Gå til innhold

XBox VS. PS2


Anbefalte innlegg

Vet jeg sikkert får stress for dette, men jeg sliter å velge mellom PS2 og XBox, derfor lurte jeg på om noen kunne liste opp noen fornuftige pros og cons. På forhånd takker jeg for alle som klarer å holde seg nogenlunde nøktern og ikke slenger useriøs dritt om en av konsollene:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du må regne med samme svar som alle andre threads om dette emnet:

Velg den konsollen som har flest spill som du liker. Og da ligger tyngden på gameplay, som er viktigere enn grafikk.

Men skal innrømme at det ofte frister med de penere spillene til x-box enn de til ps2 :)

 

Men jeg synes ikke at du skal være så bekymret over at du kanskje velger feil konsoll, siden begge har mange gode spill å by på.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen har vært oppe mange ganger, og jeg har selv fått advarsel for å lage litt liv i den.

Har du ikke viljestyrke nok til å velge selv så får du bare høre på meg, og jeg sier kjøp PlayStation2, og så tenker du ikke mer på det. Du blir garantert fornøyd.

 

Takk.

Lenke til kommentar
PS2 begynner jo å bli.. vel - UTDATERT!

Så kjøp heller en Xbox og spill:

  • Halo 2
  • Half-life 2
  • bc
  • Fable
  • Doom 3

Og mange andre spill som f. eks. neste RainbowSix, som vi får se på E3 2004.

Det som slår meg med Xbox er

BARE Action-spill?

 

Kjøp PS2 og få et mye bredere utvalg av spill å boltre deg i.

Lenke til kommentar
Det som slår meg med Xbox er

BARE Action-spill?

Ja det finnes jo 'bare' rundt 600 spill til Xbox og ALLE disse er selvfølgelig action-spill...

 

:roll:

Jeg mente ikke det. Ville bare peke på at de spillene som Xbox-fansen bruker for å "skryte" er stort sett action-spill som Halo og Rainbow Six.

Lenke til kommentar

Kjøp deg PS2 eller xbox. (Nb. bare hvis du er villig til å investere i "ekstra utstyr" )

PS2 fordi:

- GTA 3 og VC (Føles best på PS2!)

- MGS2:Substance (Best på PS2 og masse ekstra "stæsj"

- MGS3:SE (Se på og la spillet snakke for seg selv.)

- Kingdom Hearts

- Dark Cloud 1 og 2

- FF spillene (Dog jeg ikke har kjennskap til disse)

- GTA San Andreas

- Killzone

Edit: FPSer hører PCen til. :yes:

Endret av Beistet
Lenke til kommentar

Kjøp Xbox, den har de beste spillene fram til de nye konsolene kommer.

 

- GTA 3 og VC (Føles best på PS2) (hvis du har spillt det på ps2 hele tiden ja....men det er vanesak, uansett er kontrollen til Xbox mye bedre på både skyte og bil spill. Triggerne er dødsbra, noe ps2 sine ikke kan måle seg med)

 

- MGS2:Substance (Best på PS2 og masse ekstra "stæsj") (hmmm...tror det er samme greien på Xbox)

 

- MGS3:SE (Se på og la spillet snakke for seg selv.)

- Kingdom Hearts

- Dark Cloud 1 og 2

- FF spillene (Dog jeg ikke har kjennskap til disse)

- GTA San Andreas

- Killzone

(det må vere et poeng, men til alle disse spillene du nevner kan man nevne det dobbelte til Xbox)

Lenke til kommentar
- MGS3:SE (Se på og la spillet snakke for seg selv.)

- Kingdom Hearts

- Dark Cloud 1 og 2

- FF spillene (Dog jeg ikke har kjennskap til disse)

- GTA San Andreas

- Killzone

(det må vere et poeng, men til alle disse spillene du nevner kan man nevne det dobbelte til Xbox)

DO IT!

 

Btw, Beistet glemte GRAN TURISMO

Lenke til kommentar

Du kan like gjerne spørre om hvilket parti du bør stemme på ved neste stortingsvalg, det finnes ikke noe entydig svar.

 

Det er en konsoll. Den koster under 2000 spenn. Du skal bruke den til å underholde deg selv. Det er ingen livsviktig avgjørelse. Ta den som har et par spill du har lyst til å spille, føler du at du har gjort feil valg etter en måned så selger du den og kjøper deg den andre.

Lenke til kommentar
Du kan like gjerne spørre om hvilket parti du bør stemme på ved neste stortingsvalg, det finnes ikke noe entydig svar.

 

Det er en konsoll. Den koster under 2000 spenn. Du skal bruke den til å underholde deg selv. Det er ingen livsviktig avgjørelse. Ta den som har et par spill du har lyst til å spille, føler du at du har gjort feil valg etter en måned så selger du den og kjøper deg den andre.

Dette var nok det beste forslaget tror jeg! hehe :yes:

Endret av LgitechDInovo
Lenke til kommentar

Meningene som blir ytret nedenfor er ikke å annse som fakta, men som en persons meninger om det aktuelle temaet.

 

Personlig mener jeg Xbox er den beste av de to (jeg har hatt begge). Xbox sin Controller S er den desidert beste kontrollen som noen gang er laget til en konsoll, samtidig som den første Xbox-kontrollen kanskje er den værste.. Og selv om jeg liker både FF-serien og Metal Gear Solid-serien, så er Ninja Gaiden ene og alene grunn nok til å gå for Xbox. Dessuten får Xbox doom3 (som jeg kommer til å spille på PC, men for de som liker konsoll..) noe som id software sier skal bli den mest skremmende opplevelsen en konsoll kan gi deg. Dessuten har du spill som Dead or Alive 3, Dead or Alive 4 (hvis ryktene er sanne), Dead or Alive online, Rallisport challenge 2, resonance osv som bare kommer ut på Xbox.

Lenke til kommentar
- MGS2:Substance (Best på PS2 og masse ekstra "stæsj") (hmmm...tror det er samme greien på Xbox)

Nei. Du får ikke med "The document Of MGS2" og du kan heller ikke skate

 

- MGS3:SE (Se på og la spillet snakke for seg selv.)

- Kingdom Hearts

- Dark Cloud 1 og 2

- FF spillene (Dog jeg ikke har kjennskap til disse)

- GTA San Andreas

- Killzone

(det må vere et poeng, men til alle disse spillene du nevner kan man nevne det dobbelte til Xbox)

Hva snakker du om ? Det dobbelte til xbox ? :dontgetit:

 

DO IT!

 

Btw, Beistet glemte GRAN TURISMO

:blush:

 

 

Du kan like gjerne spørre om hvilket parti du bør stemme på ved neste stortingsvalg, det finnes ikke noe entydig svar.

 

Det er en konsoll. Den koster under 2000 spenn. Du skal bruke den til å underholde deg selv. Det er ingen livsviktig avgjørelse. Ta den som har et par spill du har lyst til å spille, føler du at du har gjort feil valg etter en måned så selger du den og kjøper deg den andre.

Lur som alltid du! ;)

Lenke til kommentar
Hva snakker du om ? Det dobbelte til xbox ?  :dontgetit:

 

-Amped 2

-BC

-Crimson Skies: High Road to Revenge

-Dead or Alive Ultimate

-Doom 3

-The Elder Scrolls III: Morrowind Game of the Year

-Fable

-FarCry Instincts

-Full Spectrum Warrior

-Half life 2

-Halo 1 og 2

-Jade Empire

-KOTOR 1

-MotoGP 2

-Ninja Gaiden

-Panzer dragoon Orta

-Project Gotham Racing 2

-Rally sport challange 2’

-Sudeki

-Top spin

-Unreal Championship 2: The Liandri Conflict

Lenke til kommentar

takker for all responsen, bare forsett med gode argumenter. Hva med pris på ekstrautstyr? Lurer også litt på brukervenligheten på xbox, er forholdsvis kjent med ps2, jeg antar at begge er enkle? hva med modchip og multiplayerspilling, både på ps2 og xbox. Lurer også på om det finnes spill som feks Battlefield eller lignende krigsspill med MANGE spillere til noen av konsollene.

Takker nok en gang for responsen

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart valgt en X-box - du får så utrolig mye mer for pengene. Harddisk - da slipper du å kjøpe minnekort til PS2, noe som koster 350kr for 8mb, noe som er helt nødvendig.

Nettverkskort er innebygd i X-box, for å få det til PS2 må du betale 300kr..

 

For å få en Ps2 med harddisk og nettverkskort må trekke fram tusen kr, noe som jeg vurderer (har en Ps2 som jeg kjøpte billig og reparerte).

 

Forresten, har noen den riktige posisjonen til lasertannhjulet som styrer vinkelen til laseren. Sliter med å finne den.

Lenke til kommentar
-Amped 2

-BC

-Crimson Skies: High Road to Revenge

-Dead or Alive Ultimate

-Doom 3

-The Elder Scrolls III: Morrowind Game of the Year

-Fable

-FarCry Instincts

-Full Spectrum Warrior

-Half life 2

-Halo 1 og 2

-Jade Empire

-KOTOR 1

-MotoGP 2

-Ninja Gaiden

-Panzer dragoon Orta

-Project Gotham Racing 2

-Rally sport challange 2’

-Sudeki

-Top spin

-Unreal Championship 2: The Liandri Conflict

Begge konsollene har gode spill ja.

Men uansett finnes det en rekke klassikere på PS2en som ikke kan "av-væpnes" med andre nye spill.

Eneste spesielle spillene i din liste må da være; BC, Fable, Halo 2, Jade Empire og Ninja Gaiden som er spesielle spill only for xbox.

Fpsene og en rekke av de andre spillene du trekker inn vil/er best på PC. :roll:

Lenke til kommentar
-Amped 2

-BC

-Crimson Skies: High Road to Revenge

-Dead or Alive Ultimate

-Doom 3

-The Elder Scrolls III: Morrowind Game of the Year

-Fable

-FarCry Instincts

-Full Spectrum Warrior

-Half life 2

-Halo 1 og 2

-Jade Empire

-KOTOR 1

-MotoGP 2

-Ninja Gaiden

-Panzer dragoon Orta

-Project Gotham Racing 2

-Rally sport challange 2’

-Sudeki

-Top spin

-Unreal Championship 2: The Liandri Conflict

Begge konsollene har gode spill ja.

Men uansett finnes det en rekke klassikere på PS2en som ikke kan "av-væpnes" med andre nye spill.

Eneste spesielle spillene i din liste må da være; BC, Fable, Halo 2, Jade Empire og Ninja Gaiden som er spesielle spill only for xbox.

Fpsene og en rekke av de andre spillene du trekker inn vil/er best på PC. :roll:

Korrekt. Takker for støtten Beistet.

Jeg vil tro at Xbox er utrolig morsomt online, men offline er det nok ikke mer underholdende enn julegudstjeneste på NRK.

Som jeg har sagt tidligere, det er opp til hver enkelt, men jeg spiller konsoll for å spille kule spill alene. Vil jeg spille noe online så bruker jeg bare PC'en. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...