oblivian Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Heisann, Kjøpte meg SE T630 igår å tenkte jeg skulle sette opp e-post osv. Problemet er at det virker som om telefonen ikke støtter tegnet @ i postkassenavn. altså: Postkasse: [email protected] (Må ikke misforståes med e-post adresse). Stemmer det, eller er det noe jeg har missa? PS. Det er ganske vanlig at man må sette opp [email protected] hvis ISP/hosten har flere virtuelle domener på en IP adresse. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Ikke meningen å bumpe, men er det virkelig ingen som kan hjelpe meg med dette? Hjelp! EDIT: Eventuelt en firmware oppdatering...? Endret 10. mai 2004 av oblivian Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 OK, fant ut hvordan jeg fikk @. Akkurat på "postkasse navn" så lå ikke @ symbolet på 1 tasten, men på 0. Vel vel, funker ikke likevel. Har prøvd flere mail adresser/servere, men det oppnåes ikke kontakt med noen av dem. Noe som har ide om hva jeg gjør galt? Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Det enkleste man må gjøre for å sette opp email på mobiltelefonen er å gå til: www.netcom.no og deretter opprette en mailkonto der. Videresend all email fra din nåværende mailadresse til [email protected]. Send innstillingene fra www.netcom.no til mobilen din. Og vips får du mail inn på mobilen. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Hmm, jeg trodde at når det var e-post støtte på mobilen at den fungerte som en uavhengig e-post klient, uansett hvor man har e-posten sin, så lenge det er pop3 eller Imap. Jeg får bare beskjed om at mobilen ikke finner serveren. Er det noe DNS greier jeg må sette opp i tillegg? Går greit å komme seg på nettet ellers... (GPRS). Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hmm, jeg trodde at når det var e-post støtte på mobilen at den fungerte som en uavhengig e-post klient, uansett hvor man har e-posten sin, så lenge det er pop3 eller Imap. Jeg får bare beskjed om at mobilen ikke finner serveren. Er det noe DNS greier jeg må sette opp i tillegg? Går greit å komme seg på nettet ellers... (GPRS). For å bruke mail via telefonen må ein del instillinger vere rette. viss du stikk innom på dintelefon.net og mail oppsett der, så kan du inntillingane til forskjellige mailkontoer og forkjellige operatører. Det at den ikkje finn serveren tyder på ein oppkoblingsfeil. Liten bruksanvising Viss du laster inn nytt oppsett frå netcom så sett inn brukernavn, passord og epost adresse. velg netcom gprs sim innstilling og send innstilligane. Viss du ikkje har netcom som leverandør av epost må ein endre litt. 1) Gå inn på epost på telefonen, velg "Valg" -> endre konto-> Netcom Webmail. 2) Inne på denne menyen har ein ei rekkje valg. 3) Sjekk at koble til med er Netcom Gprs wap eller gprs internett (skal vere det same) 4) Inngående server -> skift over til sin servers navn (pop.etteller.annet) då skal epost kontoen vere satt rett opp. mvh JanEirik Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Takk for hjelp, men jeg er desverre like støkk... Skjønner ikke hva som er galt. Jeg har en T630 og Telenor/Djuice GPRS. Alt av wap ting fungerer utmerket, det er kun e-post som ikke funker. Mobilen står bare å spinner i et minutt, så skjer det ikke noe mer. Er det noen med T630 og Telenor dekning som kan bekrefte at det funker å sette opp vanlig e-post på mobilen mot en vanlig pop3/imap e-post server? Man skulle tro det kun var å sette opp server adresse, brukernavn/passord og protokoll(?) EDIT: Må det være noe wap støtte e.l. på e-post serveren? Endret 10. mai 2004 av oblivian Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Takk for link til www.dintelefon.no. Brukte T610 oppsettet. Det var DNS som manglet. Oppsettet der inneholdt wap/data oppsett med DNS. Takk for hjelp! http://dintelefon.net/modules.php?name=telefoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå