adxx Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Hei! Sitter her med min nyinnkjøpte WD Caviar 80GB (WD800BB). Har for øyeblikket koblet ut den gamle HD for å installere OS på den nye. Men systemet finner ikke harddisken(satte den gamle inn igjen, alt ok der) Litt om Systemet: ABIT KT7-A med 850 mhz cpu Harddisken viser seg i bios etter at maskin er slått på, men restarter jeg, er den borte der fra også. Prøver å boote på diskett, for så å kjøre fdisk. men får beskjed om at det ikke er noen disk. Er det noe vesentlig jeg har oversett her? mvh a.danielsen Lenke til kommentar
ViperGTS Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Sjekk jumperne.Hvis du bruker bare en disk skal denne stå på master.To disker:så skal de stå på henholdsvis master og slave. Lenke til kommentar
adxx Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 har flyttet jumperen til nøytral posisjon på harddisken. Sto at en måtte det på web sidene til WD når en kun hadde en disk koblet til. Ble greier nå, disken vises i bios med 80GB. MEN i fdisk ser jeg den bare som 10 GB!! Noen som veit noe om maks størrelse på HD til hovdekortet(abit kt7a)? Finner ikke noe på web sidene til abit. mvh anders danielsen. [ Denne Melding var redigert av: adxx på 2002-04-07 14:24 ] Lenke til kommentar
protom Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Oppdater biosen... Har samme kort som du har har en 100Gb WD.. Men måtte oppdater biosen.... Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Fdisk vil aldri vise riktig hardiskstørrelse på store disker.. Den har en begrensning ca 60gb (husker ikke eksakt). Fortvil ikke den riktige størrelsen på hardisken vil vises i OS. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Heisann! Du er klar over at den nye disken må få en partisjon som settes aktiv, for så å formateres, med mindre den leveres ferdig formatert? Om du besøker Giude seksjonen på denne siden, så kan du lese om dette på side 7 i "Bygge eller oppgradere.." Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå