PC^2020 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Hei, jeg tenkte jeg skulle sette opp en web/ftp og irc bot -maskin på skolen. Pcen skal hovedsaklig drive med IRC (bot/logger). Så det jeg lurte på var hva slags hardware en slik maskin trenger? (Kommer nok ikke til å bli brukt aktivt med ftp og web heletia. Maskin skal skrive logger fra en haug av IRC kanaler. (var ikke helt sikker på om jeg skulle stille dette i programvare seksjonen eller her..) EDIT: Foreløpig så har jeg en P1 233 mhz maskin med 192 MB ram, win2k, et par eldgamle disker, som jeg bør bytte.. Endret 8. mai 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Alt fra en P2 / P3 450Mhz burde holde i massevis. Bare gi stakkarn litt ram, så klager den ikke. Min gode gamle P3-450 (512MB) var DHCP, Gateway, nettradio-server og leechebox under et litt større lan en gang. Gikk helt greit det. Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg mistenker at selv en 386 burde klare å gi nok respons til å gjøre jobben. Så hvilken som helst utrangert maskin burde kunne brukes. Bare sørg for å dytte inn litt ekstra RAM. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 jepp, men diskene bør vel være litt raske? Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 jepp, men diskene bør vel være litt raske? En slik gammel pc, har mest sannsynlig ikke støtte for så veldig raske harddisker. Men litt hastighet hadde ikke skadet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå