frakk2000 Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Har forresten en Powercolor 9800 pro durende i maskinen også, lurer på om den kan også være en synder. Ser de selger Powercolor Heatpipe på komplett, er denne dugandes, om jeg ikke skal klokke kortet masse uansett? Kjøp en vga silencer. Få's på microplex....Den er lydløs... Kjøpte en Zalman heatsink fra microplex + vifte, får håpe den duger >_< Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Den duger så det holder Har den, og med viften på 5 volt er den lydløs og 9600XT-kortet mitt tåler litt overklokking! Lenke til kommentar
NuB Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg har selv et Powercolor 9800 pro. Den vifta kan overdøve en gravemaskin, utrolig plagsom. Tenkte selv å kjøpe Zalman heatsink med tilhørende vifte, er dette den beste løsningen? Hørte noe om at VGA silencer-tingen ikke kjøler godt nok når man ikke setter vifte på fullt. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg har selv et Powercolor 9800 pro. Den vifta kan overdøve en gravemaskin, utrolig plagsom. Tenkte selv å kjøpe Zalman heatsink med tilhørende vifte, er dette den beste løsningen? Hørte noe om at VGA silencer-tingen ikke kjøler godt nok når man ikke setter vifte på fullt. Hvis dere syntes at 9800 vifta bråker, så skulle dere hørt maskinen min. Her kan du ikke høre skjermkort vifta engang (mumle noe om å kjøpe seg nytt kabinett + vannkjøling) Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Fant ut at det litt meningsløst å sammenlikne grafene mellom maskiner; nivået på mic-in avgjør alt for hvor stort utslag de forskjellige frekvensene gir på grafen. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Fikk pakke fra Komplett og Microplex idag. Åj det hjalp godt! AMD 64 2Ghz - Powercolor ATI Radeon 9800pro med Zalman heatsink og vifte - 400W NorthQ PSU - ABIT KV9-MAX3 Før: Nå er jeg nesten nede på nivået med maskinen til kompisen min. Tror jeg trenger en stillere cpu vifte Har Thermaltake Silent Boost, noen gode forslag? Endret 14. mai 2004 av frakk2000 Lenke til kommentar
yamano Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Vell jeg også har et lite støy problem på denne maskinen min, så har dere noen forslag ? Har standar cheftec kabinett, Og en eller annen vifte jeg ikke husker navnet på Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Bytt strømforskyning. Min Cheiftec bråkte noe vilt. Dessuten klarte den ikke å levere nok +12v heller (Husk at hvis du skal måle lydnivå, bør du bruke samme mikrofon og teste med andre maskiner, siden mikrofonen tar opp et annet lydbilde enn min. (mest sannsynlig). ) Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Ny måling etter at jeg har byttet ut følgende: - Bytta chipsetkjøleren med en Zalman chipsetkjøler. - Bytta vifta på min TT Silent Boost med en Papst 19dB vifte - Fjernet OTES vifte og "kjøleplast" - Satt en Thermaltake Silent Viking 80x80 vifte på 9v i kabinettet - Byttet org strømforskyning (cheiftec), med 400w NorthQ Silent Hvis dere sammenlikner med målingene jeg gjorde med orginale vifter så er forskjellen ganske stor. Mest utslag ga fjerning av OTES vifta. Tempen på hovedkortet har gått opp litt, mens tempen på CPU har gått ned. Anbefaler alle å støydempe så mye som mulig, lite lyd = herlig ;D Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 HDDer bråker jo litt! De som bråker minst er vel Samsung sine disker... Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 hehe, jepp, har to stk Lurer på om jeg skal henge de opp i strikk. Kan jo fortsatt høre en del støy, men jeg jobber jo med en "lydløs" pc ekstra til f.eks å ha på om natta. Det skal bli digg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå