Gå til innhold

Amd duron 800mhz?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at alle Duron 800MHz kjører på 1GHz. Problemet er at man ofte må øke spenningen (volten) til prosessoren for at den skal holde seg stabil når den overklokkes. Høyere spenning fører til høyere temperatur. Blir temp'en for høy vil prosessoren få et kortere liv... Hva som er kritisk temp for Duron vet jeg ikke, men det er det sikkert andre som gjør. Prøv evt google...

Du må bare prøve deg frem. Overklokk litt av gangen og sjekk stabiliteten med ett eller annet program som tyner CPU

Jeg hadde en gang en T-bird 700MHz. Den ville ikke kjøre stabilt høyere enn 840-850... Og den ble ustabil lenge før temperaturen ble for høy. God kjøling er viktig!

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

(Hm, svarte på den ene av dobbelpostene dine, men den ble stengt og flytta, svarer igjen her jeg.)

Folk på www.overclockers.com ser ut til å ha fått den opp i 1000 MHz og over det.

Og en prosessor som er overklokket , vil nok ikke leve like lenge som en uoverklokket CPU, p.g.a varmeutvikling , høyere kjernespenning etc.

Selv er en av maskinene mine en P3-700 som har tikket og gått på 933 MHz i 3 og halvt år, den lever i beste velgående enda.

Edit: Med denne kan du kanskje finne ut av effekten prosessoren utvikler: http://www.overclocking.dk/download.asp?mode=show&id=324

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...