trn100 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 En venn av meg har en noe eldre 500Mhz PIII maskin som ble kjøpt med bl.a. overnevnte Pinnacle kort og Win98SE OEM med tilhørende drivere/CD for kortet. Jeg har blitt bedt om å oppdatere maskinen til W2K Pro, og alt funker 100% bortsett fra nettopp Pinnacle kortet... Får det bare ikke til å funke og finner ingen W2K drivere?! Har forsøkt å installere kortet med orginal CD'en som egentlig er for Win98SE, men får feilmelding etter reboot om at kortet ikke finnes?! Har lurt litt på om det er et IRQ problem i og med at det som sagt er en litt eldre maskin, og ved siden av Pinnacle kortet finnes det både et Matrox G400DH, et SCSI kort med en Plextor CD brenner, Creative Live 1024 lydkort mm. Har forøvrig oppdatert BIOS til nyeste versjon. Noen som kan hjelpe/har tips til løsning? På forhånd takk for hjelpen! /Terje Lenke til kommentar
It's me Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Problemet er software/driver-relatert, ikke "annet om hardware". Flyttes. Endret 8. mai 2004 av It's me Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Heissan! Har vert borti samme problemet, og du finner løsningen på Pinnacle sin hjemmeside. Hvis jeg ikke husker helt feil, så måtte jeg manuelt legge til driveren for det. Dvs, at jeg velger legg til hardware, så velg fra liste, så andre enheter. Da kan du bruke driveren som var med win98se. Hvis jeg ikke husker feil, så var det en wdm fil der - den kan brukes av win2k. Her finner du driveren for dc10 kortet. Som sagt, så gjorde jeg det samme for snart 2 år siden i min forrige jobb. Da oppgraderte jeg en P3 500mzh compaq og installerte dc10 der. Var litt knotete å få det til, men det funket etterpå. Men, veien å gå er å tvinge den til å bruke den gamle win98se driveren. Metoden er den samme som for ex. creative dxr2 sitt mpeg kort. Lykke til! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Takk for tipset! Har ikke hatt anledning enda, men skal teste i løpet av uken. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Hmmm... Er i ferd med å gi opp! :-( Flere tips Uffda? Har reinstallert w2k og nettopp SP4, men uansett hvilken driver jeg forsøker å installere får jeg bare beskjed om at driveren ikke kan brukes med denne versjonen av windows??? Om min kollega måtte betale for disse timene, kunne han ha kjøpt seg x antall nye TV/Video kort Alt annet, bortsett fra en Plexwriter 8/20 (Scsi) er oppe å går, og denne kommer så snart WinOnCd med tilhørende drivere er inne... Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Tja....var ikke vanskelig å finne en driver for den da! Driver Guide Lastet ned en driver for deg - den ligger nå her! Har ikke testet den, men tror den funker. Du får prøve den, og se om den funker. Hvis ikke får du spandere litt tid på Pinnacle sine hjemmesider! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå