dj_j0tul Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hei En kolega av meg på jobben, har planer om å kjøpe seg en bærbar pc til sommeren. Maksprisen er 10 000 kroner (pluss eventuelt litt frakt da.) Han skal bruke den til LITT spilling (maks 1 time i uka eller noe), se DVD-filmer, Brenne Cd'er (Gjerne DvD'er), og lære seg litt om generell skrivebehandling. Støy er ikke et veldi stort problem, men ikke for mye. Skal kunne se film med den uten at det ødelegger filmen. Han har aldri hatt en ny pc siden 386'en og windows 3.11 kom, og skal lære seg "spansk" ved et språkurs på data'n feks. Trådløst Nettverk er ikke å forakte om det kan komme med under 10 lapper, men ser litt håpløst ut. Maskinen MÅ ha diskettstasjon. Maskinen skal ikke kjøpes før feriepengene har kommet. Har lett veldi mye nå, og har kommmet opp med noen maskiner som er intressange. Koplett.no : - Siemens Amilo K7600 8995,- - HP Compaq Nx 9010 10597,- (Går nok ned i pris til sommeren) PsData.no : - Acer Aspire 1355 LC 9994,- - Acer Aspire 1355 XC 8674,- Noen som har kommentarer eller tips, tar jeg gjerne imot de! På forhånd takk Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Ikke velg den hp'n fra komplett. Det er fordi celeronprosessoren er ikke verdt prisen. En XP-M er MYR bedre. Her har du et annet godt alternativ. Pentium M prosessor som har god ytelse (pga den store cachen), kjører på lav frekvens som fører til lavere strømforbruk og mindre varme = mindre støy. Trådløst nett + et godt grafikkort. Ellers så har du også denne. Men hvis han gidder å spytte i en tusing mer så får han dobbelt så mye ram, større harddisk og dvd-brenner blant annet, med denne. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Men hvis han gidder å spytte i en tusing mer så får han dobbelt så mye ram, større harddisk og dvd-brenner blant annet, med denne. Det ville jeg gjort, den vil du få mere glede av garantert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå