knut-eirik Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Hei. Har netopp kjøpt følgende på netshop. Asus K8V SE DELUXE pris 1095,- OCZ 1024MB EL Dual Channel 2295,- AMD Athlon 64 3000+ Tray pris 1705,- Og det jeg lurer på er om dette er helt greit utstyr? og vil det fingere glatt sammen? (skal ikke klokke... mye ) Prisen var ikke avskrekkende heller. PS. Netshop har et såkalt lørdags stunt i dag og har rabater på store deler av deres varebeholdning, det er verdt å sjekke ut det Endret 8. mai 2004 av knutern_ Lenke til kommentar
fIxx3r Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Det ser veldig greit ut det der Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Det er flott, men har du kjøler til CPU'en fra før siden du har valgt Tray-versjonen? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Det er flott, men har du kjøler til CPU'en fra før siden du har valgt Tray-versjonen? Hmm ingen kjøler nei, håper min waterchill blokk kan brukes, hvis ikke så blir det en liten bestilling hos microplex.no -> mist psu, lian li kabinett og evt A64 kjøler! Noen gode forslag til kjøler for ovennevnte cpu? (stille kjøler ja) Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Noen gode forslag til kjøler for ovennevnte cpu? (stille kjøler ja) Denne kjøleren er absolutt å anbefale til socket 754. Tror nok de har den hos Microplex også Er du forresten sikker på at RAM-brikkene du har bestilt passer sammen med VIA-brikkesettet? Min februar måned ble "ødelagt" av A64 og RAM-inkompabilitet; det kostet både masse tid og penger før alt var stabilt oppe og kjørte. Må dog legges til at maskinen min i dag fungerer som en drøm; 100% stabil og tilfredsstillende rask. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Noen gode forslag til kjøler for ovennevnte cpu? (stille kjøler ja) Denne kjøleren er absolutt å anbefale til socket 754. Tror nok de har den hos Microplex også Er du forresten sikker på at RAM-brikkene du har bestilt passer sammen med VIA-brikkesettet? Min februar måned ble "ødelagt" av A64 og RAM-inkompabilitet; det kostet både masse tid og penger før alt var stabilt oppe og kjørte. Må dog legges til at maskinen min i dag fungerer som en drøm; 100% stabil og tilfredsstillende rask. Meget bra forslag av kjøler der ja. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Noen gode forslag til kjøler for ovennevnte cpu? (stille kjøler ja) Denne kjøleren er absolutt å anbefale til socket 754. Tror nok de har den hos Microplex også Er du forresten sikker på at RAM-brikkene du har bestilt passer sammen med VIA-brikkesettet? Min februar måned ble "ødelagt" av A64 og RAM-inkompabilitet; det kostet både masse tid og penger før alt var stabilt oppe og kjørte. Må dog legges til at maskinen min i dag fungerer som en drøm; 100% stabil og tilfredsstillende rask. hmmm, problemer med ram og via chipset?, får vel sende inn hk igjenn da hvis det ikke fungerer. Har jo en pc som er grei nok nå, så jeg kan vente en liten uke eller to på rett hk/ram. Jeg kjøpte pga god priser. Off topic: når får man en ordre bekreftelse fra netshop? har ikke fått min enda Angående kjøleren: Den var stor og tung over en halv kg.... Endret 8. mai 2004 av knutern_ Lenke til kommentar
lperik Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Den zalman kjøleren er amazing! har den selv på en p4 [email protected] og ved max load holder den 52C ved laveste hastighet på vifta! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Bare for å ha nevnt det så hadde jeg et Asus K8V kort og det startet ikke med ozc brikker, det var i det heletatt veldig vrient med hennsyn til ram . Får håpe du er heldigere. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Zalman kjøleren virker lovende den, men har jo so sagt et waterchill sett liggende og tenkte å bruke detta da jeg fan ut at jeg kunne bruke dette. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Bare for å ha nevnt det så hadde jeg et Asus K8V kort og det startet ikke med ozc brikker, det var i det heletatt veldig vrient med hennsyn til ram .Får håpe du er heldigere. hmmm Noe hk fra netshop du vill anbefale snekker`n? Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Bare for å ha nevnt det så hadde jeg et Asus K8V kort og det startet ikke med ozc brikker, det var i det heletatt veldig vrient med hennsyn til ram .Får håpe du er heldigere. hmmm Noe hk fra netshop du vill anbefale snekker`n? Viktig å huske på at hovedkortet du har bestilt er SE = second edition (antar jeg) av ASUS K8V Deluxe. Forhåpentligvis er dette mindre kresent på RAM. Jeg har selv dette kortet (men ikke SE, da jeg kjøpte det i februar), og mitt fungerte faktisk med OCZ-brikker. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Lurer på å bestille et Abit KV8-MAX3 isteden for. Men når jeg logger meg inn på netshop så finner jeg ordren min som åpen, men jeg kan ikke gjøre noe med den, tenkte å slette asus kortet og bestille abit hk på samme bestilling. Jau kortet er SE. Hvilke OCZ brikker har du puretamil? Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Jeg registrerer at du kjøper først, og spør etterpå... en kommersiell varant av et gammelt cowboy-tema... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Jeg registrerer at du kjøper først, og spør etterpå... en kommersiell varant av et gammelt cowboy-tema... ? hva mener du?, skjønte det bare ikke Var litt i shoppe humør i morgest . Fikk mine tvil da puretamil og snekker`n hadde invendinger og tips om at det hk`et ikke var spess glad i OCZ ram. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Jeg registrerer at du kjøper først, og spør etterpå... en kommersiell varant av et gammelt cowboy-tema... ? hva mener du?, skjønte det bare ikke Var litt i shoppe humør i morgest . Fikk mine tvil da puretamil og snekker`n hadde invendinger og tips om at det hk`et ikke var spess glad i OCZ ram. Shoot first, ask later(second) Selge skinnet før bjørnen er skutt er og eit passande ordtak. Endret 8. mai 2004 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Tja hadde vel ventet litt til og kjøpt gigabyte sitt nForce 3 250 ,det tar det meste, selv har jeg 150 utgaven av det. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Hva med Abit KV8-MAX3? Kan jo vente men ikke flere uker... er så utålmodig skjønner du. He he, så nå at det er kommet. litt stiv pris men men. -> her <- Endret 8. mai 2004 av knutern_ Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Kan absolutt ikke anbefale deg Abit KV8-MAX3. Makan til beta-hovedkort har jeg ikke vært borti på lenge; - bakplaten til prosessoren har en lei tendens til å kortlutte hovedkortet... - det er ikke mindre kresent på RAM enn andre VIA-baserte hovedkort - OTES-viften og viften på nordsiden skaper masse unødvendig støy - det koster mer Av RAM hadde jeg to slike. Nå har jeg dog denne. Om du vil endre en ordre hos Netshop sender du de enkelt og greit en e-post. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Takker for alle innspill og all hjelp jeg har fåt i forbindelse med min spørsmål. Jeg satser på å få kortet og ram`n til å sammarbeide, hvis ikke blir det at jeg følger Snekkern`s anbefaling! Huff det tordner her i sør tr Takk for hjelpen gutter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå