Gå til innhold

Elkjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

altså, denne tråden ser ikke helt god ut.

 

Sjaban: Det er tredje gang med samme feil og så bytte.

Hvor du har 4 ganger fra vet jeg ikke, men det er lenge siden man var så "kjipe".

har selv opplevd selgere som hevder dette, men enda har jeg å finne en som faktisk kan bevise det.

 

tar jeg nå en forutsetning å gjetter at dette er samme feil, så vil kunde etter tre ganger kunne be om heving tolker jeg loven til.

Det står oppgitt 2 avhjelpsforsøk før man kan reklamere. Reklamsjon kan i praksis også medføre heving.

 

Jeg har vært gjennom denne drillen en del ganger nå btw.

 

Hvor i garantien står det 4. gang eller 5. gang?

 

Stian123

 

Men siden kuntebetjenten trykte kulepennen sin på mobilen, vil nå ikke Elkjøp gi meg ny telefon... Det er det som er hele greia... Nå får jeg ingenting tydligvis

 

hadde du med deg noen når dette skjedde?

Lenke til kommentar
altså, denne tråden ser ikke helt god ut.

 

Sjaban: Det er tredje gang med samme feil og så bytte.

Hvor du har 4 ganger fra vet jeg ikke, men det er lenge siden man var så "kjipe".

har selv opplevd selgere som hevder dette, men enda har jeg å finne en som faktisk kan bevise det.

 

Hvor i garantien står det 4. gang eller 5. gang?

altså når har jeg sagt at det er 4 gangen? aldri. jeg har sagt at hvis telefonen har vært på rep for 3 gang, med samme feil, så har han lov til å kreve en ny telefon. men den må fortsatt inn den 3 gangen, for at de skal sjekke at det faktisk er samme feil. har ikke sagt noe annet. det med 4 gangen er hvis det er ULIKE feil. ikke SAMME FEIL, men ULIKE FEIL. les godt igjennom neste gang. hvor det står hen, så finner du det på forbrukerrådet.no.

Lenke til kommentar
Jupp, og som jeg sa tidligere, så har han fortsatt ikke krav på ny telefon ennå. Jobbet selv på på elkjøp for en tid tilbake, så med mindre telefonen har vært på rep med samme feil 3 ganger, så har han fortsatt ikke krav på ny telefon, så er nok du, trådstarter, som har bommet her.

 

som du også sier, så sier du at garantien dekker ny telefon ETTER 4 rep. dvs den femte gangen, ikke på den fjerde.

 

Denne tolket jeg dithen.

uansett, hvor kommer den 4 gangeren fra?

Jeg har sett gjennom loven og jeg har lest det han som "forfattet" loven skrev, samt at jeg har snakket med han.

 

Dersom produktet innen en viss periode får så mange feil så vil jeg heller si at den ikke samsvarer med det man kunne forvente av et slikt produkt jf § 15 og 16. Dersom dette da blir brukt er det per §26 en mangel og jf. ledd b) omelevering/retting jf. 29 og 30 eller ledd d) heving jf §32

Lenke til kommentar

Om grunnen til at de ikke vil gi deg en ny telefon er fordi den har "ytre skader" eller noe lignende, og dette er fordi kundebehandleren trykket kulepennen mot telefonen din, så må du selvfølgelig bestride dette.

 

Og gjør som jeg har sagt, da kontakt med hovedkontoret, send en mail direkte til varehussjefen, ringe forbrukerrådet da de kan hjelpe deg med å legge press på varehuset.

 

For dette er enkelt og greit dårlig gjort av varehuset :angry:

Lenke til kommentar
Jupp, og som jeg sa tidligere, så har han fortsatt ikke krav på ny telefon ennå. Jobbet selv på på elkjøp for en tid tilbake, så med mindre telefonen har vært på rep med samme feil 3 ganger, så har han fortsatt ikke krav på ny telefon, så er nok du, trådstarter, som har bommet her.

 

som du også sier, så sier du at garantien dekker ny telefon ETTER 4 rep. dvs den femte gangen, ikke på den fjerde.

 

Denne tolket jeg dithen.

uansett, hvor kommer den 4 gangeren fra?

Jeg har sett gjennom loven og jeg har lest det han som "forfattet" loven skrev, samt at jeg har snakket med han.

 

Dersom produktet innen en viss periode får så mange feil så vil jeg heller si at den ikke samsvarer med det man kunne forvente av et slikt produkt jf § 15 og 16. Dersom dette da blir brukt er det per §26 en mangel og jf. ledd b) omelevering/retting jf. 29 og 30 eller ledd d) heving jf §32

skjønner fortsatt ikke hvor du har 4 ganger fra.

 

som jeg sa i den artikkelen, som er skriveleif, at hvis det er ULIKE feil, og mobilen skal på rep den fjerde gangen, så har han krav på en ny telefon. samme feil, så er det 3 ganger på rep.

 

Oppstår samme feil for tredje gang, noe som ikke er uvanlig med små mobiltelefoner proppfulle av teknologi, har du rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake. Oppstår det forskjellige typer feil med telefonen fire ganger eller mer, kan du også heve kjøpet. [\QUOTE]

 

det står på sida til forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

sa ikke at 4 gangeren kom fra deg denne gangen, bare at jeg ikke ser hvor noen har hentet det fra i svarene sine.

 

Kan være at at jeg misforstod den ene posten din, ikke vet jeg.

 

Dersom det er samme feil er det to ganger på rep og så kan du man begynne å sutre, slik jeg forstår deg er han nødt å sende den inn 3 ganger for reperasjon før han kan gjøre noe.

Lenke til kommentar
sa ikke at 4 gangeren kom fra deg denne gangen, bare at jeg ikke ser hvor noen har hentet det fra i svarene sine.

 

Kan være at at jeg misforstod den ene posten din, ikke vet jeg.

 

Dersom det er samme feil er det to ganger på rep og så kan du man begynne å sutre, slik jeg forstår deg er han nødt å sende den inn 3 ganger for reperasjon før han kan gjøre noe.

Ok greit. kanskje begge misforsto, men nok om det,

 

dersom det er samme feil etter to ganger, og den samme feilen kommer igjen, så hjelper det ikke å sutre og klage og be om ny tlf på stedet. den må inn en 3 gang, for å sjekkes. selvom kunden ikke lyver, så er det sånn det må gjøres. hvis service stedet konstaterer at det er samme feil for 3 gang, da får han ny telefon. det hjelper fint lite å kjefte på butikken, det er sånn rutinene er, kjedelig nok.

Lenke til kommentar

tja. I slike tilfeller (som regel med Nokia) så får jeg flashet softwaren på nytt for å finne ut om det hjelper. Dersom det ikke hjelper har den faktisk vært inne tre ganger så da er man kommet hakket lengere bare på kortere tid.

 

Jeg pleier med unnatk av en butikk hvor jeg føler meg annsett som uønsket og skyldig i alt som går galt med produktene aldri å kjefte.

 

Uansett så fortrekker jeg i det store å hele og flashe telefonene hos verksteder som gjør dette fortere enn feks Elkjøp og Lefdal

 

Hadde en 6310 med bt problemer, Elkjøp brukte to uker og "kastet meg ut" med beskjed om at jeg ikke hadde rett til 30 dager og at Bt fungerte. Prøvde når jeg kom ut og det fungerte ikke.

 

Det tok dem to uker. Hadde jeg bare gått til Toron Commit så hadde det tatt 30 minutter å finne ut av.

Lenke til kommentar
Uansett, elkjøp skal ikke være bekjent av dårlig service. Så om du ikke kommer noen vei med butikken, selv om du utviser normal høflighet, så anbefaler jeg at du tar kontakt med hovedkontoret, eller sender mail direkte til varehussjefen.

Elkjøp er jo definisjonen på dårlig service.

Ja helt klart, det er jo derfor de er størst i norge, fordi alle blir behandlet dritt der.

 

Jeg kan garantere deg at service det står HØYT i kurs hos elkjøp sentralt, og alle butikker skal følge det hovedkontoret sier.

Grandiosa er ikke norges beste pizza, selv om det er den mest spiste. Det jeg prøver å si er at for mange er pris det viktigste, og ferdig med det.

Dårlig sammenligning.

 

Tror du grandiosa hadde solgt like mye som den gjør om ca vær 25. pizza hadde gitt matforgiftning? Det er jo dårlig "service" mot "kunden".

Lenke til kommentar
Elkjøp suger sinnsykt mye, gå på expert!

Expert suger ennå mer da!(bortsett fra at de selger LG telefoner da..)

Har faktisk vært på 2forskjellige expert butikker og ingen av de jævla kundebehandlerne

kan noen ting om telefonene de selger!de er sinnsykt dyre også. spesielt på utenabonnement-telefoner......nei, det beste er å handle over internett....

 

 

Phil :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...