asad Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Jeg har laget en side meg frames, og merker at forsiden loader 5-8 sekunder, med ADSL. Dette er jo alt for lenge, og bidrar til at folk fort mister interessen. ( det og Innholdet ) Jeg har ikke SÅ mange bilder på siden, og jeg skjønner bare ikke hvorfor det loader så lenge. Kunne dere ha tipset meg om hva jeg kan gjøre for å fikse det? Takker til de som bidrar med gode tips! Edit: hehe. Glemte siden ChronicCrew.net Serveren er fra get-one. Get One Endret 8. mai 2004 av asad Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 På hvilken server ligger siden..? Det er litt vesentlig.. Og en URL. Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Det er vel for det første fordi du bruker frames. Og da må man laste mange filer. Bruker du image repeat, eller er bildene fullsize? Er bildene JPG eller GIF? Endret 8. mai 2004 av rogbiff Lenke til kommentar
asad Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Bildene er Jpeg. Hmm...så du tror det kan være på grunn av frames altså..? Vil det være en enkel sak å fjerne frames, med dreamweaver? Slik at jeg får en side uten frames. Endret 8. mai 2004 av asad Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Nei, siden blir nok ikke vesentlig tregere av frames. Her kommer jeg ikke inn på siden engang, tipper det er serveren den ligger på som har mye trafikk? Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 visst blir siden treger av frames. 1 side med alt innhold = 1 kall for innhold + kall for bilde 1 side med to frames = tre kall (et for frameset og ett for hver frame) + kall for hvert bilde Men det er ikke snakk om mange prosent, og i de færreste tilfeller sekunder Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Antall bilder, pluss komprimeringen på de har nok litt å si... Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 men om det er lang delay før noe innhold kommer opp så tyder det på treg linje/overbelastet server Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Fyren har jo ca. 10 framesets i hulter til bulter, og hvert frameset inneholder jo en frame hver, så det er nok alt for mange frames som har skylden... EDIT: <FRAMESET border=0 frameSpacing=0 frameBorder=NO cols=*,775,*><FRAME name=Left marginWidth=0 frameSpacing=0 marginHeight=0 src="Site Of The DEMON_files/left.htm" frameBorder=NO noResize scrolling=no><FRAMESET border=0 frameSpacing=0 rows=21,*,21 frameBorder=0><FRAME name=Bot marginWidth=0 frameSpacing=0 marginHeight=0 src="Site Of The DEMON_files/bot.htm" frameBorder=NO noResize scrolling=no><FRAMESET border=0 frameSpacing=0 frameBorder=NO cols=180,595><FRAMESET border=0 frameSpacing=0 rows=95,* frameBorder=0><FRAME name=Menu marginWidth=0 frameSpacing=0 marginHeight=0 src="Site Of The DEMON_files/menu_top.htm" frameBorder=NO noResize scrolling=no><FRAME id=Menu name=Menu marginWidth=0 frameSpacing=0 marginHeight=0 src="Site Of The DEMON_files/menu.htm" frameBorder=No noResize></FRAMESET><FRAMESET border=0 frameSpacing=0 rows=58,13,* frameBorder=0><FRAME name=Top marginWidth=0 frameSpacing=0 marginHeight=0 src="Site Of The DEMON_files/top.htm" frameBorder=NO noResize scrolling=no><FRAME name=main_top marginWidth=0 frameSpacing=0 marginHeight=0 src="Site Of The DEMON_files/main_top.htm" frameBorder=NO noResize scrolling=no><FRAME name=main marginWidth=0 frameSpacing=0 marginHeight=0 src="Site%20Of%20The%20DEMON_files/main.htm" frameBorder=NO noResize></FRAMESET></FRAMESET><FRAME name=Bot marginWidth=0 frameSpacing=0 marginHeight=0 src="Site Of The DEMON_files/bot.htm" frameBorder=NO noResize scrolling=no></FRAMESET><FRAME name=Right marginWidth=0 frameSpacing=0 marginHeight=0 src="Site Of The DEMON_files/right.htm" frameBorder=NO noResize scrolling=no></FRAMESET> Endret 8. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
asad Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 svarte...visste ikke at frames forsinket siden så mye. Aner ikke hvordan jeg skal fjerne de though... er det en enkel måte å gjøre det på, uten å måtte lage ny meny helt på nytt? Jeg kan jo ikke html. hehe. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Lær deg HTML og CSS.. Mye bedreå bygge opp siden med DIVs.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Er i tillegg mye lettere å vedlikeholde, noe den siden du har ikke er. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Bruk dreamweaver, lag en side oppbygd med tabeller. Det er så enkelt så. Det blir ihvertfall bedre enn tonnevis av frames... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Bruk dreamweaver, lag en side oppbygd med tabeller. Det er så enkelt så.Det blir ihvertfall bedre enn tonnevis av frames... Men ennå bedre med css/divs.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Lag en side oppbygd med tabeller. Man anbefaler ikke slikt Tabeller skal ikke brukse til layout, - og nei jeg liker ikke å mase om det, men her så jeg nødvendigheten. lær deg om <div>'s og litt basic CSS... Førstenevnte tar en time (hvis du er treg), og å komme godt i gang med CSS tar vel et par dager, så lærer du etter hvert... Da skjøøner du hvertfall syntakse og kan litt basic stuff... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå