pax1 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Trenger litt hjelp her. Har D-Link DL-624 trådløs ruter og D-Link DWL-G520 PCI-kort. Forbindelsen fungerer greit, men det er et problem, og jeg har lokalisert det til når den trådløse forbindelsen er "enabled". Hvert annet minutt eller så "fryser" systemet for et lite sekund, mp3-avspilling, mus-bevegelse, programmer, spill etc.. absolutt alt. Når dette skjer viser performance meter viser en CPU-spike (se bilde). Dette skjer som nevnt bare når den trådløse forbindelsen er "enabled". Hvis jeg bare kjører med nettverkskabel skjer det ikke, men hvis jeg har begge nettverksforbindelsene oppe, eller bare den trådløse skjer dette altså jevnlig. Og det er jo ganske irriterende. Denne PC'en står ganske langt unna ruteren, og har jevnt over lav signalstyrke over den trådløse forbindelsen, noe som leder meg til å tro at det kanskje har noe med det å gjøre, da jeg har brukt min bærbare mot den samme ruteren med god signalstyrke uten at dette problemet har oppstått. Skal teste om det har noe med signalstyrken å gjøre i det hele tatt, selvfølgelig, men er det noen som har vært borti dette problemet? Kanskje det er et hardware problem i stedet? Alle tips tas imot med takk. Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Regner med at du har en generellt over middels pc og ikke noe win95 486dx som sliter... ;P (når jeg ser du skriver signalstyrke lav har du hvertfall xp) men uansett... jeg hadde samme problem etter jeg la inn nye drivere fra dlink webben.. ser ut til at de legger seg litt oppå hverandre.. fjernet begge og la inn de nye så har jeg ikke merket noe... Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Regner med at du har en generellt over middels pc og ikke noe win95 486dx som sliter... ;P (når jeg ser du skriver signalstyrke lav har du hvertfall xp) men uansett... jeg hadde samme problem etter jeg la inn nye drivere fra dlink webben.. ser ut til at de legger seg litt oppå hverandre.. fjernet begge og la inn de nye så har jeg ikke merket noe... Tror PC'en skulle være grei nok.. P4 2.53GHz, 1GB RAM, Windows XP SP1..... og som sagt.. denne oppførselen er uavhengig av last på maskinen generelt. Skal teste litt ut med driverne, takk for det tipset. Har ennå ikke rukket å flytte ruteren nærme PC'en for å sjekke den teorien... Hvilken revisjon av G520-kortet har du? Flere tips? Endret 8. mai 2004 av pax1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå