Gå til innhold

oppgradere eller ny pc?

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe en "delvis ny" pc eller om jeg skal oppgradere den gamle?

Jeg har et -- Epox EP-8KHA+ -- hovedkort med -- 512MB pc2100 -- ram og en -- AMD Athlon XP 1600+ (Palamino) -- cpu.

Jeg vurderer da om jeg skal kjøpe en cpu, 512MB ram og en harddisk (+ s-ata kontroller) eller følgende hvor jeg ikke kommer til å kjøpe mer ram... vil ikke bruke for mye penger...

Nytt hovedkort:

Jeg tenkte på -- Abit NF7-S v2.0 -- men det er vel kanskje litt utdatert? Hva med -- Abit AN7 -- er det bra? Det MÅ uansett ha integrert S-ATA kontroller. Vil ha muligheten til å overklokke. Prislappen må ligge rundt 1000. Noen forslag?

Ny prosessor: Vurderer -- AMD XP 2500+ (Barton) -- Jeg vil ikke bruke så mye penger på posessoren...

Ny harddisk: S-ATA... 160GB... lydløs...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NF7-S v2.0 er et knallkort til overklokking. Men ikke i samarbeid med PC2100 RAM. Derfor burde du absolutt kjøpe ny ram, helst 400MHz (PC3200). F.eks Corsair TwinX eller OCZ EL Platinium Edition. Angående hdd, kjøp en Samsung SpinPoint S-ATA. "Lydløs" og bra.

Edit: 2500+ funker knallbra :D

Endret av Purify
Lenke til kommentar
NF7-S v2.0 er et knallkort til overklokking. Men ikke i samarbeid med PC2100 RAM. Derfor burde du absolutt kjøpe ny ram, helst 400MHz (PC3200). F.eks Corsair TwinX eller OCZ EL Platinium Edition. Angående hdd, kjøp en Samsung SpinPoint S-ATA. "Lydløs" og bra.

Edit: 2500+ funker knallbra :D

der ligger problemet... jeg har forsåvidt pengene, men tenkte å ikke bruke så mye penger på oppgradering denne gang... harddisk og cpu skal jeg ha uansett, men må velge mellom ram og hovedkort... prøver å holde prisen nede i ca 2500kr...

jeg har egentlig ikke bruk for en god pc, den jeg har nå funker helt ok... vil bare ha et litt raskere system... derfor tenkte jeg å kjøpe ram og cpu istedet for cpu og hk... det er da litt vanskelig å tenke hvor det ligger mest ytelse i pengene... jeg må jo med det nye hk'et da bruke pc2100 ram, noe som er elendig...

altså.. nytt hk+cpu+hd med de gamle pc2100 ram brikkene

eller.. ny cpu+ram+hd på det gamle hk'et

jeg har en fing på det andre alternativet....

/hjelp

hovedkortet kjører på 266MHz bus... VIA KT266a chipset...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...