Sjefern Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Har et asus hovedkort. Funnet biosen og Aflash. Puttet alt på en disc og laget den som oppstartsdisc. Savet den gamle biosen funket oxo greit. Men så fikk jeg litt problemer. Jeg skal trykke inn min destinasjon på min nye bios! Jeg oppgraderer fra 1004 til 1007 og på disketten er det en fil som heter 1007 så jeg trodde det var den. Det var det tydligvis ikke. Han ville ihvertfall ikke godta det. Hva er det jeg egentlig skal trykke her? Takknemlig hvis noen kunne funnet ut det. Lenke til kommentar
Porky Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Har erfart før at ikke alltid lar seg gjøre å oppgradere bios med den siste, uten å oppgradere med en imellom. i ditt tilfelle noe som 1005 først ( om det finnes). Og prøve med en nyere etter det. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Har da lest om flere her på forumet som har "hoppet over" et par oppdateringer uten at det har gjort noe? Eller er jeg helt på jordet nå? Lenke til kommentar
Porky Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Jeg er klar over at det ikke skal være noe problem "å hope over" til nyeste bios. Har erfart selv med "abit" kort at for å flashe til nyeste bios måtte jeg flashe med en bios som ikke var nyeste. Det koster vel ikke så mye å prøve, når det først ikke virker med den siste... Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Jo sant det du sier. Men problemet så ligsom ikke ut til å være der. Jag tastet "a:\1007" fordi det er den største filen på discen og den hadde jo navnet på biosen. Men den sa bare at det ikke var noe slikt. Det skjedde jo ingenting annet. Hadde det vart feil bios hadde den vel sagt noe annet? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 hehe mulig du har misforstått hva som menes med Path. Det er bare hvilken katalog fila ligger i, så finner den fila selv. Så du skal bare skrive a:\ der isåfall hvis bios-fila ligger på rota i disketten. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 hehe:) Tusen takk. Da prøver jeg det Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Hmmm Forklarte litt feil i sta så jeg nå. "please enter filename for new bios" jeg har prøvd "a:\1007" , "1007" , "a" og "a:\" samme hva jeg trykker inn sier den: "Error. File open faliure" Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Tipper du må gi adressen til fila (inkludert navnet på fila) som inneholder den nye BIOS-settingen, trolig en .BIN. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Det er selfølgelig mulig! Da prøver jeg det Du mener altså at jeg skal skrive "a:\1007.bin" Endret 8. mai 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hvis det er der BIN-fila ligger, ja . Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Svarte hel.... Der virket ikke den pcen noe mere. ER DETTE eneste mulighet nå da? Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Har ikke fila noen bokstaver også, som c1007d.bin eller noe sånt? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) nei den hadde ikke det.... den het bare 1007. Men nå er jo alt helt svart. Bare psu som lager lyd.... Noen som vet hvor mye de tar på f.eks datakjeden for å putte inn ny bios på hvvedkortet? Endret 8. mai 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Uff. Du kan jo prøve og resette CMOS og ta ut batteriet en stund, hvis du tør stoppe maskinen. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 bare sånn helt på tampen. flasha mitt hk fra 1014 til 1016, så jeg vil ikke tro at det skulle være noe problem. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Hehe. To late SupremeX. Det har allerede gått galt. "Desverre" var det en kamerat av meg som jeg skulle gjøre det for. Så jeg sitter med fungerende PC hjemme mens hans er død. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Uff. Du kan jo prøve og resette CMOS og ta ut batteriet en stund, hvis du tør stoppe maskinen. Resetter man ikke CMOS ved å ta ut batteri da? Uansett kommer det ikke til å fungere: Flashingen var "sucsessfull" som det så fint sto. Så hvordan det kan ha skjedd vet jeg ikke. Var jo nøyaktig det samme hovedkort som sto på Aida32 som vi fant biosen til. Trippelsjekket før vi flashet. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hvilket Asus-hovedkort var det? På noen Asus-kort skal man bruke awdflash, ikke aflash. Og på noen Asus-kort finnes det flere versjoner av PCB, med egen utgave av BIOS med samme revisjonsnummer. F.eks. skal det med A7N8X DELUXE brukes BIOS-versjon C1007 for PCB-versjon 2.0 og høyere, mens PCB-versjon 1.03 - 1.06 bruker 1007. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Hmm. Husker ikke nummeret på kortet lenger. Men viss det er så kompliserte bioser er det jo en mulighet for at vi har tatt feil. Men det var nøyaktig det samme nummeret som sto i aida32 vi fant biosen til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå