Gå til innhold

Ny PC til litt av hvert!

Anbefalte innlegg

Tror jeg skal ha Pentiumen, fordi den passer med hovedkortet jeg har valgt meg ut.

Så jeg tror jeg går for det jeg har valgt i min første post, bortsett fra kanskje andre høytalere.

Men er det noen som kan garantere meg at alle enhetene vil passe sammen og det hele vil fungere??

-Takk for hjelpen til alle-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er overbevist, får kjøpe AMD64. Men må finne et hovedkort som er bra og passer til den socketen. Vil helst finne et på komplett, siden jeg bestiller alt annet derifra og ikke må betale frakt/moms fra forskjellige bedrifter..

Lenke til kommentar

Bare for å være på den sikre siden; kan du garantere at dette sammen, og kommer til å funke når det blir satt ihop? (Trenger ikke tilbakemeldinger på at ditt og datt er bedre).

- Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz,SATA I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid 
- Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv Kabinett m/360W DX-01SL-D-U m/USB/FW
- PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail
- Altec Lansing Høyttaler 120 Desktop høyttaler - Sort 
- Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern
- Logitech OEM Classic Wheel Mouse PS/2 Bulk
- Logitech OEM Office Internet Keyboard (Norsk) Tastatur PS-2, Bulk
- Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache
- Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns (2 stk.)
- Hyundai 19" CRT V995 TCO99 Skjerm
- Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

Og på hovedkortet, er det det meste som trengst der av ting? Så jeg kan få koblet i det meste?:p

Endret av stianandre
Lenke til kommentar
Det passer  :thumbup:

:)

Har planer om å kjøpe i neste uke, men blir mer og mer usikker på om jeg skal kjøpe det som er valgt:/

For mange sier at TV-out på skjermkortet er elendig, og at det er dårlig kvalitet på kortet, og mange sier hovedkortet bråker, og at Intel P4 suger, og AMD kun funker til spilling osv. Så er meget usikker:S

Det jeg kommer til å drive mest med er jo å surfe på nett, se på film, høre på musikk, la den idle mens jeg laster ned ting, lage webside og grafikk, spille spill i begynnelsen og på lan (men jeg blir lei av det etterhvert).

Så er det et bra kjøp? På komplett er det jeg har valgt pluss Nec 2500a DVD brenner 14298,- (inkl. frakt++). Skal helst ikke være så mye dyrere enn det.

Og i tillegg må jeg vel ha noen vifter (+ kanskje noe annet stasj)? Noen som kan komme med noen som ikke er så dyre på komplett som kommer til å funke fett på denne pc'en om jeg velger den??

(Ble kanskje mye rot her men:P)

Endret av stianandre
Lenke til kommentar

Men er P4 dårlig i spilling?? Er det noe merkbar forskjell mellom AMD 64 og Intel P4 der? Evt. hvor mye.

Har jo planer om å kjøpe PC'en hos komplett, og de har ingen (som jeg ser) gode socket 754 hk'er..

Edit: Hvilken kontakt trenger jeg fra TVut til tv??

Endret av stianandre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...