John Deere Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hei! Skal byggen en pc til å skrive hovedoppgave på. Den skal stå på en lesesal og kunn brukes til det pluss internet, photoshop ect. Har andre pc`r til spilling å sånn hjemme.. så denne gangen er pris og lavt lydnivå viktigere. Har et geforce 4 2400 ti skjermkort liggende jeg tenkte å bruke. Pluss et par rambrikker: corsair twinx pc 2700, 2 x 256. Kunne tenkt meg et amd forslag (hovedkort, cpu) til en god pris, som støtter den rammen jeg har. I tilegg en grei LSD skjerm til kontorbruk. Noen forslag? Har tastatur,mus kabinett, og hardisk fra før. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Da er det vel bare å satse på det billigste hk'et du finner + en Duron cpu? + en 40GB hd da seff Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Tja... det aller billigste er ofte svært dårlig. Det må støtte rambrikken min. Noe i budsjettklassen som ikke er aller dårligst? Lenke til kommentar
Leon Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 hmm........... en lcd koster vel minimum 3000,- (kanskje billigere på tilbud) vi får se hva det blir...... ;P helt greit hovedkort, men lyden "bugga" på det jeg har testa (en god stund siden dóg) Abit KD7A - KT400A, ATA/133, ATX, USB2.0, LAN - 495,00 Holder meg til helt greit stadiet. Funker flotters til kontorarbeid, og sikkert til det meste av spill også. (prisforskjellen til duron var så liten at jeg valgte athlon ) AMD Athlon XP 2000+ 1.67GHz /266MHz Thoroughbred - 495,00 Til sist, en Flott skjerm som duger mer enn godt nok til kontorarbeid Samsung 15" LCD Syncmaster 152V - 2.995,- Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 hva med å ta utganspunkt fra "kontoristen" til hardware da? "kontoristen" den er en fin pc for kontorbruk. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Eller en HP compaq D330 business desktop. Garantert lydløs PC til kontorbruk for litt over 6K... :-) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 For støyen sin del dropper du skjermkortet til fordel for et hovedkort med innebygget skjermkontroller. Det vil ikke bli dyrere, for det er stort utvalg m/vga i den rimeligste klassen. Så kan du selge 4200-kortet for et par hundrelapper istedet... Samsung sin 40 GB er billig, kompakt i den forstand at den er lavere enn "vanlige" disker og ekstremt lavmælt. Den er stillere enn de større diskene fra Samsung. Kan anbefale Igloo Silent Breeze til kjøling på cpu hvis støynivå/pris er viktig. Den stilleste maskina jeg har knipset i sammen er basert på nettopp nevnte kjøler, harddisk, Duron 1.6 og et Epox-hk med innebygget MX440 kontroller. Måtte ta av sidedekselet for å sjekke om ting roterte der inne når jeg leverte kassa... Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Takk for svar. Tenkte å bruke det skjermkortet så lenge jeg har det.. Dumt å la sånne ting ligge å støve bort. får se meg litt rundt på nettet her i dag å se om jeg blir enig med meg selv. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 For støyen sin del dropper du skjermkortet til fordel for et hovedkort med innebygget skjermkontroller. Det vil ikke bli dyrere, for det er stort utvalg m/vga i den rimeligste klassen. Så kan du selge 4200-kortet for et par hundrelapper istedet... Samsung sin 40 GB er billig, kompakt i den forstand at den er lavere enn "vanlige" disker og ekstremt lavmælt. Den er stillere enn de større diskene fra Samsung. Kan anbefale Igloo Silent Breeze til kjøling på cpu hvis støynivå/pris er viktig. Den stilleste maskina jeg har knipset i sammen er basert på nettopp nevnte kjøler, harddisk, Duron 1.6 og et Epox-hk med innebygget MX440 kontroller. Måtte ta av sidedekselet for å sjekke om ting roterte der inne når jeg leverte kassa... Helt enig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå