frakk2000 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Heisann, har sjekket litt med et lydprogram jeg fant og en røten mikrofon, vet ikke om dette gir noe bra bildet på situasjonen.. Uansett, så har det seg slik at den bråker en del, tror støyen kommer fra strømforskyningen. (fra ei Cheiftec kasse), men er litt usikker, er det nå jeg bør vurdere vannkjøling? Og finnes det noen greie alternative strømforskyninger? Har forresten en Thermaltake Silent Venus på Amd 64'bitsen også. Har også et Abit KV8-MAX3 hovedkort, men jeg har fått skrudd ned viftene en del der. Trenger noen tips til støydemping. (Strømforskyning? Pris og webshop?) Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Det ypperligste hadde vært en MIST strømforsyning.. De er litt dyre da.. 700, men er absolutt verd pengene. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Lurte på å kjøpe en slik, har ikke sett noen tester (Fant en her da: Overclocking.dk) av den, er den grei? (Skal bestille noe annet fra Komplett uansett, så jeg kan smekke to ting i samme slengen.) NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA Etter litt vurdering ser den veldig grei ut (Mangler av og på knapp bak, men jeg bruker aldri den, kan alltids nappe ut strømkabelen om det kniper). Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Har forresten en Powercolor 9800 pro durende i maskinen også, lurer på om den kan også være en synder. Ser de selger Powercolor Heatpipe på komplett, er denne dugandes, om jeg ikke skal klokke kortet masse uansett? Lenke til kommentar
torgros Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Lurte på å kjøpe en slik, har ikke sett noen tester (Fant en her da: Overclocking.dk) av den, er den grei? (Skal bestille noe annet fra Komplett uansett, så jeg kan smekke to ting i samme slengen.)NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA Etter litt vurdering ser den veldig grei ut (Mangler av og på knapp bak, men jeg bruker aldri den, kan alltids nappe ut strømkabelen om det kniper). Denne strømforsyningen skal visstnok undervolte litt.. Ikke så bra Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 I denne testen leverte denne gode spenninger som holdt seg innenfor atx-standarden! Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Som jeg forstod leverte den greie målinger, er sikkert uansett bedre enn min Cheiftec psu. Som nå leverer den 11.88v på +12v. Jeg har 2 cd-rom'er (en brenner og en dvd spiller) og 2 vanlige ata133 disker og en s-ata disk. Pluss et 9800 pro kort og Athlon 64 bits cpu. Tror jeg trenger noe med litt mer futt i. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Fikk sjekket støyen sammenliknet med en annen maskin (Februar pakka på komplett.no) Her er grafen fra den maskinen: Og igjen min: Begge er tatt med Realtime Sound Analyzer og en crappy microfon. Forskjellen er ganske stor ja Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Stilig med målinger. Hvor hadde du mikrofonen når du målte? *Prøve selv* Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Holdt den vedsiden av noen åpninger i kassa (et luftehull over CPU'en). Var liknende luftehull på sia av den andre maskinen jeg målte også, men lydbildet endret seg veldig lite fra om jeg hadde mikrofonen på den andre siden av rommet. Så bare å holde mikken generelt i samme rom gir en grei måling. Microfonen var av type svanehals sak som fulgte med en maskin for 5 år siden, har splitta den opp for å bare ha selve microfonhodet (så jeg kan måle nærme ting ) Funker helt greit. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Mikrofon plassert ved hode Mikrofon plassert ved harddiskene forran på et chieftechkabinett (med døra åpen) Målt med den kjipeste mikronen man får tak i, hehe... fulgte med et tv-kort (som for øvrig ikke funka) jeg kjøpte for 2-3 år siden. Morsomt program... tror jeg må investere i en litt bedre mikrofon. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Hehe, ser du også har et litt støyende lydbilde >_< hehe, jeg skal prøve å komme meg ned på nivå med maskinen til kompisen min, det hadde vært digg. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Jeg synes ikke maskina mi støyer så mye egentlig, er rimelig fornøyd... Skulle gjerne ha flytta ut IBM-disken, men det ligger oppstartssektor og slikt på den. Ellers merket jeg meg at vaskemaskina ligger å durer på 90hz. Jeg tror den toppen rundt 190hz er motoren i harddisken. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Hmm, tror muligens jeg burde ha invistert i en litt bedre mic for å få bedre målinger hehe Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hmm, tror muligens jeg burde ha invistert i en litt bedre mic for å få bedre målinger hehe Tror du heler bør invistere i lyd demping/stiller HW Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Hehe, ja, jeg bestillte ny PSU idag, og en Zalman heatsink med vifte til skjermkortet, håper det hjelper en del Pluss jeg bestillte en ny 160gb disk til å erstatte en av de gamle diskene mine. Endret 8. mai 2004 av frakk2000 Lenke til kommentar
cowai Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Lurte på å kjøpe en slik, har ikke sett noen tester (Fant en her da: Overclocking.dk) av den, er den grei? (Skal bestille noe annet fra Komplett uansett, så jeg kan smekke to ting i samme slengen.)NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA Etter litt vurdering ser den veldig grei ut (Mangler av og på knapp bak, men jeg bruker aldri den, kan alltids nappe ut strømkabelen om det kniper). Det bildet er feil. Den har "av og på" knapp.... Jeg har den strømforsyningen og den er helt super!! Billig er den også! Lenke til kommentar
cowai Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Lurte på å kjøpe en slik, har ikke sett noen tester (Fant en her da: Overclocking.dk) av den, er den grei? (Skal bestille noe annet fra Komplett uansett, så jeg kan smekke to ting i samme slengen.)NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA Etter litt vurdering ser den veldig grei ut (Mangler av og på knapp bak, men jeg bruker aldri den, kan alltids nappe ut strømkabelen om det kniper). Denne strømforsyningen skal visstnok undervolte litt.. Ikke så bra Har ikke hendt meg.. Lenke til kommentar
cowai Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Har forresten en Powercolor 9800 pro durende i maskinen også, lurer på om den kan også være en synder. Ser de selger Powercolor Heatpipe på komplett, er denne dugandes, om jeg ikke skal klokke kortet masse uansett? Kjøp en vga silencer. Få's på microplex....Den er lydløs... Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Lurte på å kjøpe en slik, har ikke sett noen tester (Fant en her da: Overclocking.dk) av den, er den grei? (Skal bestille noe annet fra Komplett uansett, så jeg kan smekke to ting i samme slengen.)NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA Etter litt vurdering ser den veldig grei ut (Mangler av og på knapp bak, men jeg bruker aldri den, kan alltids nappe ut strømkabelen om det kniper). Det bildet er feil. Den har "av og på" knapp.... Jeg har den strømforsyningen og den er helt super!! Billig er den også! Åjåj, det blir jo bare bedre og bedre Har uansett bestillt en nå, slengte med en MX510 logitech mus, da får vi se om det blir litt stillere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå