Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst Bredbånd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt at det pleier å være ganske høy ping på trådløs/radiolink. Med andre ord - Ikke bra til de spillene du nevner. Men dette er noe jeg ikke har prøvd selv, så kan godt hende at mine uttalelser ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Vi skal få oss bredbånd her..Trådløst..704/128..går det bra å spille spill som cs,BF:V,FarCry på nett da?

har en ganske bra maskin (snart)..

Kommer helt ann på utstyret og om det er trådløst i backbonet også. Om det er 802.11b og du bor et godt stykke unna senderen så kan du risikere å få dårlig/meget ustabil ping. Men andre radiosystemer for trådløse nett f.eks fra Nera kan ligge på samme ping eller bedre som ADSL linjer. Hvilken levrandør er det snakk om?

Lenke til kommentar
det er snakk om en lokal bedrift..Her

det er skikkelig dyrt,men bedre enn modem :yes:

Sånne små lokale levrandører er som oftest ikke noe å satse på. De bygger ofte ut elendige nett som ikke følger noen regler eller standarder.. Vent heller på bluecom du....

(Ja, vet at folk nå kommer til å si at den og den lokale levrandøren funker bra, og ja, NOEN fungerer bra, men de fleste er ganske dårlige... Et eksempel på en som har gjort suksess er Totalnett i vesterålen. De har et supert nett.. Kommer også ann på hvor høye krav folk har, enkelte aksepterer timesvis med nedetid.)

Lenke til kommentar
Sånne små lokale levrandører er som oftest ikke noe å satse på. De bygger ofte ut elendige nett som ikke følger noen regler eller standarder.. Vent heller på bluecom du....

Ja, da må jeg få slå et slag for vår lokale leverandør. De heter NotCom og leverer meget raske linjer og særdeles lite nedetid. Bruker dem fra jobben, og jeg har generelt 7-8 Mbit/sek når jeg laster ned fra Nederland (gamershell). Ved en nedlastingstest fra Oslo svingte hastigheten opp i 90 Mbit/sek! De kan levere til områder som blir nedprioritert av Telenor og Co, enten via 2-4 Mbit linjer eller 12Mbit asynkront via radioantenne.

Bare for å bote litt på inntrykket som settes opp her at lokale leverandører er dårlige.

Lenke til kommentar
det er snakk om en lokal bedrift..Her

det er skikkelig dyrt,men bedre enn modem  :yes:

Er bare det att det er ingen andre som bygger ut..Ingen som bygger ut bredbånd på landet :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...