Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor, ADSL og SMC 2804WBR router

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å sette opp en maskin til å gå på nett ved hjelp av Telenor ADSL. Jeg har denne routeren som nevnt i topic'en.

I PC'en har jeg et SMC trådløst nettverkskort.

Jeg har prøvd både med dette trådløse kortet, og koblet direkte fra routeren til PC med kabel, men jeg kommer ikke på nett. Kobler jeg ADSL-modemet rett på PC'en så kommer jeg på nett med en eneste gang.

Noen som vet hvorfor ikke routeren kommer seg på nett? Jeg har satt modemet til å bruke dette PPPOE, men Telenor sin påloggingsskjerm sier det jeg ikke har rette driveren, eller at jeg ikke slår 0 for å få bylinje!

Har holdt på i to dager med dette, men kommer ingen vei.

Håper noen kan hjelpe meg :)

Jan Vidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal IKKE bruke telenors softare "PPPOE klient" når du har router.

Avinstaller den helt og holdent .

Telenor selv anbefaler brukere til å ikke benytte den .

PPPOE klient benyttes kun når nettverkskortet står direkte koplet til adsl-modemet.

Det er ruteren som nå vil gjøre oppkoplingen for deg .

Ditt nettverkskort skal kun defineres til å motta aut. ip adresse fra dhcp server(ruteren er dhcp server) .

Gå inn på ruteren via internet explorer i hht manualen .

Sett den opp til PPPOE og definer din telenor konto/passord.

Lenke til kommentar

fjern alt av tilkoplinger (unntatt lokal tilkopling eller liknende...) så confer du routreren, det gjør du ved å finne ip'en til den, som er sannsynligvis 192.168.1.1 (du kan finne det ut ved å skrive ipconfig i command) så når du er inne på routeren velger du advanced setup, og videre WAN, også fyller du ut info'en... husk @online.no også da på brukernavnet..

EDIT: På PPPoE såklart...

Endret av b1n2
Lenke til kommentar

Nå har jeg gjort som dere har sagt, og det funker! :)

Jeg får 34 Mbps. Det er to trevegger i mellom router og pc, og ca 20 meter. Noe mer trenger jeg ikke heller. Jeg har jo tross alt bare noe over 700 kbps i hastighet på nett.

Jan Vidar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...