Gå til innhold

XBox VS. PS2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor i alle dager har man produsert memorycard til Xbox hvis man man ikke trenger det?

Fordi man KAN bruke det til å ta med savegames eller 'egenprodusert' materiale som f.eks. sine egne spillere i noen spill til andre.

 

Men forskjellen er selvfølgelig at på PS2 så MÅ du ha det for å lagre noe som helst. Men på XBbox trenger du bare å kjøpe det hvis du skal ta med deg ting andre steder.

 

Jeg kjenner ingen som har memorycard til Xboxen sin.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Asså denne tråden er jo nærmest meningsløs, begge parter diskuterer som små drittunger i sandkassa :ermm: Sorry for utrykket, men ingen av partene kommer til å overbevise den andre. Det må da alle forstå?

 

Begge konsoller har sine fordeler og ulemper mot hverandre. Personlig liker jeg ps bedre enn Xbox, men jeg forstår også de som liker Xbox bedre...

 

Ingen av dere kommer til å overbevise den andre parten uansett, så hva med å heller presentere det dere liker ved Xbox/ps2 osv og ikke rakke ned på den andre, det fører bare til enda mer krangling...

Er for det meste enig der du, men det er en liten ting.

 

Vi prøver ikke og overbevise hverandre, vi lager denne diskusjonen for de som vil kjøpe noen av delene.

Da holder det å si fordelene med Xbox og ikke hvor mye Xbox er bedre enn Ps2

Lenke til kommentar
Her kan du lese om PS2 hardisk

 

Når det gjelder EQ så har jeg faktisk spilt det, forstår ennå ikke hva SOE har med saken å gjøre.(Du liker kanskje ikke SOE?)

 

Hvorfor i alle dager har man produsert memorycard til Xbox hvis man man ikke trenger det?

 

Edit: Og når ble Halo Xbox live kompatibelt?

Var interessant med den hardisken må jeg si... er den offisiell fra sony eller? (regner nesten med det ettersom FF er instalert, eller er det noen med piratkopiering som er ute og går her...), isåfall vil jeg ta det som et tegn på at PS2 brukere ser det som praktisk å ha hardisk (regner ikke med at sony, eller andre selskaper, lager noe ingen er interessert i å kjøpe...). Et annet spørsmål hvor i alle dager skal man få plass til denne hardisken? Skal man ha den utvendig? For inni i ps2-en er det jo ikke plass vet vi jo! Fins det dessuten kun en størrelse på den? Vet du forresten en pris på den? (er liksom grenser til hvor mye man gidder å betale for en 40 gig liksom...)

 

Hvorfor man har produsert memorycard til xbox, er vel en del som bruker det. Uansett greit å ha muligheten...

 

Kjenner ikke så godt til det med halo, men muligens at man kan spille det via f.eks. xbconnect hvis man har en moddet xbox vel og merke. Uansett kommer halo 2 snart og regner med at den har muligheten!

Lenke til kommentar
Et annet spørsmål hvor i alle dager skal man få plass til denne hardisken? Skal man ha den utvendig? For inni i ps2-en er det jo ikke plass vet vi jo!

Vi vet det? Snakk for deg selv!!!

 

Har du prøvd å åpne den ene sorte luken på PS2? Den som er beregenet for disk?

Har nok ikke det nei, da får jeg beklage :yes: (Har ikke ps2, og kanskje ikke helt beleilig å stikke bort til en kompis og begynne å fikle med hans PS2 ;))

Men det er vel ikke plass til en vanlig 3.5 ide disk i den vel? Er den av mindre type, koster den vel også mer...

(i etterkant virket innlegget mitt litt freidig, var ikke ment som det...)

Lenke til kommentar

Er nok plass til det på noen typer ja. Men ikke alle! så synd for de som ikke har den rette typen da.

 

Sitter med to typer ps2 liggende på gulvet foran meg. Skal bytte strømforsyning, men det viste seg at det ikke gikk, siden det er totalt helt forskjellige ps2'er innefor plastikken. Har sendt den ene strømforsyningen til rep.

 

Noen ps2 fans som argumenterer for at også de har mulighet for hd, og chip og stuff, men fy flate det er MYE mer arbeid! For det første må ps2'en være rett modell, for det andre er dt ikke bare bare å installere en chip! den ene ps2'en her er chippa, å det er ikke for alle hobby moddere! hvis noen påstår at det er lett, så kan jeg ta et bilde og laste det opp, å la dere få se!

Lenke til kommentar
Kjenner til det ja, ett spill de ødela for å kunne gi det ut på X-box istedet for PC.

De ødela det ikke, det ble kjempebra på xbox.

 

Det ble bare dårlig portet til pc etterpå :yes:

Åjoda, de ødela! Det skulle egentlig bli støtte for 64spiller multiplayer, ikke 16 sånn som nå :thumbdown:

 

Og singelpalyer-delen er jo ikke mye å rope hurra for. Stort sett alle innendørsbanene er jo klin like!

Lenke til kommentar
Hvis jeg stapper masse av den nyeste hardwaren i en plastboks, kaller den "uberkasse" og sender den ut på markedet, blir det da den beste konsollen?

Nei, det blir den ikke! Så hardware argumentet til Xbox fanboys er bare å forkaste!

 

Hva har Xbox å skryte av bortsett fra:

1. Halo (som jeg kan spille multiplayer på PC)

2. Et par "bra" bilspill (som er verdens mest nyskapende spillgenre)

3. SWKOTOR (Først på Xbox, men var jo ikke no prob å spille på PCn min)

4. Ninja Gaiden(Blir for vanskelig for Xbox fanboys)

5. Xbox Live(Online spiller jeg på PC, konsoll er for singleplayer og 2 player)

6. Xbox Hardisk(Er ikke så vanskelig å skaffe HD til PS2, men trenger jeg det?)

7. Den J**** chipen(bekjente av meg chippet sin Xbox for 2k slik at han kunne ha spill som Barbies rideskole lett tilgjenlig)

8. "Best" Grafikk(spar meg for dumheter)

9. "bra" håndkontroll(hvis man liker stor og klumpete, den krever faktisk 3 hender)

 

Hva har PS2 å skryte av:

1. Final Fantasy(Ingen over og ingen ved siden)

2. Tekken(Tekken er Tekken)

3. Jak and Daxter(Underholdning for små og store)

4. GTA(Til hvilken konsoll har GTA solgt mest?)

5. Eye toy(Finner ikke noe lignende på Xbox)

6. Design(PS2 silver er jo helt ekstrem)

7. Håndkontroll(Den ER bedre en Xbox sin og vibrerer som bare f*** i FFX)

8. Memorycard(Lett å ta med seg, slik jeg kan spille på FFX saven min når jeg er hjemme på ferie slik som nå)

9. Laget av Sony(Man må jo bare beundre japanesere)

 

Nei det er ikke lett å være eier av den beste konsollen! Den beste konsollen er den som gir deg de beste spillene, i midt tilfellet så er det Final Fantasy, GTA, og andre spill som gjerne har lang holdbarhet og bra gameplay. I andre sine tilfeller så er det gjerne nyskappende bilspill som er tingen, da er vel Xbox tingen siden nyskapende bilspill er synonymt med bra grafikk. Selv mener jeg at hvis man har spilt GT3 så har man spilt alt innenfor genren.

 

 

PS2=Peiling

Xbox=Ikke peiling

PMS?

Lenke til kommentar
Et spill du trenger chippet xbox for å spille online med.

Uansett Halo, hva er vel det ? Syns hele spillet virker som "Kun en ny FPS-'klisje' med bra grafikk."

Ja, det er sikkert derfor det har så mange fans.... :roll:

Du vil vel ikke utdype hvorfor Halo har alle disse fansene ?

Er det fordi det var det første fps spillet til xbox og at folk ikke visste bedre ?

Er det den blank-polerte og egentlig ikke så veldig fine grafikken ?

Er det den tynne historien ?

Er det den "gode" AIen ?

Er det de "nye" gameplay mulighetene ? (Jeg får latter-kick hvis du sier ja)

Er det de repetive og like nivåene ?

Er det de "nye" våpnene i ny innpakkning ?

Er det mangel på multiplayer over Xbox live ?

Er det på grunn av all hypen spillet fikk ?

Edit:"nye"

Endret av Beistet
Lenke til kommentar
Du vil vel ikke utdype hvorfor Halo har alle disse fansene ?

Er det fordi det var det første fps spillet til xbox og at folk ikke visste bedre ?

Er det den blank-polerte og egentlig ikke så veldig fine grafikken ?

Er det den tynne historien ?

Er det den "gode" AIen ?

Er det de "nye" gameplay mulighetene ? (Jeg får latter-kick hvis du sier ja)

Er det de repetive og like nivåene ?

Er det de nye våpnene i ny innpakkning ?

Er det mangel på multiplayer over Xbox live ?

Er det på grunn av all hypen spillet fikk ?

:yes::thumbup:

 

Så sant så sant...

har heller aldri skjønt poenget med Halo...

FPS spill hører hjemme på pc, ev. en ps2 med mus og tastatur :yes:

Lenke til kommentar
Hvis jeg stapper masse av den nyeste hardwaren i en plastboks, kaller den "uberkasse" og sender den ut på markedet, blir det da den beste konsollen?

Nei, det blir den ikke! Så hardware argumentet til Xbox fanboys er bare å forkaste!

 

Hva har Xbox å skryte av bortsett fra:

1. Halo (som jeg kan spille multiplayer på PC)

2. Et par "bra" bilspill (som er verdens mest nyskapende spillgenre)

3. SWKOTOR (Først på Xbox, men var jo ikke no prob å spille på PCn min)

4. Ninja Gaiden(Blir for vanskelig for Xbox fanboys)

5. Xbox Live(Online spiller jeg på PC, konsoll er for singleplayer og 2 player)

6. Xbox Hardisk(Er ikke så vanskelig å skaffe HD til PS2, men trenger jeg det?)

7. Den J**** chipen(bekjente av meg chippet sin Xbox for 2k slik at han kunne ha spill som Barbies rideskole lett tilgjenlig)

8. "Best" Grafikk(spar meg for dumheter)

9. "bra" håndkontroll(hvis man liker stor og klumpete, den krever faktisk 3 hender)

 

Hva har PS2 å skryte av:

1. Final Fantasy(Ingen over og ingen ved siden)

2. Tekken(Tekken er Tekken)

3. Jak and Daxter(Underholdning for små og store)

4. GTA(Til hvilken konsoll har GTA solgt mest?)

5. Eye toy(Finner ikke noe lignende på Xbox)

6. Design(PS2 silver er jo helt ekstrem)

7. Håndkontroll(Den ER bedre en Xbox sin og vibrerer som bare f*** i FFX)

8. Memorycard(Lett å ta med seg, slik jeg kan spille på FFX saven min når jeg er hjemme på ferie slik som nå)

9. Laget av Sony(Man må jo bare beundre japanesere)

 

Nei det er ikke lett å være eier av den beste konsollen! Den beste konsollen er den som gir deg de beste spillene, i midt tilfellet så er det Final Fantasy, GTA, og andre spill som gjerne har lang holdbarhet og bra gameplay. I andre sine tilfeller så er det gjerne nyskappende bilspill som er tingen, da er vel Xbox tingen siden nyskapende bilspill er synonymt med bra grafikk. Selv mener jeg at hvis man har spilt GT3 så har man spilt alt innenfor genren.

 

 

PS2=Peiling

Xbox=Ikke peiling

PMS?

PS2 Begynner og få dårlig grafikk, og CAPCOM har jo så gått som forlatt ps2, bare se på :devil:RESIDENT EVIL :devil: .

Lenke til kommentar
Er nok plass til det på noen typer ja. Men ikke alle! så synd for de som ikke har den rette typen da.

 

Sitter med to typer ps2 liggende på gulvet foran meg. Skal bytte strømforsyning, men det viste seg at det ikke gikk, siden det er totalt helt forskjellige ps2'er innefor plastikken. Har sendt den ene strømforsyningen til rep.

 

Noen ps2 fans som argumenterer for at også de har mulighet for hd, og chip og stuff, men fy flate det er MYE mer arbeid! For det første må ps2'en være rett modell, for det andre er dt ikke bare bare å installere en chip! den ene ps2'en her er chippa, å det er ikke for alle hobby moddere! hvis noen påstår at det er lett, så kan jeg ta et bilde og laste det opp, å la dere få se!

HD du snakker om ikke sant? Den vil såklart passe i alle modellene

Blir jo det samme som å si at memorycard bare passer til noen modeller

 

Det som ikke funker derimot er å importere HD og putte den inn i en PS2 PAL. Men det kan sikkert fikses med chip

 

Last gjerne opp bilde!

Lenke til kommentar

Hva jeg syns angår xbox er at den får alt for mye skryt for sine "spesifikasjoner" og "muligheter". Dette overskygger igjen hva en konsoll i bunnen og grunnen er; en spillmaskin. Og dette gjenopplever man i spillenes kvalitet.

Har xbox selv og det er svært få (Kan faktisk ikke komme på noe spill) som har en god historie, noe nytt innen gameplay og muligheter og/eller er skikkelig finpusset. Dette problemet støter man ikke på med GameCube og PlayStation 2. Først nevnte har en rekke gode og ekslusive titler, noe PS2 også har men er i ferd med å miste, både på grunn av at spillene blir multiplatformer og det virker som om de fleste utvikler kanskje begynner å sikte mot neste generasjons konsoller. ;) (Eller jeg vil jo si at PS2'en har et par. kommende gullkorn da. :thumbup: )

Endret av Beistet
Lenke til kommentar

Fanta Boy: Det skrives GODT, ikke "gått", og Capcom har da så visst ikke forlatt PS2.

Når du sier at PS2 "begynner å få dårlig grafikk", så er du også helt på jordet.

Er det du ser på Final Fantasy X dårlig grafikk?

Er det du ser på Metal Gear Solid dårlig grafikk?

Er det du ser på Gran Turismo dårlig grafikk?

Når begynte PS2 å få dårlig grafikk? Forrige uke eller?

Kan du fortelle meg hvor du ser denne dårlige grafikken?

Hva er bra grafikk for deg da?

 

Jeg vet du er bare 12 år Fanta Boy, men det er ingen unnskyldning for å være dum. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...