olar0701 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Har noen minidiscer som jeg ønsker å overføre fra en stasjonær MD til pc. Bruker digital kabel (optisk ut fra MD til s/pdif-in). Hvordan skal jeg kunne spille in musikken på pc`en ? Har prøvd med Nero Sound trax og satt innstillingen til SPDIF, men når jeg trykker record bare fryser programmet. Har ikke dedikert lydkort, derimot realtek chipset hvor jeg under ac 97 audio configuration kan velge S/pdif in. Her står det status "unlock" og under sampling rate står det ingenting. Så det virker som det ikke mottas noen signaler fra MD`en. Vet ikke hva jeg gjør feil. Noen tips ?? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Prøv å bruke vanlig kabel. Har du ikke egen line out på MD en til dette kan du bare sette den inn der hodetelefonene settes inn. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Det går greitt når jeg bruker analoge kabler (line in på pc), men ikke optisk altså. Har prøvd alt mulig, men greier ikke å ta opp digitalt. Sikkert en bagatellmessig innstilling som er uteglemt.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Kan det være lyden på spdif inn i windows lydkontroll som står på demp eller er helt nede. Edit: Men uansett forklarer jo dette ikke hvorfor programmet fryser, kan være noe som er feil med det, kan være du finner oppdateringer som fikser det hos Nero. Endret 8. mai 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå