 29 percent to hit a 32-percent share, while the Nintendo GameCube sales dropped 5 percent to a 17-percent market share.

Curiously, Microsoft didn't give specific sales numbers as McNealy did. However, the company did claim all its figures were from NPD, the top American game-market research firm whose studies are the industry standard. Microsoft also cited European data from GfK and ChartTrack, NPD European equivalents, which said the Xbox's market share increased from 23 to 26 percent in April in the UK, France, and Germany combined.

 

Sier ikke at det amerikanske markedet er alt, men det er dog et marked og det bor tross alt en del folk i USA. Og dette viser også tendenser til at ting begynner å snu seg i Europa og!

Lenke til kommentar

Mye av grunnen til at xbox har tatt over markedet i USA, er nok helt sikkert at den er enklere å modifisere enn PS2. Mange som kjøper xbox i dag, bruker den faktisk ikke til spilling i det hele tatt, men f.eks. til webserver/ftp-server e.l.

 

At PS2 har flere og kanskje bedre spill titler, er det ingen tvil om, men den har litt begrensa muligheter utover det.

Lenke til kommentar
Henger meg ikke opp i grafikken, men hvis det er bra grafikk er det et klart pluss!

 

Før xbox 2 kommer ut, vil det nok komme et par god titler til ;) Dessuten tviler jeg på at man vil stoppe produksjonen av xbox spill med engang xbox 2 kommer ut!

 

Xbox officially outsells PS2 in USA and share growing in Europe

>> From gamespot.com:

In the time before E3, many analysts were saying that, as a result of its $149 price drop, the Xbox had begun to outsell the PlayStation 2 in the US American Technology Research analyst P.J. McNealy told CBS Marketwatch that Microsoft's console sold 270,000 units during the month, compared to 200,000 PS2s and 100,000 Nintendo GameCubes.

Today, Microsoft echoed McNealy's assertion, announcing that the Xbox was indeed America's top-selling console in April. In a press release, Microsoft claimed the Xbox captured 51 percent of the US console market in the month following the March 30 price drop, with sales up 135 percent by volume compared to 2003. Comparatively, PlayStation 2 sales declined 29 percent to hit a 32-percent share, while the Nintendo GameCube sales dropped 5 percent to a 17-percent market share.

Curiously, Microsoft didn't give specific sales numbers as McNealy did. However, the company did claim all its figures were from NPD, the top American game-market research firm whose studies are the industry standard. Microsoft also cited European data from GfK and ChartTrack, NPD European equivalents, which said the Xbox's market share increased from 23 to 26 percent in April in the UK, France, and Germany combined.

 

Sier ikke at det amerikanske markedet er alt, men det er dog et marked og det bor tross alt en del folk i USA. Og dette viser også tendenser til at ting begynner å snu seg i Europa og!

Halo, det var bare for en måned er du blind????? ER så forbanna på folkk som ikke har vett i huet sitt!!!!! :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar

Kommer du og sier at jeg ikke har vett i huet mitt?? Bare så det er sagt finner jeg meg iek i den slags tullprat! Hvordan i alle dager kan du bedømme om jeg har vet i huet etter en post??? Selvfølgelig var det bare for en måned, men allikevel viser det klare symptomer, jeg føler meg temmelig sikker på at de selger mer neste måned også!

Og ja fantaboy jeg vil raportere flamingen din, fordi om jeg har vett i huet eller ikke har ikke noe å si for at xbox selger bedre i USA enn det PS2 gjør, det har forøvrig heller ingen ting si på tråden om jeg har vett eller ei! Så hvis det er det eneste du klarer å kommentere på posten min syntes jeg du like så godt kunne latt være... :ermm:

Lenke til kommentar
Kommer du og sier at jeg ikke har vett i huet mitt?? Bare så det er sagt finner jeg meg iek i den slags tullprat! Hvordan i alle dager kan du bedømme om jeg har vet i huet etter en post??? Selvfølgelig var det bare for en måned, men allikevel viser det klare symptomer, jeg føler meg temmelig sikker på at de selger mer neste måned også!

Og ja fantaboy jeg vil raportere flamingen din, fordi om jeg har vett i huet eller ikke har ikke noe å si for at xbox selger bedre i USA enn det PS2 gjør, det har forøvrig heller ingen ting si på tråden om jeg har vett eller ei! Så hvis det er det eneste du klarer å kommentere på posten min syntes jeg du like så godt kunne latt være... :ermm:

Uhm...OK? :ermm:

Lenke til kommentar

Tviler på at jeg ville sagt det. Men hvem vet.

For meg er iallefall ikke grafikk alt. Den betyr ikke særlig mye.

Hvor mange av dere her nå kan egentlig nå, i år 2004, nyte å spille et Nintendo-spill, fks. Dragon Warrior, Mario, Final Fantasy eller noe annet spill som har dårligere enn det vi i dag kaller dårlig grafikk?

Vel, jeg kan det. Og jeg bryr meg ikke om grafikken engang. Fordi alt det andre ved disse spillene er helt genialt, spillbarheten, historien, alt. Bortsett fra grafikken.

I veldig mange tilfeller på spill til dagens konsoller så brukes god grafikk til å dekke over dårlig historie og spillbarhet. Jeg sier ikke at det gjelder alle spill, men mange.

Lenke til kommentar
Det er en DATAMASKIN! Og i tillegg en jævla dårlig en også.

Du er jo helt utrolig. Hvis du ikke vil benytte deg av mulighetene, kan chippen skrus av. Men enhver person med vettet i behold er smart nok til å skru på chippen, og utnytte boxen maksimalt (hvis du allerede har chippen altså).

 

Dessuten så er ikke nytt og bedre grafikk synonymt med mer gøy/underholdning. Finnes mange spill på SNES/N64 f.eks. som knuser spill tilgjengelig på PC/PS2/Xbox.

 

Hvorfor bare få i pose, når du kan få i både pose og sekk...? :roll:

 

Men du skal få creds for å klare å få det til å høres negativt ut med flere muligheter :thumbup:

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Hehe. Takk for det GeeZuZz. Jeg mener jo ikke at det er noe dårlig med flere muligheter, men at disse "mulighetene" kanskje er i ferd med å overskygge hva en konsoll egentlig er. Jeg har forstått at fremtiden vil at konsoll og PC skal bli synonymt, men jeg er ærlig og sier at jeg liker det ikke.

 

Og Master D, du har så rett så rett i det du sier. For meg så overgår Final Fantasy VII alle spill på PS2, Xbox og GC.

Lenke til kommentar

Velg så klart PS2, man får den jo i en slik fantastisk sølvfarge. Kan man virkelig si nei takk til noe så fantastisk?

 

Etter du har kjøpt PS2 silver, så kjøp deg også en stor matchende Sony tv og høytalere. Så kjøper du alt av FF serien og kan leve med mye underholdning langt frem i tid!

Lenke til kommentar
Det er en DATAMASKIN! Og i tillegg en jævla dårlig en også.

Du er jo helt utrolig. Hvis du ikke vil benytte deg av mulighetene, kan chippen skrus av. Men enhver person med vettet i behold er smart nok til å skru på chippen, og utnytte boxen maksimalt (hvis du allerede har chippen altså).

 

Dessuten så er ikke nytt og bedre grafikk synonymt med mer gøy/underholdning. Finnes mange spill på SNES/N64 f.eks. som knuser spill tilgjengelig på PC/PS2/Xbox.

 

Hvorfor bare få i pose, når du kan få i både pose og sekk...? :roll:

 

Men du skal få creds for å klare å få det til å høres negativt ut med flere muligheter :thumbup:

Er helt enig med deg :)

 

Det moroeste av alt er at når PS3 kommer ut vil det være en slags etterlikning etter xbox, den vil ha hardisk akkurat slik som xbox har nå (skal ikke uttale meg for mye om resten av designet på den ettersom jeg ikke kjenner til det...)! Saken er at harddisk i konsoll er en god ide, og at PS ikke var tidligst ute med det er ikke xbox feil!

Så når den nye PS-en kommer ut så vil dere PS fan som mener xbox er en PC, slutte å kjøpe PS og heller kjøpe en konsoll uten hardisk? Jeg tviler, og fremtiden vil vise om jeg har rett! Så kom ikke her og klag for at xbox ligner for mye på en PC, saken er at xbox har flere muligheter i tillegg til bare spilling og at dere prøver å få det til å være en negativ ting syntes jeg er rart...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...