Gå til innhold

Mandrake 10.0 og auto ditt/datt [løst]

Anbefalte innlegg

Mandrake 10.0 er en bra distro på mange måter. Enkel å innstallere og allt slikt. Ypperlig for dem som ikke gidder å konfe så mye...... ;)

Men her kommer SKITEN!:
*Setter man inn en audio CD, popper Cd-spilleren til KDE automatisk opp. :roll:
*Setter man inn en CD-R popper K3B opp (hvem i h*lvete har sagt at jeg skal bruke K3B?). :devil:
* Putter man inn en DVD, kommer Totem-møkka og skal liksom spille film for deg. :angry:
* Setter man inn en helt vanlig CD, automonteres det i huet og rævva. :no:

Som sagt, jeg liker å kunne montere drevene mine selv og velge hvilke applikasjoner jeg skal bruke. Jeg [u]kan ikke fatte[/u] hvorfor Mandrake har gjør det slik i distroene sine. Ikke er det kult (forbannet fjortisopplegg). Ikke er det spesiellt nyttig. Dessuten er det komplett LAME!

Noen som vet hvordan jeg disabler skiten, eventuell fjerner scriptene?
Jeg er MØKKLEI! :cry: Endret av runmad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo du går inn i KDE og fikser ting derfra, i og med at dette er KDE features og forsåvidt ikke mdk features såvidt jeg vet :)

det med KScD kan endres enten i KScD eller så kan du bare sette noe annet som default ;)

Samme med K3B også :)

Sitter selv på mdk 10 og har ingen av disse problemene...

Lenke til kommentar

Jeg fiksa det!

Det jeg gjorde, var rett og slett å avinstallere "magicdev", så nå er det ikke noe autoskit her. Har også gjort om litt i /etc/fstab, så jeg kan montere drevene manuellt.

Puhh *lettet*, det ble liksom et helt annet OS med en gang. :thumbs:

Takker for svar. :yes:

Lenke til kommentar

Slike "automatiseringer" er nok en ting Mandrake og andre distroer må ha med hvis de skal ha noen sjanse til å vinne "vanlige desktop-brukere" fra MS-verden. De fleste vanlige brukere vil ha lettvinte metoder.

Det er selvfølgelig viktig at "nerdene" kan fjerne slik funksjonalitet og gjøre det på sin vante, manuelle måte.

Jeg tror nok vi fremover vil se større og større forskjell på de distroene som retter seg mot "nerdene" og serverrommet og de distroene som prøver å rette seg mot forbruker/hjemmePC markedet.

Sitter forøvrig å installerer MDK 10 Official via FTP nå :D

Lenke til kommentar
Slike "automatiseringer" er nok en ting Mandrake og andre distroer må ha med hvis de skal ha noen sjanse til å vinne "vanlige desktop-brukere" fra MS-verden. De fleste vanlige brukere vil ha lettvinte metoder.

Det er selvfølgelig viktig at "nerdene" kan fjerne slik funksjonalitet og gjøre det på sin vante, manuelle måte.

Jeg tror nok vi fremover vil se større og større forskjell på de distroene som retter seg mot "nerdene" og serverrommet og de distroene som prøver å rette seg mot forbruker/hjemmePC markedet.

Sitter forøvrig å installerer MDK 10 Official via FTP nå  :D

Litt automatisering kan være/er greit, men man bør ikke gå til det punktet som Mandrake har gjort. Det burde være mulig å ha en dialog i Mdk-Kontrollsenter som ga deg et valg noe ála dette:

Jeg føler meg fortrolig med Linux, og ønsker defor ikke å benytte meg av originale settinger, typisk for Mandrake. Blandt disse settingene inngår automontering CD-drev,  harddisker og bla bla bla.....

Jeg vil bruke originalt oppsett         [ ]
Jeg vil IKKE bruke originalt oppsett   [x]

Værre enn dette burde det ikke være! :dontgetit:

Endret av runmad
Lenke til kommentar

Ikke for å være en zealot her - men om du ønsker en distro som ikke er så veldig windows-alike på disse tingene så er vel ikke mdk veien å gå?

Men seff - om det kun var dette med automount/autoplay som irriterte deg så er det vel i orden nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...