LarsFromasj Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) For en uke siden ca. så røyk den gamle prosessoren min pga. kortsluttning (tror jeg). Fikk ny i dag, en AMD Duron 1.6 GHZ. (Bare midlertidig). Jeg setter den inn, og får ikke noe skjermbilde. Det samme skjedde når den forrige CPU'en røyk. Jeg resetter BIOS, får opp sånn "Default load" blabla... går inn i BIOS og øker CPU til 1400(133), Multiplier factor står da på x10.5 PC'en restarter og skjermbildet forsvinner. Det samme skjer om og om igjen. Under oppstart står det også "Unknown CPU 1200MHz" Samme står i system i Windows. Hvorfor kan den ikke økes? Er det hovedkortet som ikke klarer det? Det er at Abit KG7 (gammelt) Endret 8. mai 2004 av pZion Lenke til kommentar
Rotski Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hm....hadde en Duron 1600, multien skal stå på 12, prøv å endre multien til 12 og fsb til 133..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) ingen? Du er nå på Internett.. Det burde ikke være vanskelig å finne ut av dette selv? Har du sjekket på ABit's hjemmeside? Søkt deg frem til ditt HK? Er det dette? http://www2.abit.com.tw/page/en/motherboar...=Specifications Vel.. da er det ting som tyder på at HK'et ditt ikke støtter Duron 1.6.. (Mange "eldre" HK støtter såvidt jeg vet ikke denne Duron-varianten). Edit: Det kan være kjapt/effektivt å spørre "brukerservice"(i forum) , men man bør i egen interesse lære seg å finne info. via nettet.. Det er faktisk utrolig lett å finne ut av det meste via nettet.. Endret 8. mai 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Har bare blitt så bortskjemt ved å spørre her, så jeg tenkte ikke på det Uansett... hmm... hehe, betyr ikke at jeg fikk utnytta den gamle prossesoren på 1.4GHZ engang!! På tide med nytt HK ja. Takk iallfall Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hmm, er ikke Duron 1600 en XP1900+ T-bred, bare med kun 64 k sekundær cache? Det står at nyere BIOS'er har støtte for T-bred, så det burde derfor fungere. Har du siste versjon av BIOS på hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå