Gå til innhold

Elkjøp


Anbefalte innlegg

Hei!

Skrev tidligere at jeg hadde mobilen min inne hos elkjøp etter feil.

Jeg fikk den tilbake 2 mnd'er etterpå, -Reparert.

Det var greit nok, den hadde vært inne 2 ganger før så dette ble 3. gang.

Jeg rakk og ha mobilen i en uke før den bei helt ødelagt og ikek ville skru seg på, vi tok den med inn til Elkjøp Larvik og han som betjente meg prøvde og starte den ved å ta av dekselet og prøve og starte mobilen ved hjelp av en kulepenn, i tilfelle det var dekselet som var knekt eller noe sånt. Nå fikk jeg en telefon igår, og da sa de at de ville ikke gi meg ny (4. ganger service = ny mobil) fordi det så ut som om jeg ødela den med vilje.

 

Leverte mobilen min der for første gang 6. januar. Holder på ennå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første er denne feilpostet.

 

For det andre, så er det ganske uklart hva du mener her. Du har først hatt telefonen inne til reperasjon 2 ganger, og så nå helt til slutt inne for 3. gang?

 

I så fall så har du kun rett til NY telefon (uten å vente på reperasjon, kun på diagnose) dersom det er SAMME feil. Slik jeg ser det, så har du hatt forskjellige feil, og da er det 4 ganger (eller var det 5...?) butikken har rett til å reparere.

 

Men, dersom du kan bevise at det tok mer enn 1 måned å få telefonen reparert, dvs fra innlevering til utlevering, så mener jeg bestemt at du skal ha rett på en helt ny erstatningstelefon. Står noe i kjøpsloven om "rimelig behandlingstid for reperasjon", men jeg har ikke tid til å finne paragrafen nå.

 

Uansett, elkjøp skal ikke være bekjent av dårlig service. Så om du ikke kommer noen vei med butikken, selv om du utviser normal høflighet, så anbefaler jeg at du tar kontakt med hovedkontoret, eller sender mail direkte til varehussjefen.

Lenke til kommentar

hvis telefonen har vært på rep to ganger for samme feil, og skal inn den tredje gangen med samme feil, da får du ny telefon. hvis det er ulike feil, så er det ikke noe å klage på. så her er det ikke elkjøp som har gjort noen feil. du har ikke krav på ny telefon ut på det du sier der. så er nok du som er amatøren her, og ikke elkjøp. men det var fint lite med info vi fikk.

Lenke til kommentar
Uansett, elkjøp skal ikke være bekjent av dårlig service. Så om du ikke kommer noen vei med butikken, selv om du utviser normal høflighet, så anbefaler jeg at du tar kontakt med hovedkontoret, eller sender mail direkte til varehussjefen.

Elkjøp er jo definisjonen på dårlig service.

Lenke til kommentar
hvis telefonen har vært på rep to ganger for samme feil, og skal inn den tredje gangen med samme feil, da får du ny telefon. hvis det er ulike feil, så er det ikke noe å klage på. så her er det ikke elkjøp som har gjort noen feil. du har ikke krav på ny telefon ut på det du sier der. så er nok du som er amatøren her, og ikke elkjøp. men det var fint lite med info vi fikk.

Ja hadde dårlig tid.

Men vet du ikke at garantien sier at etter 4 rep. har du krav på ny mobil.

Lenke til kommentar

Jupp, og som jeg sa tidligere, så har han fortsatt ikke krav på ny telefon ennå. Jobbet selv på på elkjøp for en tid tilbake, så med mindre telefonen har vært på rep med samme feil 3 ganger, så har han fortsatt ikke krav på ny telefon, så er nok du, trådstarter, som har bommet her.

 

som du også sier, så sier du at garantien dekker ny telefon ETTER 4 rep. dvs den femte gangen, ikke på den fjerde.

Lenke til kommentar
Uansett, elkjøp skal ikke være bekjent av dårlig service. Så om du ikke kommer noen vei med butikken, selv om du utviser normal høflighet, så anbefaler jeg at du tar kontakt med hovedkontoret, eller sender mail direkte til varehussjefen.

Elkjøp er jo definisjonen på dårlig service.

Ja helt klart, det er jo derfor de er størst i norge, fordi alle blir behandlet dritt der.

 

Jeg kan garantere deg at service det står HØYT i kurs hos elkjøp sentralt, og alle butikker skal følge det hovedkontoret sier.

Lenke til kommentar

For det første sjekk ut diskusjonen " er det noen som kjenner kjøpsloven ? "

 

Garanti er ikke det samme som reklamasjon. En garanti er noe som utvider kjøpers vern lenger en kjøpsloven. I de fleste tilfeller blir ikke dette gjort, og det blir derfor mer villedende enn opplysende.

 

Det er flere her som sier at det er 5 gangers rettingsadgang for forskjellige feil, hvor i all verden har dere dette fra. At selger skriver dette i garantien er uten betydning og igjen villedende. Når det gjelder retten til ny telefon så vil dette klart gå inn under reklamasjonsadgangen, og det er derfor ikke snakk om noen reell garanti i det hele tatt.

 

Bestemmelsen dere må sjekke finner dere i forbrukerkjøpsloven. Gå til lovdata.no. Tror hjemmelen er § 31.

 

Igjen sjekk diskusjonen som nevnt ovenfor. Her er det mye rot som i hovedsak skyldes villedning fra Selgere.

Lenke til kommentar
Hei!

Skrev tidligere at jeg hadde mobilen min inne hos elkjøp etter feil.

Jeg fikk den tilbake 2 mnd'er etterpå, -Reparert.

Det var greit nok, den hadde vært inne 2 ganger før så dette ble 3. gang.

Jeg rakk og ha mobilen i en uke før den bei helt ødelagt og ikek ville skru seg på, vi tok den med inn til Elkjøp Larvik og han som betjente meg prøvde og starte den ved å ta av dekselet og prøve og starte mobilen ved hjelp av en kulepenn, i tilfelle det var dekselet som var knekt eller noe sånt. Nå fikk jeg en telefon igår, og da sa de at de ville ikke gi meg ny (4. ganger service = ny mobil) fordi det så ut som om jeg ødela den med vilje.

 

Leverte mobilen min der for første gang 6. januar. Holder på ennå...

hvilken mobil har du???

Lenke til kommentar
Jupp, og som jeg sa tidligere, så har han fortsatt ikke krav på ny telefon ennå. Jobbet selv på på elkjøp for en tid tilbake, så med mindre telefonen har vært på rep med samme feil 3 ganger, så har han fortsatt ikke krav på ny telefon, så er nok du, trådstarter, som har bommet her.

 

som du også sier, så sier du at garantien dekker ny telefon ETTER 4 rep. dvs den femte gangen, ikke på den fjerde.

Tja... det kommer vel an på.... Hvor lenge er det siden...

Du vet jo at vi har fått nye kjøpslover for ikek så lenge siden...

 

Han mannen som sto i kassa på elkjøp sa i alle fall at jeg hadde krav på ny mobil så hva dere mener og har kunskaper om bryr meg utrolig lite......

Lenke til kommentar
Uansett, elkjøp skal ikke være bekjent av dårlig service. Så om du ikke kommer noen vei med butikken, selv om du utviser normal høflighet, så anbefaler jeg at du tar kontakt med hovedkontoret, eller sender mail direkte til varehussjefen.

Elkjøp er jo definisjonen på dårlig service.

Ja helt klart, det er jo derfor de er størst i norge, fordi alle blir behandlet dritt der.

 

Jeg kan garantere deg at service det står HØYT i kurs hos elkjøp sentralt, og alle butikker skal følge det hovedkontoret sier.

Grandiosa er ikke norges beste pizza, selv om det er den mest spiste. Det jeg prøver å si er at for mange er pris det viktigste, og ferdig med det.

Lenke til kommentar

Det var ikke om jeg skulle få ny mob eller ikke som gjalt, jeg kan godt lese opp servicerapporten for dere

4. gangs service. nj er den totalt d/d. Kunde vil ha ny telefonm, helst en annen model.

Men siden kuntebetjenten trykte kulepennen sin på mobilen, vil nå ikke Elkjøp gi meg ny telefon... Det er det som er hele greia... Nå får jeg ingenting tydligvis

Endret av stian123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...