darman Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Bare lurte litt på om det går an å bytte komponenter uten å re-instalere...Eller er dette et "Must".. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Det vil kanskje gå ja, men en reinstallasjon av operativsystem er nok absolutt en ting du burde gjøre ja, med tanke på alle de chipsettene som neppe er det samme som på ditt forrige mobo, hvis det da ikke er identisk Ta en reinstallasjon du, og en formatering av OperativSystem partitionen din også. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Med mindre du ikke har xp så må du nok formatere siden windows xp er såpass sensitivt til bytte av HK, tro meg... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Man kan bruke sysprep for å få maskinen til å kjøre på forskjellige hardware plattformer, men det viser seg at xp er litt vel kresen kontra windows 2000. Hvis dette virket intressant kan du lese mer her : link Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Med mindre du ikke har xp så må du nok formatere siden windows xp er såpass sensitivt til bytte av HK, tro meg... Ville nok ikke anbefale å ikke formater/reinstallere operativsystem uansett hvilket OS du kjører. Lager tull med drivere og viktige enheter som man burde ha på plass for å ha ha et stabilt system. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Ville nok ikke anbefale å ikke formater/reinstallere operativsystem uansett hvilket OS du kjører. Lager tull med drivere og viktige enheter som man burde ha på plass for å ha ha et stabilt system. På en it skole med forskjellig hardware på de forskjellige klasserommene er man nødt til å gjøre det slik, spesielt om det er en kombinasjon av amd / intelmaskiner. Maskinene blir riktignok litt treigere, men det er ingen problemer med drivere eller andre ting som du nevner. Eks : Nvidia driverne starter ikke opp dersom det er ati kort i den maskinen du sitter på (ihvertfall i windows 2000) Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Det vil lønnse seg ja!! jeg har et abit ic7-g som ikke vil "virke" før jeg får skaffet meg windows cd'en (xp) Det vil da løse det meste av problemer Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hvis man har samme chipset på det nye HK så går det greit, ellers kan man slette alle drivere først og kjøre reparasjonsintallering etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå