Gå til innhold

Hva er min "path of bios" (flasher hovedkort)

Anbefalte innlegg

Har et asus hovedkort. Funnet biosen og Aflash. Puttet alt på en disc og laget den som oppstartsdisc. Savet den gamle biosen funket oxo greit.

Men så fikk jeg litt problemer. Jeg skal trykke inn min destinasjon på min nye bios! Jeg oppgraderer fra 1004 til 1007 og på disketten er det en fil som heter 1007 så jeg trodde det var den. Det var det tydligvis ikke. Han ville ihvertfall ikke godta det.

Hva er det jeg egentlig skal trykke her? :ermm: Takknemlig hvis noen kunne funnet ut det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har erfart før at ikke alltid lar seg gjøre å oppgradere bios med den siste, uten å oppgradere med en imellom. i ditt tilfelle noe som 1005 først ( om det finnes). Og prøve med en nyere etter det.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at det ikke skal være noe problem "å hope over" til nyeste bios.

Har erfart selv med "abit" kort at for å flashe til nyeste bios måtte jeg flashe med en bios som ikke var nyeste.

Det koster vel ikke så mye å prøve, når det først ikke virker med den siste...

Lenke til kommentar

Jo sant det du sier. Men problemet så ligsom ikke ut til å være der. Jag tastet "a:\1007" fordi det er den største filen på discen og den hadde jo navnet på biosen. Men den sa bare at det ikke var noe slikt. Det skjedde jo ingenting annet. Hadde det vart feil bios hadde den vel sagt noe annet?

Lenke til kommentar

nei den hadde ikke det.... den het bare 1007. Men nå er jo alt helt svart. Bare psu som lager lyd....

Noen som vet hvor mye de tar på f.eks datakjeden for å putte inn ny bios på hvvedkortet?

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Uff. Du kan jo prøve og resette CMOS og ta ut batteriet en stund, hvis du tør stoppe maskinen.

Resetter man ikke CMOS ved å ta ut batteri da? Uansett kommer det ikke til å fungere: Flashingen var "sucsessfull" som det så fint sto. Så hvordan det kan ha skjedd vet jeg ikke. Var jo nøyaktig det samme hovedkort som sto på Aida32 som vi fant biosen til. :no: Trippelsjekket før vi flashet.

Lenke til kommentar

Hvilket Asus-hovedkort var det? På noen Asus-kort skal man bruke awdflash, ikke aflash. Og på noen Asus-kort finnes det flere versjoner av PCB, med egen utgave av BIOS med samme revisjonsnummer. F.eks. skal det med A7N8X DELUXE brukes BIOS-versjon C1007 for PCB-versjon 2.0 og høyere, mens PCB-versjon 1.03 - 1.06 bruker 1007.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...