shit89 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hva slags deler trenger jeg til trådløst nettverk? Jeg har Tele 2 som ISP. Huset mitt har tre etasjer. Pcen står nede i kjelleren. ADSL linjen er i første etasje. Jeg skal snart få meg pc som skal stå i andre etasje og for å slippe boring og slik, tenkte jeg på trådløst nettverk som en løsning. Hva trenger jeg å kjøpe? Har et ZyXEL Prestige 600-series ADSL access modem hvis det er til noen hjelp. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Du trenger en basestajon/router/AP som du kobler til internettlinjen, og videre trenger du et klientkort til hver av maskinene som skal koble seg på det trådløse nettverket. Til stasjonære PC'er kan det være greit å bruke kort som du setter i PCI-slot'en, har du bærbare PC'er uten integrerte WLAN muligheter, kan du kjøpe kort som du enten plugger i PC-card/PCMCIA slot'en eller en ledig USB port. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Tusen hjertlig takk! Har tidligere prøvd å fått hjelp men har ikke fått noe svar på det jeg spurte om. Mange takk til Calm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå