Gå til innhold

120W er det nok?


Anbefalte innlegg

Har en pc med PSU på 120w. Jeg har 2 HDD, 1 CD-Rom og 1 diskett stasjon som blir drevet nå.. Jeg har kun 3 molex- + 1 diskett kontakt.

 

Det jeg ønsker er å drive en tredje HDD. Har lagd en splitter slik at jeg får flere kontakter...

 

Her er det som står i:

 

2 HDD --> identiske quantum fireball på 5,99GB 5400rpm

CD-rom

diskettstasjon

Micro ATX HK --> cpu 766 med kun kjøleribbe

92mm vifte på 5v

GF 4 MX 420 med vifte som bruker strøm fra molex kontakten

 

Vil gjerne sette i en tredje HDD, selv om den bare er på 3GB og 3200\5400rpm. Spørsmålet er om jeg tar knekken på PSU :shrug: , eller om den ikke klarer å holde spenningen oppe? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det kan bli litt lite.... :ermm:

Men sjekk denne. :yes:

Hmm, her er det nødt til å være en feil. jeg kom fram til 229w.. og PSU er på 120w. Sjekket den nå og den var på 125w ikke 120w!!!

 

Jeg har klokket den til 1150Ghz.. kjører bare 766 orginalt nå med bare kjøleribbe..

Hvorfor klarer den da og drive alt det der jeg har inne når den siden anbefaler minium 229w? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Datorn drar mest ström precis vid start, särskilt hårddiskar.

 

När jag satte in en extra hårddisk i min första dator orkade som regel inte PSU (~50W) dra igång båda diskarna samtidigt.

Min lösning var att slå på strömmen så att den ena hårddisken hann varva upp, därefter kort slå av och sedan på strömmen igen, så att den första hårddisken fortfarande snurrade när datorn aktiverades. Då orkade även den andra hårddisken igång.

 

En mer permanent lösning vore att ha en separat strömbrytare för 12V-linan till någon av de sekundära hårddiskarna och aktivera den när de andra diskarna börjat snurra.

 

/Olle

Lenke til kommentar

Det går så fint så! Sitter med en server som har en 110W psu, den klarer fint å starte å kjøre 4 stk hd'er, floppy, cd-rom, 600Mhz P3 (med vifte), skjermkort og 2 pci kort. Hehe, tipper din Psu også klarer det fint, men kommer ann på produsent og evnt. kvalitet da.

 

Cheers!

Lac.

Lenke til kommentar
Det går så fint så! Sitter med en server som har en 110W psu, den klarer fint å starte å kjøre 4 stk hd'er, floppy, cd-rom, 600Mhz P3 (med vifte), skjermkort og 2 pci kort. Hehe, tipper din Psu også klarer det fint, men kommer ann på produsent og evnt. kvalitet da.

 

Cheers!

Lac.

Ok. Det er ikke sikkeert at jeg setter inn enda en HD men lurer på å gjøre det. Jeg kan sjekke og si hvilken produsent jeg har. Regner med at det er ganske standard PSU jeg har.

Lenke til kommentar

de derre psu calculators greiene regner på basis av q-tek psuer. de er visstnok de eneste som aldri leverer det de lover. har du en q-tek, så skaff deg en som har minst så mye som den kalkisen sier. ellers kan du sikkert dele svaret i to.....

Endret av Kimius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...