Gå til innhold

Fra Australia: nytt Cascade-design ++

Anbefalte innlegg

Ja, vannhastigheten blir mye høyere, grunnet langt færre dyser. Dette er kanskje også nødvendig for at kjølinga skal fungere tilfredsstillende..

Med en plan, tynn bunn kommer farene med bøying av metallet, ja, så avstivninger er kanskje nødvendige..

Sitter og følger med på både overclockers.com.au- og procooling-forumene, og det virker som Cathar endelig har bestemt seg for å produsere disse nye blokkene i litt større skala, så om et par måneder+ tenker jeg vi får svaret her! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Demogorgon, freser du vannblokker med en dremel?? Trodde ikke det var mulig engang, jeg.. Hva bruker du som "holder" til blokka som du kan justere helt nøyaktig da?

nope, jeg freser med en diger fresemaskin de har på mekken, men den er ikke ømfintelig nok, så den river av alle riller og pinner i blokkene mine. jeg fikk til n som var tålelig bra, men der var pinnene 3mm brede, og det er alt for mye. tempen var grei da riktignok, men jeg vil ha større varmeflate like over coren, så derfor må ejg ha pinner med bredde på ca 1-2mm, og da må jeg ha større kontroll over utstyret jeg freser med, og ta ting helt me knusende ro.

derfor hadde dremel med en liten fres på 1-2mm eller en dimant belagt ting vært perfekt hadde det bare funnes.. (vet den diamant greia funker, men den ble slitt ut etter en renne.. skal ha ca15 renner så det blir litt vel strevsomt..)

Lenke til kommentar
nope, jeg freser med en diger fresemaskin de har på mekken, men den er ikke ømfintelig nok, så den river av alle riller og pinner i blokkene mine. jeg fikk til n som var tålelig bra, men der var pinnene 3mm brede, og det er alt for mye. tempen var grei da riktignok, men jeg vil ha større varmeflate like over coren, så derfor må ejg ha pinner med bredde på ca 1-2mm, og da må jeg ha større kontroll over utstyret jeg freser med, og ta ting helt me knusende ro.

derfor hadde dremel med en liten fres på 1-2mm eller en dimant belagt ting vært perfekt hadde det bare funnes.. (vet den diamant greia funker, men den ble slitt ut etter en renne.. skal ha ca15 renner så det blir litt vel strevsomt..)

Hvis du skal ha paralelle kanaler, så kunne du kanskje vurdert å bruke et lite roterende sagblad. Problemet er at man må spenne opp maskinen (f-eks en dremmel) liggende, eller blokken stående, og så fortrinnsvis bruke et koordinatbord på en kreativ måte.

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha paralelle kanaler, så kunne du kanskje vurdert å bruke et lite roterende sagblad. Problemet er at man må spenne opp maskinen (f-eks en dremmel) liggende, eller blokken stående, og så fortrinnsvis bruke et koordinatbord på en kreativ måte.

Tror at det vil være en fordel å bruke et litt kraftigere verktøy enn en Dremel. Med så mye kapping, vil den gå varm ganske fort.

Idèe med å bruke kappeskive isteden for fres er god som gull. Kanskje Dremel kapp-skive på en rask drill?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...