TeSp Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) For en stund siden kjøpte jeg meg en 200 gb, satt den i og den fungerte utmerket. Hvis ikke jegtenker på at den virker treg. Tok ide stikket fra CD-Rom kabelen og plugget den i HDen. Formaterte den med PM 8 og alt fungerte, men når jeg skal ta og overføre filer mellom HD1 som er en WD 120 8MB GB som er primery til HD 2 secondary som er Sea200GB 8MB så tar det liksom 17-18 minutter fir å overføre et par GB. Jeg vet ikke om det er slik det skal være men jeg syntes det er tregt.. Men jeg har hele tiden trodd at det var varmen som var problemet, så i går kjøpte jeg 1 80mm vifte og en 60 mm vifte som jeg plaserte i to utkuttet hull på sidene av shuttelen. 80MM viften blåser ut, mens 60mm blåser inn. Varmen ble mye mindre, når jeg da tar på den stål greia som HDene er skrudd fast til. Nå er den iskald mens før var den glovarm. Men samma greiene skjer, tar laang tid bare å overføre noen få GB med stuff fra Prim til second HD. I går opplevet jeg også at hvis man spolte i en film som var på hd2 så hakket den på starten. Er HDen defekt eller, er det vanlig at det skal være slik? specs: Shuttle Sn45 1024MB ddr 3200 Xp 3000+ 1x WD 120 GB 8MB 1x Sea 200 GB 8MB r9700pro plextor 52x brenner Endret 8. mai 2004 av TeSp Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Kan være at jumperen til hd er feil innstilt, ta og se om den står på cable select, det er vist det den bør stå på som, eller secondary slave mener jeg. Også kan det være kjekt om operativsystemet ditt gjenkjenner den som ultra dma, da det er dette som gir den beste overføringshastigheten. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Varmen vil vel ikka ha noe å si på overføringshastigheten. Sjekk om disken bruker dma. Du kan også prøve å flytte disken til den andre ata kontrolleren, slik at diskene ikke står på samme kabel. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Kan være at jumperen til hd er feil innstilt, ta og se om den står på cable select, det er vist det den bør stå på som, eller secondary slave mener jeg. Også kan det være kjekt om operativsystemet ditt gjenkjenner den som ultra dma, da det er dette som gir den beste overføringshastigheten. cabel select? Er den ikke bare på primary og sekundary???? Må jeg ta og skru opp alt igjen... Geez! Orjan diskene står ikke på samme kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå