mbst Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Skrev en liten snutt som skulle vise ASCII-tegnene med deres numre ved siden av dem. Når jeg kjører programmet hører jeg et pip, i tillegg til at lista vises. Hvilket ASCII-tegn gjør at PC-speakeren piper? #include <stdio.h> main(){ int i; for(i=0;i<260;i++){ printf(" %3d %c.\n",i,i); } } -- Dette fikk meg til å lure.. ønsker tips om nettsider som tar for seg kontroll av PC-speakeren i et c-program (om det ikke er for avansert). Hadde vært artig å kunne trykke ut signaler med ønsket frekvens og amplitude.. (Har søkt på nettet men fant ikke det jeg ønsket) -- (Fant ut at det var tegn #7 som lagde pipet ved å legge inn en pause-funk i programmet. Men spm. 2 gjelder fortsatt..) Endret 8. mai 2004 av mbst Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) ja det lager et pip men jeg skulle også gjerene visst det.lagde et lite tilleg tilkoden og det er ascii tegn 7 som lager lyden. Endret 8. mai 2004 av Fredrik90 Lenke til kommentar
mbst Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Se bunnen i første innlegg, jeg fant det ut. Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 du brukte samme framgangsmåte som meg. lurer på hvorfor tegn 7 lager lyd. det er "." som er tegnet men hvorfor. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 http://msdn.microsoft.com/library/default....g/base/beep.asp Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) #include <iostream> int main() { std::cout << "\a"; return 0; } Hvis dere slår opp i nærmeste ASCII-tabell (som selvfølgelig er i hodet) finner dere ut at tegn 7 er "BEL", altså "bell", altså "tegn-som-lager-lyd". Dette tegnet har et eget escape-tegn, som vist i kodesnutten over. Edit: Så det er ikke så rart at det kommer lyd... Endret 8. mai 2004 av Myubi Lenke til kommentar
mbst Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Takk for linken og forklaringene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå