endre84 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe en "delvis ny" pc eller om jeg skal oppgradere den gamle? Jeg har et -- Epox EP-8KHA+ -- hovedkort med -- 512MB pc2100 -- ram og en -- AMD Athlon XP 1600+ (Palamino) -- cpu. Jeg vurderer da om jeg skal kjøpe en cpu, 512MB ram og en harddisk (+ s-ata kontroller) eller følgende hvor jeg ikke kommer til å kjøpe mer ram... vil ikke bruke for mye penger... Nytt hovedkort: Jeg tenkte på -- Abit NF7-S v2.0 -- men det er vel kanskje litt utdatert? Hva med -- Abit AN7 -- er det bra? Det MÅ uansett ha integrert S-ATA kontroller. Vil ha muligheten til å overklokke. Prislappen må ligge rundt 1000. Noen forslag? Ny prosessor: Vurderer -- AMD XP 2500+ (Barton) -- Jeg vil ikke bruke så mye penger på posessoren... Ny harddisk: S-ATA... 160GB... lydløs... Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) NF7-S v2.0 er et knallkort til overklokking. Men ikke i samarbeid med PC2100 RAM. Derfor burde du absolutt kjøpe ny ram, helst 400MHz (PC3200). F.eks Corsair TwinX eller OCZ EL Platinium Edition. Angående hdd, kjøp en Samsung SpinPoint S-ATA. "Lydløs" og bra. Edit: 2500+ funker knallbra Endret 8. mai 2004 av Purify Lenke til kommentar
Same- Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hvor høy fsb støtter hovedkortet ditt da. Det er ikke vits med nytt hovedkort hvis det du har støtter 166fsb, fordi det er det en xp2500+ kjører på. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hvor høy fsb støtter hovedkortet ditt da. Det er ikke vits med nytt hovedkort hvis det du har støtter 166fsb, fordi det er det en xp2500+ kjører på. Godt poeng! Lenke til kommentar
endre84 Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 NF7-S v2.0 er et knallkort til overklokking. Men ikke i samarbeid med PC2100 RAM. Derfor burde du absolutt kjøpe ny ram, helst 400MHz (PC3200). F.eks Corsair TwinX eller OCZ EL Platinium Edition. Angående hdd, kjøp en Samsung SpinPoint S-ATA. "Lydløs" og bra. Edit: 2500+ funker knallbra der ligger problemet... jeg har forsåvidt pengene, men tenkte å ikke bruke så mye penger på oppgradering denne gang... harddisk og cpu skal jeg ha uansett, men må velge mellom ram og hovedkort... prøver å holde prisen nede i ca 2500kr... jeg har egentlig ikke bruk for en god pc, den jeg har nå funker helt ok... vil bare ha et litt raskere system... derfor tenkte jeg å kjøpe ram og cpu istedet for cpu og hk... det er da litt vanskelig å tenke hvor det ligger mest ytelse i pengene... jeg må jo med det nye hk'et da bruke pc2100 ram, noe som er elendig... altså.. nytt hk+cpu+hd med de gamle pc2100 ram brikkene eller.. ny cpu+ram+hd på det gamle hk'et jeg har en fing på det andre alternativet.... /hjelp hovedkortet kjører på 266MHz bus... VIA KT266a chipset... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå