Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

skal der ikke være en option i DC++ som gjør at du ikke bruker mer en så å så mye på upload ?

jeg sitter på en 2048/512 linje, og vil gjerne limite uploaden til 25 kBps..

det at DC++ bruker opp all UL og irc sends o.l går ned på 2 kB i sekundet har begynt å bli utrolig irriterendes :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, er enig med deg der, men veit ikkje om det finnest.

 

Ein annen ting eg etterlyser er muligheten til å automatisk stenge ein nedlasting dersom den er under ein bestemt verdi (5kB\s, 10kB\s). Er irriterande å ha ei fil på fleire GB til nedlasting i 10 timer og finne ut at det går i 2kB\s. :shrug:

Lenke til kommentar

Det hele er jo avhengig av HVOR mye man begrenser uploaden. Hvis man begrenser opploaden med et par kb vil man få maks ned lasting mens opploaden ikke blir SÅ begrenset.

Har du 512 linje burde du hvertfall sette opploaden til 60 kb, hvis du får "hele" opp linjen din da, uten at dette går ut over ned hastigheten din. :thumbs:

 

Netlimiter er ypperlig å bruke sammen med DC++, men det er noen hubber som sparker deg ut ved å bruke det. Men det er sjelden jeg har opplevd det. :p

Endret av krutselno
Lenke til kommentar
Det er jo helt feil å bruke netlimiter.

 

Enabler du "Send small send buffer" i DC++ hjelper det, for det er urettferdig at du skal få lov til å laste ned fort fra folk,men folk ikke skal kunne laste ned fort fra deg!

Mulig det er urettferdig at jeg laster ned raskere fra andre enn de fra meg, men jeg har virkelig ikke råd til en SDSL linje, har en 2048/128 linje, og hvis jeg ikke begrenser opploaden med et par kb så mister jeg langt over halvparten av ned linjen min, selv om jeg velger "send small send buffer".

 

Så da velger jeg å begrense opplinjen min, men bare med et par kb, det er nok for at jeg skal få maks ned ;)

Lenke til kommentar
Det er jo helt feil å bruke netlimiter.

 

Enabler du "Send small send buffer" i DC++ hjelper det, for det er urettferdig at du skal få lov til å laste ned fort fra folk,men folk ikke skal kunne laste ned fort fra deg!

 

sant, men med min ADSL har jeg ikke annet valg en å laste ned fortere en jeg laster opp, og jeg lar ikke de 25 KB'ene stå ubrukt.. de blir brukt til å sende ting til folk jeg kjenner, så sånn sett er ikke jeg en gnier som vil ha uploaden min for meg selv, jeg vil bare ha muligheten til å sende ting til folk, uten at DC++ kaprer all uploaden.

Lenke til kommentar

Er egentlig mot struping av upload, men kan forsvares hvis full upload struper downloaden.

rmDC++ lar deg regulere både upload og download. I tillegg har man muligheten for automatisk å avbryte downloader som holder under et bestemt antall kB/s over tid.

Klienten støtter i tillegg multisource download.

Endret av Herm
Lenke til kommentar

Netlimiter.com ;)

Jeg synes det er helt greit å begrense uploaden.

 

1. De stakkarene som sitter på ADSL, og lignende møkkateknologi, beholder max nedlastningsgrense, og ting lastes fortere ned. Ergo blir slot'ene fortere ledig for andre folk. :thumbup:

 

2. Jeg hater at folk ikke klarer å sende fortere enn 10 kB/s. Bortkastet spør du meg.

Så vær snill og ikke begrens mer enn 20% ;)

 

Norge! Vær så snill å subsidiere utbygging av ordentlig bredbånd for svarte!

 

Forresten... Andre klienter enn oDC eller DC++... Dårlig idé! :thumbdown:

Endret av maedox
Lenke til kommentar

At man i det hele tatt ikke kommer inn på enkelte hubber? At man kan bli bannet for bruk av slike klienter (særlig den andre leeche-klienten som nevnes)?

 

Husk at enkelte hubber også sparker/banner folk for bruk av programmer som NetLimiter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...